AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Hva drømmer dere om???? Jeg vil gjøre noe annet enn å bo i en altfor dyr 4 roms leil og jobbe 8-16 og aldri ha tid til barna mine. Jeg vil flytte til et sted ved Middelhavet og bo en villa og kose meg. Vi har mulighet til det da mannen min er fra et middelhavsland og vi har jobbmuligheter og penger til å leve godt der. Ville dere fulgt drømmen?? Anonymous poster hash: 8ecf5...740 1
Tibbie Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Jeg ville testet det. Om du ikke gjør det kommer du til å angre på at du valgte et A4-liv du synes er kjedelig uten å prøve noe annet. Dersom dere ikke får det til å funke i ny-landet, er det bare å finne et fly tilbake. Da har du i hvert fall prøvd. Skjønner at du synes det er skummelt, men du er ikke alene, og mannen din kjenner visst kulturen, språket og alt det der ganske godt. Dessuten virker det som om du føler deg trygg på at dere vil klare dere økonomisk. Hvor gamle er barna dine?
Gjest Vinglasset Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Jeg synes man skal ta mest hensyn til barna. Det er ikke lett for barn å bli revet opp fra venner og familie - for å flytte til et annet land langt borte. Tror nok jeg hadde ventet til barna ble voksne før jeg hadde tatt det skrittet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Jeg ville testet det. Om du ikke gjør det kommer du til å angre på at du valgte et A4-liv du synes er kjedelig uten å prøve noe annet. Dersom dere ikke får det til å funke i ny-landet, er det bare å finne et fly tilbake. Da har du i hvert fall prøvd. Skjønner at du synes det er skummelt, men du er ikke alene, og mannen din kjenner visst kulturen, språket og alt det der ganske godt. Dessuten virker det som om du føler deg trygg på at dere vil klare dere økonomisk. Hvor gamle er barna dine? Barna er 4 ,1 og baby. Økonomien er ikke noe problem og vi har egen leil der så lenge. Drømmen er å starte noe eget. Jeg ønsker å starte nett butikk med egen designere barneklær og sko. Mannen min har gode kontakter, tekstilfabrikker, tekstilingeniører, sko fabrikker ol så jeg føler at vi har gode muligheter. Jeg er i kontakt med en fot terapeut som er spesialist på gangavvikling som vil være med å designe gode sko for barn. Dette høres så spennende ut men er så redd for å mislykkes....Anonymous poster hash: 8ecf5...740 1
Tibbie Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Jeg synes man skal ta mest hensyn til barna. Det er ikke lett for barn å bli revet opp fra venner og familie - for å flytte til et annet land langt borte. Tror nok jeg hadde ventet til barna ble voksne før jeg hadde tatt det skrittet. Jeg er uenig med Vinglasset. Gjør det før barna begynner på skolen, sånn at de ikke har mye alene å drives bort fra. Om du skal vente til alle er voksne før du gjør noe, må du kanskje vente i 20 år. Da har du allerede levd 20 år med et liv du ikke er helt fornøyd med, og du har kanskje ikke det samme engasjementet som nå. Ikke vær redd for å mislykkes. Det kan godt hende du gjør det, men hva så? Du lærer av det, og kommer deg videre. De fleste som har startet noe eget som er suksess nå, har startet noe før som gikk skeis. Men det er nok de erfaringene som har gjort at det går bra med dem nå 3
got2go Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Hva drømmer dere om???? Jeg vil gjøre noe annet enn å bo i en altfor dyr 4 roms leil og jobbe 8-16 og aldri ha tid til barna mine. Jeg vil flytte til et sted ved Middelhavet og bo en villa og kose meg. Vi har mulighet til det da mannen min er fra et middelhavsland og vi har jobbmuligheter og penger til å leve godt der. Ville dere fulgt drømmen?? Anonymous poster hash: 8ecf5...740 Ehh, JA! Tenk for en opplevelse det vil bli for ungene!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Jeg synes man skal ta mest hensyn til barna. Det er ikke lett for barn å bli revet opp fra venner og familie - for å flytte til et annet land langt borte. Tror nok jeg hadde ventet til barna ble voksne før jeg hadde tatt det skrittet. Vinglasset vet alltid best, i alle tråder på KG. Har aldri hørt om at noen barn har lidd noen nød av å bo utenlands, snarere tvert i mot. Synes dere skal gjøre det. Anonymous poster hash: 45796...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Ehh, JA! Tenk for en opplevelse det vil bli for ungene! Så bra at andre også kan være positive til dette. Familien min vil jo gjerne ikke at vi flytter, men det skjønner jeg jo.... De har uansett også en leil ved siden av vår så da kan komme på besøk når de vil. Og jeg vet at skolesystemet er godt, og helsetjenester likt som i Norge så jeg er ikke bekymret for det. Men det finnes jo selvsagt ikke så gode sosiale verdferdsordninger der som vi har i Norge. Men har undersøkt en del og da kjøper man heller forsikringer som dekker våre behov, og det går opp i opp i forhold til det som betales i skatt her til lands. Selv om barna mine går glipp av en del ting vi gjør i Norge så vil de jo få oppleve mye annet som ikke er mulig her.Anonymous poster hash: 8ecf5...740
