AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Hvor mye er det vanlig at barna er syke andre året i barnehage? Min toåring var borte 1-3 ganger per mnd ut mai, og nå er det jammen på'an igjen. Han er syk for tredje gang siden barnehagestart i slutten av juli og har vært borte 6 dager allerede. Dette kan da umulig være normalt? Jeg føler ikke at jeg blir trodd av verken familien min eller helsepersonell når jeg forteller dette!!!Anonymous poster hash: 69ea4...6a6
Jade Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Sykdom i barnehagen går heldigvis over når de begynner på skolen! Er han helt frisk når han sendes i barnehagen igjen? Immunforsvaret er gjerne lavere etter sykdom. Og så blir det gjerne smitte om andre foreldre sender syke barn i barnehagen.
Quiet Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Sånn var det her også. Tror det er ganske normalt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Vår har vært mye syk. En gang "tvang" daværende ped.leder meg og barnet til barnehagen likevel da kommunen skulle ta noen tester av ham (konsentrasjonstester, IQ, språk etc.). Kommunen har jo så sjelden tid til slikt var hennes "unnskyldning". Det endte jo med at barnet spydde på meg i barnehagen. Vi hadde brukt opp sykt-barn-dagene fra jobben allerede i juli. Du er barnets mor og kjenner det best. Om du ser at barnet er sykt, eller brygger på sykdom må du gjøre det som er best for barnet. Stå opp for deg selv og ditt barn! Ikke la andre knekke din vurderingsevne! HELDIGVIS jobber ikke nevnte ped.leder i vår barnehage mer! Lykke til! Anonymous poster hash: c2d80...66e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Min 2,5-åring har vært borte i alle fall sju dager fra barnehagen i høst... Tøft å sjonglører for oss foreldre med liten tilgang på barnevakt. Så det blir til at vi jobber inn det tapte på kvelder og helger. Sykt-barn-dagene er så godt som oppbrukt.Anonymous poster hash: b7971...0ee
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Ingen fasit på det. Når mange mennesker er samlet på et lite sted mange timer daglig så sier det seg selv at smitte spres fort. Småbarns foreldre burde fått 20 sykedager mer enn det de har pga mange små blir ofte syke året gjennom. Anonymous poster hash: 66faf...037
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Det varierer vel fra barn til barn. Vi har hørt hele svangerskap og tidligere om all sykdommen vi kommer til å måtte gjennom, men vår 17 måneder gutt har ikke vært syk en dag. Litt snørrete noen dager, men det var det. Anonymous poster hash: aa75f...61f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Har tvillinger på 2,5 år som nå har begynt på sitt 2. år i bhg.. De har vært forkjølet omtrent kontinuerlig siden de startet på igjen etter sommeren 4.aug. Men det jeg synes er merkelig/ekstra slitsomt, er at jeg også har vært det!! Er det andre foreldre som også blir mye syke når barna er syke?? Jeg får aldri omgangssyken (bank i bordet) men er forkjølt like ofte som barna! Regner med at immunforsvaret mitt ikke er det beste, fordi jeg stresser mye i hverdagen og sover litt for lite. Er dette vanlig?? Anonymous poster hash: f62eb...7f2
Millimani Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 Hvor mye er det vanlig at barna er syke andre året i barnehage? Min toåring var borte 1-3 ganger per mnd ut mai, og nå er det jammen på'an igjen. Han er syk for tredje gang siden barnehagestart i slutten av juli og har vært borte 6 dager allerede. Dette kan da umulig være normalt? Jeg føler ikke at jeg blir trodd av verken familien min eller helsepersonell når jeg forteller dette!!!Anonymous poster hash: 69ea4...6a6 Det er jo veldig individuelt skulle jeg tro. Vet om ei som til slutt endte med å ta barna ut av barnehagen fordi de var syke kontinuerlig. Når du har et sykt lite barn på den alderen (1-3 år) er det mange barnehager som krever karantene på to dager etter at barnet er friskt igjen. Så selv om barnet er sykt bare en dag skal det være borte i tre dager. Har tvillinger på 2,5 år som nå har begynt på sitt 2. år i bhg.. De har vært forkjølet omtrent kontinuerlig siden de startet på igjen etter sommeren 4.aug. Men det jeg synes er merkelig/ekstra slitsomt, er at jeg også har vært det!! Er det andre foreldre som også blir mye syke når barna er syke?? Jeg får aldri omgangssyken (bank i bordet) men er forkjølt like ofte som barna! Regner med at immunforsvaret mitt ikke er det beste, fordi jeg stresser mye i hverdagen og sover litt for lite. Er dette vanlig??Anonymous poster hash: f62eb...7f2 Ja. Det er vanlig. Du har så små barn som du omgås nært og tett. Forkjølelse smitter via dråpesmitte. Du hjelper barna med å snyte seg, tørker snørr, og de hoster og nyser på deg. Klart de smitter deg da.
ViljaH Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Jeg får stort sett det samme som ungene. Bare til å pøse på med multivitaminer og tran nå på høsten..
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Her er min datter sjelden syk. Litt snørrete og forkjølet nå på høsten, men det blir oftest med det. Hittil i år har vi hatt 7 sykt-barn-dager, 2 av de er "karantene-dager" etter omgangssyke. Hun har vært sånn hele tiden, veldig lite syk, og har gått klar av alle ting som har "gått" i barnehagen (bl.a vannkopper flere ganger og hånd-, fot- og munnsyken). JEG derimot! Jeg blir syk av alt hun får med seg hjem virker det som.. Omgangssyke, forkjølelser, streptokokker, øyekatarr - you name it. Jeg var "aldri" syk før, men nå er jeg det hele tiden.. Så mine egenmeldings-/sykemeldingsdager har det gått hardt utover dessverre. Anonymous poster hash: 5c21c...c82
Blackbird Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Helt normalt. Men du kan godt høre om de kan skjerpe inn håndhygiene en periode. Kanskje en kan unngå noe sykdom pga det
Harlekin Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 Jeg får stort sett det meste min datter får, men i mildere versjon. Tror det er ganske normalt, ja. Det er også normalt med mye sykdom med små barn, selv om de har gått i barnehage en stund. Men for de fleste er første år verst, så blir det bedre og bedre.
Gjest Dorey Skrevet 22. september 2014 #14 Skrevet 22. september 2014 (endret) I fjor var min lille hjemme med sykdom nesten hver uke. Veldig slitsomt! I år har han ikke vært syk enda (bank i bordet), og har snart gått to måneder i bhg. Han er 2 år og 4 mnd nå. Endret 22. september 2014 av Dorey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå