Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #1 Skrevet 10. juli 2004 Hva er det med folk da? når var det fornuft og vanlig høflighet forsvant?!? Legger meg etter en slitsom dag, sliter med søvnproblemer, men på et mirakuløst vis så sovner jeg likevel. en halvtime senere våkner jeg av at telefonen ringer.. klokka halv tolv! og den ringer ikke bare en gang, den ringer seks ganger etter hverandre, og gir seg ikke før jeg tar den. hadde det da endelig vært noe viktig!! men neeeeida, "hvorfor tar dere ikke telefonen da? bare lurte på om broren din kunne komme inn på msn" Dette er ikke første gang heller.. Stadig vekk blir hele huset vekket midt på natten av de samme, aldri er det noe viktig og aldri gidder de å ringe på mobilen til den de skal ha tak i, for å ringe til hustelefonen er så mye billigere De har blitt irettesatt så mange ganger, fått beskjed om å ringe på mobil etter elleve eller la vær, men det går jo ikke inn!! Kan jo ikke trekke ut kontakten på telefonen hver natt heller, i tilfelle det en gang skulle være noe viktig! Hilsen en som har fått ødelagt nattesøvnen i natt også ... :-?
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2004 #2 Skrevet 10. juli 2004 Veldig veldig irriterende. Jeg ville gitt dem beskjed nok en gang, om de er under 18 ville jeg bedt foreldrene deres om å ta det opp, i tillegg til broren din. Man ringer ikke til folk (med mindre man vet de er oppe og det ikke forstyrrer andre) 23.30.
Arkana Skrevet 10. juli 2004 #3 Skrevet 10. juli 2004 Vi blir aldri oppringt om natten, av mennesker i allefall. Men flere ganger det siste året får vi telefoner om natten hvor det bare piper i den andre enden, alltid tre etter hverandre. Det er selvsagt en fax som prøver å sendes og maskinen ringer alltid opp tre ganger. Vi ser nummeret og har sendt mail til firmaet, men de kan ikke finne vårt nummer i listene sine så dermed er vi like langt. :-? Nå er det heldigvis i allefall 3-4 mnd siden sist, så jeg håper det har sluttet for godt.
Gjest Fighter Skrevet 10. juli 2004 #4 Skrevet 10. juli 2004 Skjønner hva du mener. Og det er fryktelig irriterende. Da jeg bodde alene hadde jeg bare mobiltelefon. Jeg hadde også søvnproblemer. En gang natten før eksamen fikk jeg en tekstmelding der det sto lykke til. Jeg våkna og det tok lang tid før jeg sovna igjen. Etter det har jeg begynt å skru av mobilen om natta. Sikkert greit å ringe til noen hvis man vet de er våkne og at man ikke forstyrrer. Men generelt synes jeg det er en uting.
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #5 Skrevet 10. juli 2004 Bra at noen forstår hvordan jeg har det :-? kjipt når man sliter med søvnproblemer og hele nattesøvnen blir ødelagt. Kan jo nevne at dette var en av de kveldene hvor de begynte å ringe tidlig, som regel er det snakk om at de ringer i 2-3 tiden. men, like irriterende og ødeleggende hver gang :-?
Usikker Skrevet 10. juli 2004 #6 Skrevet 10. juli 2004 Er det ikke en slik "uskreven regel" at man ikke skal ringe til noen etter kl. 22.00 - såfremt det ikke er no' viktig ?? Det virker som vanlig folkeskikk og høflighet er noe som er på vei ut :-?
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #7 Skrevet 10. juli 2004 Jo, jeg trodde også det var en uskreven regel at man ikke ringer til folk så sent, med mindre du vet at det er ok. jeg ringer aldri på hjemmetelefon etter ti i alle fall :-?
LilleBille Skrevet 10. juli 2004 #8 Skrevet 10. juli 2004 Man ringer IKKE til en fasttelefon etter kl. 2200. Om det ikke er spesielt viktig .. eller det er "avklart" at man kan ringe senere. Mibiler blir noe annet .. De kan skrus av - evt. settes på lydløst..
Gjest Trulselinemor Skrevet 10. juli 2004 #9 Skrevet 10. juli 2004 Er det ikke en slik "uskreven regel" at man ikke skal ringe til noen etter kl. 22.00 - såfremt det ikke er no' viktig ?? Det virker som vanlig folkeskikk og høflighet er noe som er på vei ut :-?
Gjest Madam Felle Skrevet 10. juli 2004 #10 Skrevet 10. juli 2004 Det er skikkelig irriterende, og det samme er de som ringer tidlig på morningen i helgene. Når en endelig kan sove litt ekstra, så er det alltid en eller annen som bare må ringe tidlig mulig. :evil:
Sita Skrevet 11. juli 2004 #11 Skrevet 11. juli 2004 Det er skikkelig irriterende, men først blir jeg redd, tenker alltid på om det har skjedd noe!!! Men her i huset ringer folk( skjer ikke så ofte lenger, men det hender) og IKKE sier NOE, bare legger på :evil:
Gjest agurk Skrevet 11. juli 2004 #12 Skrevet 11. juli 2004 Vi blir aldri oppringt om natten' date= av mennesker i allefall. Men flere ganger det siste året får vi telefoner om natten hvor det bare piper i den andre enden, alltid tre etter hverandre. Det er selvsagt en fax som prøver å sendes og maskinen ringer alltid opp tre ganger. Vi ser nummeret og har sendt mail til firmaet, men de kan ikke finne vårt nummer i listene sine så dermed er vi like langt. :-? Nå er det heldigvis i allefall 3-4 mnd siden sist, så jeg håper det har sluttet for godt. Arg! Slik hadde jeg og det der jeg bodde før. Hver kveld i tolvtiden ringte de. tre ganger etter hverandre. Og så midt på natten igjen! Ente opp med at jeg måtte bytte nr jeg!