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Det høres helt supert ut! Jeg ville gått igang med en gang, for nå er ungene så små at de vil tilpasse seg lettere. Lykke til Anonymous poster hash: 3cb9e...b26 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Jeg drømmer om et lite småbruk ikke langt fra byen. Kunne gå ut å hente egg hos hønene om morgenen og tomater i drivhuset. Anonymous poster hash: 3cb9e...b26
Gjest Iben Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 (endret) Hva drømmer dere om????Anonymous poster hash: 8ecf5...740 Å finne en skikkelig bra kjæreste som jeg matcher helt glimrende med, hvor man slipper å kompromissere, hvor man kan kommunisere helt åpent og ærlig om hva det måtte være, uten å bite av hverandres hoder og bli furtne og vondbrotne, hvor man fullt ut forstår - og respekterer - hverandres verdier og måte og tenke på (antageligvis fordi man tenker helt likt) og hvor man er fullt ut seksuelt kompatible. Noe mindre enn det kan jeg ikke ta til takke med, og skulle jeg - mot formodning - finne det, er alt annet - hvor jeg skal bo, hva jeg skal jobbe med, hva jeg skal bedrive tiden min med - mindre viktig. Men litt mer sol og varme i hverdagen er allikevel ikke å forakte. Og mye fritid. Endret 21. september 2014 av Iben
got2go Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Så bra at andre også kan være positive til dette. Familien min vil jo gjerne ikke at vi flytter, men det skjønner jeg jo.... De har uansett også en leil ved siden av vår så da kan komme på besøk når de vil. Og jeg vet at skolesystemet er godt, og helsetjenester likt som i Norge så jeg er ikke bekymret for det. Men det finnes jo selvsagt ikke så gode sosiale verdferdsordninger der som vi har i Norge. Men har undersøkt en del og da kjøper man heller forsikringer som dekker våre behov, og det går opp i opp i forhold til det som betales i skatt her til lands. Selv om barna mine går glipp av en del ting vi gjør i Norge så vil de jo få oppleve mye annet som ikke er mulig her.Anonymous poster hash: 8ecf5...740 Dere taper ingenting ved å prøve. Blir heller en erfaring rikere! Kan du fortelle hvilket land det er snakk om? Ble nyskjerrig...
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 Dere taper ingenting ved å prøve. Blir heller en erfaring rikere! Kan du fortelle hvilket land det er snakk om? Ble nyskjerrig... Hvilket land tenker du at det er?? Litt usikker på om jeg vil si det, for da vil det komme frem en del holdninger som vil dra denne tråden i en helt annen retning enn jeg ønsker. Det er ikke for å være kjip altså, men da vil det ikke lenger bli en objektiv diskusjon snarere enn tråd fylt med personlige holdninger og erfaringer ang det landet!! Høres det helt på jordet ut???Anonymous poster hash: 8ecf5...740
Gjest Vinglasset Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Barna er 4 ,1 og baby. Økonomien er ikke noe problem og vi har egen leil der så lenge. Drømmen er å starte noe eget. Jeg ønsker å starte nett butikk med egen designere barneklær og sko. Mannen min har gode kontakter, tekstilfabrikker, tekstilingeniører, sko fabrikker ol så jeg føler at vi har gode muligheter. Jeg er i kontakt med en fot terapeut som er spesialist på gangavvikling som vil være med å designe gode sko for barn. Dette høres så spennende ut men er så redd for å mislykkes....Anonymous poster hash: 8ecf5...740 Så lenge barna er så små så vil det neppe bli så store problemer å dra dem opp fra nærmiljøet og flytte utenlands. Jeg har sett folk med større barn flytte utenlands - bla til Australia og USA - hvor barna har slitt med å tilpasse seg hverdagen og skolegang. Jeg tror at jo mindre barna er når man flytter - jo bedre vil flyttingen gå.
Gjest Vinglasset Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Vinglasset vet alltid best, i alle tråder på KG. Har aldri hørt om at noen barn har lidd noen nød av å bo utenlands, snarere tvert i mot. Synes dere skal gjøre det. Anonymous poster hash: 45796...1cd Nei, sier du det? Tusen takk
got2go Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Hvilket land tenker du at det er?? Litt usikker på om jeg vil si det, for da vil det komme frem en del holdninger som vil dra denne tråden i en helt annen retning enn jeg ønsker. Det er ikke for å være kjip altså, men da vil det ikke lenger bli en objektiv diskusjon snarere enn tråd fylt med personlige holdninger og erfaringer ang det landet!! Høres det helt på jordet ut???Anonymous poster hash: 8ecf5...740 Nei, ikke i det hele tatt. Det spiller jo forøvrig ingen rolle heller
Frisørdama Skrevet 21. september 2014 #18 Skrevet 21. september 2014 Hadde jeg hatt muligheten til det -helt klart!
plix Skrevet 21. september 2014 #19 Skrevet 21. september 2014 Jeg svarer bare på de spm:) Drømmer om et A4-liv, faktisk. Rutiner og litt "orden", litt impuls selvsagt, men generelt et såkalt typisk glad familie-historie håper jeg å kunne få til. Hvorfor? Tror det er fordi det er noe jeg manglet til en viss grad som barn ... Det er enten dét, eller å være helt alene (singel og barnfri) og bli så flink i hobbiene mine at de kunne blitt inntekt. Men så var jeg visst begynt på familie-delen allerede så dette alternativet ble ikke noe av
Gjest Magdalene Skrevet 22. september 2014 #20 Skrevet 22. september 2014 Jeg hadde absolutt testet ut dette før ungene begynte på skolen! For en mulighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå