AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Jeg ønsker å gi en gave til min lillesøster som er student. Jeg tenkte egentlig å kjøpe inn markeringstusjer, post-its, gode penner og litt sånt, men nå begynte jeg å lure på om hun kanskje har dette alt. Jeg er jo litt sent ute. Det skal være en overraskelse så jeg vil ikke spørre henne. Så jeg spør dere, hva slags skoleutstyr trenger dere som dere ikke har somlet dere til å få kjøpt? Anonymous poster hash: 7ce3c...15d
Kjempeliten Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Tenk forbruksvarer Kanskje noe krydder, spennende matvarer? Dusjsåpe, en bra shampoo, sånne ting. Av skolemateriell er det vel kanskje skriveblokker som blir brukt opp raskest? Kjøp en som er litt fin kanskje. Og hvis du vil være litt morsom så kjøp med dopapir. Det går det jo kjempemye av!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Gavekort er en vinner! Det er fint å få ting en ellers ikke har så god råd til. Anonymous poster hash: 2211e...568
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Jeg ønsker å kjøpe skoleutstyr, ikke forbruksvarer. Anonymous poster hash: 7ce3c...15d
Gjest Solsmil Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Jeg ønsker å kjøpe skoleutstyr, ikke forbruksvarer. Anonymous poster hash: 7ce3c...15d Vel.. Det meste av skoleutstyr er forbruksvarer. Penner, tusjer og postitlapper er ikke akkurat evigvarende
PatrickBateman_ Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Jeg kjøper ofte nye penner. Hva med å kjøpe en god penn(eksamenspenna) med ekstra bly til? Og markeringstusjer må også ofte byttes ut. Også er det alltid gøy med penner med farger for å gjøre notatene litt mer leselig:)
FrøkenBaker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 En skriver kan være noe hvis du vil bruke et par hundre. Dr. Grip pennene fra Pilot er utrolig gode. Vekkeklokke kanskje. Leselampe til skrivebordet?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Før du kjøper inn markeringstusjer, notatbøker og andre skrivesaker, så vær i alle fall sikker på at hun bruker det. Jeg er fjerdeårsstudent og har ikke kjøpt en eneste ny markeringstusj i løpet av studiet, og penner og notatblokker går det også svært lite av! PC Det jeg derimot bruker ganske mye av, er permer, skilleark, "skillelapper" (Post-it index) og selvfølgelig masse vanlige a4-ark! Printer alltid på skolen, så arkene kjøper jeg ikke selv, og jeg har heller ingen printer hjemme... Anonymous poster hash: df42d...904 1
Thorn Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Enig med AB over. Jeg bruker hverken markeringstusjer eller post-its, jeg har aldri brukt opp en kulepenn på et semester og det går sjelden mer enn en skrivebok. Jeg bruker heller ikke noe særlig permer eller den slags, de jeg trenger har jeg. Til meg hadde vel den eneste skolerelaterte gaven vært blekk og kopipapir. Det går det en del av. Hvis hun ikke har printer kan kanskje det være noe? 1
floppesopp Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Kjøp gode, dyre penner med sånn gummi der man holder. De er fantastiske på eksamen! Jeg blir også veldig glad for thinliners, sånne tusjer med tynn tupp i mange farger. Gjør notater mye morsommere å se på. Ellers er printer, som allerede er foreslått en god ide, og helst en med scanner så man kan scanne inn notater/sider i boka etc.