Icy Skrevet 11. juli 2004 #13 Skrevet 11. juli 2004 Fra søndag til torsdag bør man ikke ringe seinere enn kl 22.00. Men i helgen fra fredag til lørdag mener jeg det er ok å ringe til kl 23.00. Når det gjelder motsatt vei så mener jeg at man ikke bør ringe før kl 11.00 på morgenen. Disse reglene gjelder også for mobil mener jeg. For ikke alltid man slår mobilen på lydløs. Eneste er SMS som er åpen 24/7.
L@dy Skrevet 11. juli 2004 #14 Skrevet 11. juli 2004 Når jeg var singel og bodde for meg selv, så kunne gjerne telefonen ringe på natta uten at det gjorde noen ting. Da var det kun jeg som ble plaget, og i de fleste tilfellene så "visste" jeg også hvem det var. Men nå når jeg er samboer er det så klart slutt på det. Tror ikke min samboer hadde blitt så glad om divere "beilere" hadde ringt meg, og særlig ikke om natta. Mylian, dette høres ut som om det er "unge gutter" disse som ringer til din bror og ikke skjønner at han faktisk bor sammen med andre, som IKKE ønsker og bli forstyrret. Om de ikke har skjønt det når de HAR fått beskjed. Så ville jeg avvist de neste gang deden ringer. Sagt noe sånt som at "her sover huset, ring tilbake etter kl.?? neste morgen, god natt". Og så lagt på...Og IKKE formidlet beskjed videre til din bror. Ser de at det ikke nytter og ringe på natta så gir de seg nok.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2004 #15 Skrevet 11. juli 2004 Mylian, dette høres ut som om det er "unge gutter" disse som ringer til din bror og ikke skjønner at han faktisk bor sammen med andre, som IKKE ønsker og bli forstyrret. Om de ikke har skjønt det når de HAR fått beskjed. Så ville jeg avvist de neste gang deden ringer. Sagt noe sånt som at "her sover huset, ring tilbake etter kl.?? neste morgen, god natt". Og så lagt på...Og IKKE formidlet beskjed videre til din bror. Ser de at det ikke nytter og ringe på natta så gir de seg nok. Dette høres ut som en god idè. Hvis du ikke formidler beskjeden så slutter de nok å ringe på hustelefonen Klem fra Griet
Soul Skrevet 11. juli 2004 #16 Skrevet 11. juli 2004 Tar ikke tlf. hvis jeg sover, jeg. (Eller våkner av at det ringer da). Hvis jeg er redd for ikke få sove igjen legger jeg igjen tlf. i stua eller skrur den av. Unntaket er hvis det er sen morgen og det likevel er på tide å stå opp. Eller hvis det er nær familie som ringer midt på natta, for da kan det være det har skjedd noe. Svigermor ringte meg midt på natta da faren hennes døde, da var vi glad vi tok tlf. så vi rakk fram til sykehuset før han døde. Enig i at det er "lov" å ringe senere til mobiler enn til fasttlf.
Dollface Skrevet 11. juli 2004 #17 Skrevet 11. juli 2004 Man ringer ikke til en fasttelefon etter kl 21, og ihvertfall aldri etter 22, i ukene.
Gjest 1111 Skrevet 11. juli 2004 #18 Skrevet 11. juli 2004 L@dy, takk for tips, men det har blitt utprøvd det og. de glemmer det like fort som det er sagt og fortsetter å ringe neste natt. Er ganske lei av mangelen på normal folkeskikk. at det vil koste dem et par kroner mer å ringe på mobilen hans kunne jeg ikke bry meg mindre om så lenge det går utover nattesøvnen til meg og alle andre i huset!! :evil:
Gjest Eir Skrevet 11. juli 2004 #19 Skrevet 11. juli 2004 Helt enig, og jeg mener at det samme gjelder på mobil også. Ikke ring etter 22.00, med mindre du vet at vedkommende er våken. En annen uting er folk som ikke gir seg på telefonen. Jeg har ikke personsvar, og det er ikke uvanlig at folk ringer 20+ ganger. Jeg mener at dersom du ikke har fått svar etter 4-5 ring, så har vedkommende enten lagt igjen telefonen, elelr vil ikke snakke med deg. Og det samme gjelder tidlig på morgenen, særlig i helgen. En gang ble vi vekket tidlig en søndagsmorgen, av at noen venner ringte på døra 10-15 ganger, 12 ubesvarte anrop på mobilen, i tillegg til at de banket på vinduet vårt 5-6 ganger. Hva med å ta ett hint? (Vi måtte tilslutt svare på døra, for å få dem til å slutte...)
Gjest Virvar Skrevet 11. juli 2004 #20 Skrevet 11. juli 2004 Dra ut ledningen? Det har jeg gjort i perioder når jeg har blitt oppringt om natten. Til å begynne med styrtet jeg opp og trodde det var noe alvorlig - så viste det seg at det bare var en faks eller noe. Da ble jeg heller liggende og vente på stillheten, men det varte og rakk, så ble det heller til at jeg dro ut kontakten. Nå går det stort sett greit, men det hender det ringer. Og det er SÅ irriterende å bli bråvekket sånn om natten !!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå