AndreasBR Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Snakket med muttern på telefonen, og hun forklarte at hun har Nordea. Nordea tar 2.50 (!!!!!!) per transaksjon på kort. Jeg har DNB nå, de tar 0. Skandiabanken, de tar 0. Med ynkelige 20 transaksjoner i uken blir det fort 2600 kroner i året om man har Nordea. Det er jo RAN.. Hvordan kan de henge så langt etter andre banker, og allikevel ha kunder?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Kanskje de har bedre tilbud på andre områder? Håper nesten det, for ellers er det bare piss å ha de. Anonymous poster hash: 934c9...15c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Jeg jobber i Nordea faktisk. Hvis moren din betaler for kort så er hun ikke med i noe kundeprogram. Det er bare å kontakte en filial så ordner de det (evt ring kundeservice på 06001). For kortbruk er gratis for alle Nordea-kunder så lenge man er med i et kundeprogram (koster ingenting). Da har man også gratis nettbank. Anonymous poster hash: b820b...27b 1
AndreasBR Skrevet 20. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2014 (endret) Jeg jobber i Nordea faktisk. Hvis moren din betaler for kort så er hun ikke med i noe kundeprogram. Det er bare å kontakte en filial så ordner de det (evt ring kundeservice på 06001). For kortbruk er gratis for alle Nordea-kunder så lenge man er med i et kundeprogram (koster ingenting). Da har man også gratis nettbank. Anonymous poster hash: b820b...27b Hvorfor tilbys ikke da fordelsprogrammet til alle kunder uten at de må be om det? Altså at de automatisk er fordelskunde basis. Hva er ulempen med dette fordelsprogrammet? Både hos DnB og Skandiabanken ble jeg automatisk noe annet enn "øvrig kunde". Er jo på en måte å melke kundene sine, og utnytte dumheten dems. Endret 20. september 2014 av AndreasBR
nojac Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 (endret) Hvorfor tilbys ikke da fordelsprogrammet til alle kunder uten at de må be om det? Du svarer jo på spørsmålet selv. De gjør dette for å melke de kundene som ikke følger med. Tidligere tok de penger for disse "fordelspakkene". Men konkurransen fra Skandiabanken og etter hvert flere gebyrfrie alternativer og påtrykk fra egne kunder har medført at de fleste nå har valgt å gjøre det gratis. (Men mange krever at du betaler for vanlig bankkort, ca 250 kroner for å få disse pakkene.) Og derfor er de uaktuelle for meg. EDIT: Av prislisten for din egen bank, DNB, ser at de har samme praksis som Nordea (gebyr på alle transaksjoner for alle som ikke har et fordelsprogram) Skandiabanken behandler alle sine kunder likt og har ikke slike pakker. Endret 20. september 2014 av nojac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå