AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Blir seriøst nedstemt av den. Nå er den verre enn før, selv om jeg går til hudpleier og vasker huden morgen og kveld, spiser sunnere og drikker nesten kun vann. Gjort det litt over 1 måned. Har fått kviser på halsen i det siste også, aldri hatt det før. Har røde merker etter hudpleier klemte på kvisene, blir vel arr - dritsur pga det også. Har store porer, slitne øyne, gusten farge og aknearr på rygg og litt i ansiktet. HELVETTE!!! Styggere enn dette har jeg aldri vært ført, selvtillit på bunn. Fått henvisning til hudlege, men tar selvfølgelig 3 mnd før jeg får time. Flott. Sånn, det var den utblåsningen. Noen som har/har hatt jævlig hud og sett lyset i tunnelen, gjort noen grep? Skal til microneedling om ikke så lenge da. Men hjelper jo ikke på nye arr, gjør det vel? Anonymous poster hash: 28809...bae
kaktusfruen Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Jeg har vært der... Det som hjalp meg var p-piller (yasmin). Gruer meg veldig til å måtte slutte med de en gang da, så det er ingen evig løsning sånn sett.. Har fortsatt arr, men de er mindre etter varig bruk av md formulations continous renewal serum. Det er et helvete - trust me I know! Føler med deg
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Jeg hadde helt forferdelig hud, og det som hjalp meg var å kutte ut sukker i kosten, redusere melkeprodukter, samt ny hudpleierutine. Merker at huden fortsatt er veldig problematisk i form av at jeg må følge hudpleierutinen min slavisk, kan ikke droppe den en dag, da får jeg utbrudd. Men er faktisk utrolig fornøyd nå, huden min stråler, og ser bedre ut nå i 30 årene enn i tenårene og i 20 årene. Det jeg tror hjalp meg mest, var hudpleierutinen min, men den krevde mye utprøving for å finne det som passet for meg Anonymous poster hash: 3bb26...ca5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Jeg har vært der... Det som hjalp meg var p-piller (yasmin). Gruer meg veldig til å måtte slutte med de en gang da, så det er ingen evig løsning sånn sett.. Har fortsatt arr, men de er mindre etter varig bruk av md formulations continous renewal serum. Det er et helvete - trust me I know! Føler med deg Jaa, akkurat begynt på Diane igjen, fungerte veldig bra sist. Meen, ikke evig løsning nei:( Åå, den har jeg faktisk! Ikke brukt den enda da, begynner ikveld;) Bruker du den morgen og kveld? Etter rens? Og på hele ansiktet, eller kun problemhuden? Føler med deg og, sinnsykt hvor mye psykisk stress hudplager kan skape:(( Er så misunnelig på de med fin hud, de aner ikke hvor heldig de er;) Anonymous poster hash: 28809...bae
kaktusfruen Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Jaa, akkurat begynt på Diane igjen, fungerte veldig bra sist. Meen, ikke evig løsning nei:( Åå, den har jeg faktisk! Ikke brukt den enda da, begynner ikveld;) Bruker du den morgen og kveld? Etter rens? Og på hele ansiktet, eller kun problemhuden? Føler med deg og, sinnsykt hvor mye psykisk stress hudplager kan skape:(( Er så misunnelig på de med fin hud, de aner ikke hvor heldig de er;) Anonymous poster hash: 28809...bae Oi, så bra at du har den Du kan fint bruke den både morgen og kveld. Selv har jeg kun brukt den om kvelden, men det er kun av økonomiske grunner. Hudpleieprodukter har ruinert meg i perioder dessverre. Har du råd, bruk den både morgen og kveld etter rens Jeg bruker den over hele ansiktet. Påfører på en bomullspad og tar over alt jeg har hatt sminke på, men unngår øynene. Slik sikrer jeg at alt av sminke er fjernet også Vet, det er helt utrolig hvor mye huden har å si for hvordan man føler seg. Har slitt med dårlig selvtillit i 10 år pga det
pluttipott Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Jeg har slitt med uren hud i 10 år. Endelig har huden min begynt å roe seg veldig. (Jeg tror det er en kombinasjon av at jeg satte inn p-stav, og at jeg er blitt eldre. PS: p-stav hjelper nødvendigvis ikke deg, det er veldig individuelt utifra hormoner i kroppen!) Det som har hjulpet meg i alle år, er å tenke at det går over en dag. Det er jævlig kjipt å gå rundt med urenheter, ja, og det kan rett og slett virke sosialt hemmende... Men det har faktisk påvirket måten jeg har blitt voksen på også. Har blitt mindre opptatt av at utseendet er så viktig her i livet, og bryr meg mer om ting som faktisk betyr noe. Uren hud kan påvirke selvtilliten, men det fikk meg også til å se hvor mye personligheten min betyr utad, ikke bare hvordan huden min ser ut. Ikke noe moralpreken her altså, det er faktisk akkurat slik jeg føler om det! Og når problemhuden endelig begynte å gi seg, så steg jo selvtilliten, men på en slik måte at jeg bare ble tryggere på den personen jeg egentlig er Håper du skjønner hva jeg mener. Jeg forstår fullt og helt hvor irriterende og kjipt det er å ha uren hud, har jo vært der selv i 10 år, men hvordan jeg valgte å tenke er faktisk det som har gjort ting mye enklere for meg, siden problemhud/hormoner uansett er veldig vanskelig å få bukt med i tenårene. Ikke la urenhetene få ta helt kontroll over hverdagen din! (Jeg har prøvd alt mulig selv, fra p-piller og antibiotika til ulike kremer, behandlinger, hudpleier og vært hos hudlege... Men det gikk alltid tilbake til utgangspunktet, og ble ikke særlig mye bedre av alt det jeg prøvde. Og jeg ville, uansett hvor plaget jeg hadde vært, ALDRI ha brukt Roaccutane!! Skjønner at noen har blitt bedre av det, men en venninne av meg fikk tilbake alle urenhetene igjen etter ett år, og da er det IKKE verdt å utsette helsa si for det, spør du meg. I og med at det er fosterskadelig dersom du er gravid så sier det jo litt om hvilken skade det kan gjøre ellers på kroppen! Jeg vil heller ha uren hud enn å utsette helsa mi for noe så drastisk ) Lykke til
Håndkrem Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Jeg har vært der... Det som hjalp meg var p-piller (yasmin). Gruer meg veldig til å måtte slutte med de en gang da, så det er ingen evig løsning sånn sett.. Har fortsatt arr, men de er mindre etter varig bruk av md formulations continous renewal serum. Det er et helvete - trust me I know! Føler med deg Jeg hadde også et veldig problem med kviser. Jeg gikk på yasmin og grudde meg også til å slutte på det, men nå går jeg ikke på noe og har ingenting mer kviser! Så ofte er det me tiden kviser avtar også :D 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 jeg trodde det sto at du er lei av hunden din, holdt på å tilby meg å bli hundens nye eier, hehe. Anonymous poster hash: 9ff3b...ff8 4
kaktusfruen Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Jeg hadde også et veldig problem med kviser. Jeg gikk på yasmin og grudde meg også til å slutte på det, men nå går jeg ikke på noe og har ingenting mer kviser! Så ofte er det me tiden kviser avtar også :D ååhh, så bra redd for at kroppen skal få hormon-sjokk og komme helt ut av kontroll uavhengig av alder, men veldig bra å høre at det har gått fint for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå