Gå til innhold

Strikker selbuvotter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å strikke selbuvotter nå, og er kommet til tommelkilen, der man skal øke! Jeg får det absolutt ikke til, og har t.o.m vært nede og spurt om hjelp i strikkebutikken, men de fikk det heller ikke til! Strikker etter oppskrift fra sandnes garn. Det blir rett og slett feil i mønsteret, for det er bare tegnet med en maske på diagrammet, men det står at jeg skal øke med to :s

Noen som har peiling og kan hjelpe? Eller er oppskriften rett og slett feil?

Her er forresten oppskriften:

http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=5e5d0fbe-0fd6-4373-80e5-340ae901955b

Anonymous poster hash: e097f...e9c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det står helt rett i oppskrifta.... Du begynner med de 5 maskene som er innenfor de sorte strekene... altså, på herremodellen er dette en sort (et kryss), en hvit, en sort, en hvit og en sort ytterst. Dette strikker du slik 6 omganger. Så skal du øke. Da strikker du en sort, så øker du en hvit, så strikker du en sort, en hvit, en sort, så øker du med en hvit og til slutt en sort. Da har du fått 7 masker på den pinnen som inneholder tommeløkningen... Så strikker du omgang 8 med de samme fargene. Så er det ny økning i omgang 9.... Da strikker du først en sort, så øker du med en hvit, osv osv....

Ga dette mening? :) Er nok ikke verdens beste pedagog, men håper det var forståelig :)

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Gammel post, men prøver meg: fant TS eller har noen andre et godt svar på dette? Som TS beskriver så skal du i oppskriften øke med 2, mens selve mønsteret øker kun med én (så du ender med ei maske for mye hver gang du øker..). 

Endret av Kladd
Skrevet

Hvis du legger inn bilde av diagrammet så kan jeg forsøke å forklarr. Har strikke mange par med selbuvotter, men bruker ett annet mønster enn sandensgarn sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...