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Jeg ønsker å kjøpe skoleutstyr, ikke forbruksvarer.Anonymous poster hash: 7ce3c...15d Hvorfor? Jeg kjøper mine egne penner. Jeg har et favorittmerke. Jeg kjøper mine egne post-itlapper, siden jeg liker hvor små de er og fargene. Jeg kjøper mine egne markeringstusjer, fordi jeg liker fargene og merket. Jeg vil ha like notatbøker, permer og plastmapper. Er ikke dette vanlig for en student? Å ha sine favoritter? Hyggelig at du vil kjøpe noe til lillesøsteren din, men hvorfor MÅ det være skrivesaker? Nå er jeg litt i overkant strukturert og må ha det vel organisert for at jeg skal ha mest mulig utbytte av lesingen. Anonymous poster hash: f8a9c...9b9 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Hvorfor? Jeg kjøper mine egne penner. Jeg har et favorittmerke. Jeg kjøper mine egne post-itlapper, siden jeg liker hvor små de er og fargene. Jeg kjøper mine egne markeringstusjer, fordi jeg liker fargene og merket. Jeg vil ha like notatbøker, permer og plastmapper. Er ikke dette vanlig for en student? Å ha sine favoritter? Hyggelig at du vil kjøpe noe til lillesøsteren din, men hvorfor MÅ det være skrivesaker? Nå er jeg litt i overkant strukturert og må ha det vel organisert for at jeg skal ha mest mulig utbytte av lesingen. Anonymous poster hash: f8a9c...9b9 ..og så sent i skoleåret så har jeg allerede skaffet alt dette for lenge siden. syns gaven virker ganske kjip egentlig.. litt som å kjøpe sokker Anonymous poster hash: 9b392...ba9 2
Gjest Badabing Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 (endret) Drikker hun kaffe/te? Hva med å kjøpe en sånn?: https://www.kitchn.no/nettbutikk/dekketoy/glass-krus/kopper-og-krus/a11068-xyb-70/ Veldig kjekt å ha med seg på lesesalen/forelesning. Endret 21. september 2014 av Badabing 1
Gjest Haaploes Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 Jeg hadde blitt kjempeglad for en kurv med ting jeg ikke har samvittighet til å kjøpe til meg selv. Iom at dere er søstre vet du kanskje litt om hvilke produkter hun liker å bruke? Hva med ansiktskrem, bodylotion, en god håndkrem, favoritthårpleietingene hennes. En skikkelig god ullstrømpebukse er kanskje det jeg hadde blitt mest glad for nå. Eller noen pene blomster. Jeg synes uansett det er veldig hyggelig at du vil gjøre noe for søsteren din!
Ingvild1001 Skrevet 13. desember 2014 #15 Skrevet 13. desember 2014 Vet ikke hvor dyrt du tenkte, men en printer er utrolig god å ha! Til billetter, men også til studierelaterte ting. Fins mange rimelige der ute. Ellers kan et gavekort på Akademika eller en annen bokhandel med pensumbøker kanskje være noe? Må ellers si meg enig med de andre i at det går relativt lite av forbruksvarer, kanskje litt tipex og penner/pennefyll, men ellers bruker jo de fleste pc. Kanskje en studenalmanakk? Lykke til!
Gjest Lillia Skrevet 13. desember 2014 #16 Skrevet 13. desember 2014 Jeg ønsker å kjøpe skoleutstyr, ikke forbruksvarer.Anonymous poster hash: 7ce3c...15d Det har hun garantert nok av fra før. Jeg ville gjerne hatt pynt til leiligheten
teit1 Skrevet 13. desember 2014 #17 Skrevet 13. desember 2014 Hadde heller ikke kjøpt penner, markeringstusjer og slikt. Skriver mest på pc, og de tingene jeg først kjøper holder gjerne nesten to semestre. Tror hun hadde blitt kjempeglad for pensumbøker! Høres kanskje ut som en kjedelig gave, men hadde virkelig ikke hatt noe imot at noen kjøpte i hvertfall en av pensumbøkene jeg trenger Eller hvis hun ikke har printer, hadde jeg kanskje kjøpt en printer til henne, gjerne med scanner/kopimaskin
Jolene Skrevet 13. desember 2014 #18 Skrevet 13. desember 2014 Hvorfor? Jeg kjøper mine egne penner. Jeg har et favorittmerke. Jeg kjøper mine egne post-itlapper, siden jeg liker hvor små de er og fargene. Jeg kjøper mine egne markeringstusjer, fordi jeg liker fargene og merket. Jeg vil ha like notatbøker, permer og plastmapper. Er ikke dette vanlig for en student? Å ha sine favoritter? Hyggelig at du vil kjøpe noe til lillesøsteren din, men hvorfor MÅ det være skrivesaker? Nå er jeg litt i overkant strukturert og må ha det vel organisert for at jeg skal ha mest mulig utbytte av lesingen. Anonymous poster hash: f8a9c...9b9 Samme her. Hadde derimot blitt glad for: Blekk til printer dersom hun har det, evt. en laserprinter En morsom stiftemaskin Skilleark som er litt finere enn hva du får på norli Gavekort på bøker (skolebøker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå