Snikk Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 (endret) Etter flere års opphold, har jeg nå begynt å trene igjen. Formen er ekstremt dårlig,og jeg blir andpusten av det meste (er ikke overvektig, bare veldig utrent). Nå har jeg trent tre ganger denne uka, de to siste gangene var i går og i dag. Jeg har stort sett gått i ujevnt terreng, men også litt på asfalt. Ved to anledninger løp jeg også opp en trapp. Stort sett har jeg gått så fort jeg har greid, og jeg kjenner at musklene i beina ikke greier fortere. I dag fikk jeg raskt vondt i høyre legg. Leste litt om beinhinnebetennelse, men smerten min sitter på utsiden av leggen, fra "roten" av foten og ca 10 cm oppover. Beinhinnebetennelse er vel mest foran på leggen? (har hatt det før, og da var det ekstremt vondt foran på leggen). Leste også noe sted om at man greier ikke pådra seg (begynnende) beinhinnebetennelse på så kort tid. Noen teorier? Kan det være beinhinnebetennelse allerede, eller er det bare musklene som sender signaler om at jeg har gått ut for hardt i starten? Takker for svar (om det ikke gir seg, oppsøker jeg uansett lege) PS: Bruker joggesko som skal være tilpasset min fottype Endret 20. september 2014 av Snikk
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Etter flere års opphold, har jeg nå begynt å trene igjen. Formen er ekstremt dårlig,og jeg blir andpusten av det meste (er ikke overvektig, bare veldig utrent). Nå har jeg trent tre ganger denne uka, de to siste gangene var i går og i dag. Jeg har stort sett gått i ujevnt terreng, men også litt på asfalt. Ved to anledninger løp jeg også opp en trapp. Stort sett har jeg gått så fort jeg har greid, og jeg kjenner at musklene i beina ikke greier fortere. I dag fikk jeg raskt vondt i høyre legg. Leste litt om beinhinnebetennelse, men smerten min sitter på utsiden av leggen, fra "roten" av foten og ca 10 cm oppover. Beinhinnebetennelse er vel mest foran på leggen? (har hatt det før, og da var det ekstremt vondt foran på leggen). Leste også noe sted om at man greier ikke pådra seg (begynnende) beinhinnebetennelse på så kort tid. Noen teorier? Kan det være beinhinnebetennelse allerede, eller er det bare musklene som sender signaler om at jeg har gått ut for hardt i starten? Takker for svar (om det ikke gir seg, oppsøker jeg uansett lege) Du har nok bare startet for brått, og kanskje fått en forbigående overbelastning, stølhet, strekk i muskulaturen eller annet. Hvilke sko bruker du? Med demping? Hel eller halvdemping? Varmet du opp før treningsøktene? Anonymous poster hash: afd31...c10
Snikk Skrevet 20. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2014 Du har nok bare startet for brått, og kanskje fått en forbigående overbelastning, stølhet, strekk i muskulaturen eller annet. Hvilke sko bruker du? Med demping? Hel eller halvdemping? Varmet du opp før treningsøktene? Anonymous poster hash: afd31...c10 Demping vet jeg ikke, men føttene mine ble grundig undersøkt i sportsbutikken før jeg ble anbefalt skotype. Jeg kan ikke så mye om de greiene der, så jeg blir nødt til å stole på dem. Skoene er Adidas Adistar Boost M, du ser kanskje graden av demping her http://www.gsport.no/produkt/143690/adidas-adistar-boost-loepesko-dame Jeg føler at de sitter veldig godt og støtter bra. Jeg varmet ikke opp nei. Vet ikke helt hvordan jeg skal varme opp før en treningsøkt som består av å gå Burde kanskje gått enda saktere i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå