AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Dater en mann nå, og vi har virkelig funnet tonen. Problemet er at han har helt absurd dårlig klesstil. Jeg kunne godtatt en stil langt fra min egen, hverdagstøy, eller hva det måtte være, men det her er litt verre. Man vet liksom aldri hva han kommer til å dukke opp i. Svart skinnfrakk. Tennissko som er knytt kjempehardt. Hjemmeklippet olashorts som må ha belte for å holdes oppe. T-skjorte med slagord som broren hans har kjøpt i syden (FBI - Female Body Inspector...). Spisse cowboystøvler med turkis t-skjorte til. Hvit skjorte med sånne Beethoven-rytsjer foran... En annen dag kan han plutselig ha på Nike-sko, en enkel v-halsgenser og pene jeans. Han går i uniform på jobb. Etter å ha blitt kjent med han virker det heller ikke som om han bevisst prøver å uttrykke noe med klærne heller. Det er liksom ikke del av hans personlighet så vidt jeg kan se. Skinnfrakken er for eksempel et resultat av at den ble glemt igjen da en person i kollektivet flyttet ut. Virker som om det bare er en kombinasjon av "man tar hva man har". Han bryr seg rett og slett ikke, så lenge det er rent og praktisk. Jeg VIL ikke være så overfladisk at jeg bryr meg om dette. Men faktum er at jeg ikke klarer å legge det til side. Så da lurer jeg på: Er det absolutt feil å gå inn i et forhold basert på en tanke om at man forhåpentligvis kan forandre noe på partneren? Jeg er jo i utgangspunktet for å la folk være seg selv helt og holdent, men jeg tror kanskje han ikke har så mye imot litt kvinnelig omsorg i klesveien.. Hvordan går jeg frem?Anonymous poster hash: 83088...7cf 6
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Eg hadde dumpa ein mann om han knytta skolissene for stramt-lett!! Makan!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Selvfølgelig er det lov å si din mening om dette. Hvis han ikke har noen spesiell stil heller fra før, så kan det jo hende han setter pris på å bli litt "formet". Anonymous poster hash: 96fc7...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 FBI står for Fedreal Bureau Investigation Anonymous poster hash: 891f4...a01 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Du bør jo egentlig bare ta det der og da. For det du beskriver er jo ikke akkurat; han går ikke med merkeklær, eller at du vil ha han fra fleece genser til dress, du vil jo bare at han skal ha på seg "normale" ting om jeg forstår deg rett? Da ville jeg kommentert det i selve situasjonen. "oj, hvorfor har du på deg t-shorte med rysjer?" "cowboy boots?" "hvorfor går du med skinnfrakk egentlig?" "er ikke ola shorts for jenter?". Så kan du se reaksjonen hans, og kanskje han spør om hva han heller skulle hatt på seg, så kan du foreslå ting Anonymous poster hash: 96fc7...4f1 1
Berit Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Du kan påpeke det en gang han har noe på som du liker. Si at du synes han er så fin når han går med de klærne. Ta det derfra. Kanskje han da vil si at det er fint om du kan hjelpe an litt med sånne ting, eller du kan tilby deg det 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Julegave for i år: 3 olabukser, 5 t-shorter i ensfarget farge, noen fine gensere, en fin utenpå jakke og noen kule sko Anonymous poster hash: 96fc7...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Ok, jeg hadde forventet et innlegg fra en snobb, men dette skjønner jeg du blir litt pinglig berørt av, altså. Cowboyboots, FBI-skjorte, hjemmesnekra olashorts, rytsjeskjorte.. Her er jo ikke problemet at han knyter skolissene for hardt (selvsagt kom det et ironisk innlegg om akkurat det ), men det er snakk om en helhet. Kler han seg etter anledning da, sånn noenlunde? Anonymous poster hash: 8de30...a6b 9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 Eg hadde dumpa ein mann om han knytta skolissene for stramt-lett!! Makan! Skjønner at dette var et forsøk på å være morsom, men det er faktisk ikke så lekkert med utgåtte tennissko knytt så stramt at tuppene peker oppover og lissene flagrer til alle kanter.Anonymous poster hash: 83088...7cf 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Jeg lo høyt da min samboer dukket opp i silkeboxer med små biler på fra 10 år tilbake iallfall. Han tok hintet og kjøpte seg hvite og svarte. Anonymous poster hash: 96fc7...4f1 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #11 Skrevet 20. september 2014 FBI står for Fedreal Bureau Investigation Anonymous poster hash: 891f4...a01 Ikke på "morsomme" T-skjorter. Anonymous poster hash: 049e8...021 16
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #12 Skrevet 20. september 2014 Tennissko som er knyttet kjempehardt Er det slik at tennissko ikke skal knyttes helt? Kanskje det er en uskreven regel blant de unge. Men i min generasjon (30-40) vet nok ikke alle det... Anonymous poster hash: 16dc3...100
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #13 Skrevet 20. september 2014 Min kjæreste var ikke spesielt fin i klesstilen da vi møttes. Jeg ga han komplimenter når jeg synes han var fin, også kommenterte jeg ikke noe når jeg synes han var litt slaskete Men nå etter 2 år sammen, er klesskapet hans renovert, haha. Alt det gamle er kastet ut nesten. Med hans tillatelse da, selvsagt. Jeg er ekstremt opptatt av utseendet, klær og mote, og dette vet han, og stoler på meg. Kjøper klær til han omtrent hele tiden Blir dere sammen, kan du ta det litt etter litt Anonymous poster hash: 32d29...f42 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #14 Skrevet 20. september 2014 Jeg synes det er fint at du gjør deg opp mening om dette allerede nå når dere dater Og da synes jeg det er viktig at du tar det opp ganske snart (at du ikke liker klesstilen hans). For da kan han velge selv; Da vet han at dersom dere skal fortsette å date, så må han kle seg litt annerledes. Da kan han velge selv om han synes at du er verdt det. Og du kan se om han forandrer på det, eller gå videre. På den måten slipper man en situasjon der du går inn i et forhold med ham, for så å begynne å gneldre om klær, og så blir bare hele forholdet preget av dårlig stemning. Anonymous poster hash: 96fc7...4f1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #15 Skrevet 20. september 2014 Ok, jeg hadde forventet et innlegg fra en snobb, men dette skjønner jeg du blir litt pinglig berørt av, altså. Cowboyboots, FBI-skjorte, hjemmesnekra olashorts, rytsjeskjorte.. Her er jo ikke problemet at han knyter skolissene for hardt (selvsagt kom det et ironisk innlegg om akkurat det ), men det er snakk om en helhet. Kler han seg etter anledning da, sånn noenlunde?Anonymous poster hash: 8de30...a6b Har bare vært med han på kveldstid, typisk møttes for et glass vin på lavterskelsteder. Så jeg vet ikke helt hvordan han kler seg til andre anledninger. Sto i kø for å komme inn på et utested han var forrige helg. Skravla litt med dørvakta når han sjekket legitimasjon. Gikk hånd i hånd med daten ut senere. Dørvakta ga meg "han i Beethoven-skjorta??"-blikket... Det går ikke helt an å ignorere dette.Anonymous poster hash: 83088...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #16 Skrevet 20. september 2014 Jeg synes du kan si til han at det ikke virker som han bryr seg så mye om klær, og ikke tenker på hvilke signaler man sender ut. Og si at du med glede kan gi noen råd. Men før du sier dette må du ha brukt litt tid på å snakke om to-tre positive sider han har. Anonymous poster hash: 16dc3...100
kisskissbangbang Skrevet 20. september 2014 #17 Skrevet 20. september 2014 Jeg har ikke så mye å bidra med, men jeg lo høyt flere ganger. Det er jo en helt absurd problemstilling, men jeg ser absolutt problemet likevel. 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #18 Skrevet 20. september 2014 Tennissko som er knyttet kjempehardt Er det slik at tennissko ikke skal knyttes helt? Kanskje det er en uskreven regel blant de unge. Men i min generasjon (30-40) vet nok ikke alle det...Anonymous poster hash: 16dc3...100 Ser at mange hang seg opp i det med skolissene..... Kan dere som faktisk forstår hva jeg mener gi meg en sympatipluss på dette innlegget? (jeg er jo AB uansett) Han er forøvrig under tredve.Anonymous poster hash: 83088...7cf 21
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #19 Skrevet 20. september 2014 Du bør jo egentlig bare ta det der og da. For det du beskriver er jo ikke akkurat; han går ikke med merkeklær, eller at du vil ha han fra fleece genser til dress, du vil jo bare at han skal ha på seg "normale" ting om jeg forstår deg rett? Da ville jeg kommentert det i selve situasjonen. "oj, hvorfor har du på deg t-shorte med rysjer?" "cowboy boots?" "hvorfor går du med skinnfrakk egentlig?" "er ikke ola shorts for jenter?". Så kan du se reaksjonen hans, og kanskje han spør om hva han heller skulle hatt på seg, så kan du foreslå ting Anonymous poster hash: 96fc7...4f1 Vurderer det, men vil jo ikke såre han. Det var forresten sånn jeg fant ut at skinnjakka var gjenglemt (eller bevisst gjenlatt......) av en tidligere kollektivboer. Men svaret mitt ble liksom ikke noe annet en "åehh, praktisk da, eeehehe". Ikke særlig konstruktivt.Anonymous poster hash: 83088...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #20 Skrevet 20. september 2014 Jeg synes det er fint at du gjør deg opp mening om dette allerede nå når dere dater Og da synes jeg det er viktig at du tar det opp ganske snart (at du ikke liker klesstilen hans). For da kan han velge selv; Da vet han at dersom dere skal fortsette å date, så må han kle seg litt annerledes. Da kan han velge selv om han synes at du er verdt det. Og du kan se om han forandrer på det, eller gå videre. På den måten slipper man en situasjon der du går inn i et forhold med ham, for så å begynne å gneldre om klær, og så blir bare hele forholdet preget av dårlig stemning. Anonymous poster hash: 96fc7...4f1 Er det ikke litt kaldt å sette frem et sånt ultimatum? Hvordan skal man legge det frem isåfall? Håper dere har notert dere at jeg i utgangspunktet ikke vil forandre andre mennesker. Det er bare en litt kinkig situasjon. Venninnene mine sier blant annet at han virker litt rar - jeg dømmer dem jo ikke for det, for han kler seg jo så snålt. Dumt at han skal feiloppfattes når han er en veldig real fyr!Anonymous poster hash: 83088...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå