Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg prøver å lage en (høy)hestehale så sitter den aldri der og glir etterhvert ned og blir bare en hestehale ved nakken.

Er det noen som har tips til hvordan en kan få hestehalen til å være høyt oppe (hvertfall middels oppe, sånn ikke ned i nakken) ? Hva er knepene til jenter som klarer å få til hestehaler som sitter hele dagen på bakhodet sitt?

kan godt tilføye at jeg har ikke glatt hår, har hår med fall i, og håret er langt.

Skrevet

Har du prøvd blax-strikkene? De er de eneste som fungerer på meg. Ellers funker det kanskje med klemmer i tillegg?

Skrevet (endret)

Da har du sikkert tykt og derfor litt tungt hår som gjør at hestehalen detter ned..Naturlig tyngdekraft. Jeg har ganske langt, tykt hår (og glatt med litt fall), og dersom jeg kun fester hestehalen med et enkelt strikk som ikke sitter godt, så detter det ned. Derfor bruker jeg alltid enten flere strikk med god hold og strammer de helt til, eller så bruker jeg sånne store strikk uten metall (ikke tykke, men stor omkrets), husker ikke hvor jeg kjøpte de men var enten Cubus, H&M eller Gina. De kan jeg tvinne rundt hestehalen i kanskje 4 omganger før de sitter, og da sitter de desto bedre. Da varer hestehalen hele dagen.

Blax funker ikke i det hele tatt på mitt hår, glir rett ut!

Endret av pluttipott
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Disse var det jeg mente! Kjøpt på Glitter :) Store strikk med god elastitet!

139_154_531_546_700_700_1-307608900000.j

Endret av pluttipott
Skrevet

Disse var det jeg mente! Kjøpt på Glitter :) Store strikk med god elastitet!

139_154_531_546_700_700_1-307608900000.j

Tusen takk, jeg får ta til meg rådet! Tror nok også at flere strikker kan være lurt, jeg har bare ikke vært lur nok til å tenke at det går an med flere strikker. men må uansett kjøpe flere strikker så da får jeg se etter slike :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør ikke noe annet enn å stramme strikket godt nok. Har både langt, tykt og glatt hår.

Anonymous poster hash: d3311...733

Skrevet

Gi håret litt struktur.

Bruk mousse/vomuspray/saltvannspray før føning. Eller spray det med tørrshampoo. Uten prepping vil de fleste frisyrer falle sammen raskt.

• Liker 1
Skrevet

Pleier å bruke 2 vanlige strikker og stramme godt. Aldri noe problem for meg.. Og jeg har veldig glatt tykt hår. Blir ikke en eneste krøll på håret utover dagen om man bruker krølltang.. Men prøv de gummistrikkene!

Skrevet

Jeg gjør ikke noe annet enn å stramme strikket godt nok. Har både langt, tykt og glatt hår.

Det funker ikke for meg :)

Skrevet

Tusen takk, jeg får ta til meg rådet! Tror nok også at flere strikker kan være lurt, jeg har bare ikke vært lur nok til å tenke at det går an med flere strikker. men må uansett kjøpe flere strikker så da får jeg se etter slike :)

Hehe ja det kan være lurt :) Men med de jeg sendte link/bilde av behøver ikke jeg flere enn ett sånt strikk, så jeg synes de er geniale! De vider seg også litt ut med tiden, så om du ikke får tvinnet de mange nok ganger rundt med det første så funker det etterhvert. Kommer nok til å fortsette å være mine favorittstrikk sålenge jeg har langt hår tror jeg.

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg har langt, tykt hår, men har likevel aldri slitt med at hestehalen faller ned, selv om den blir ganske "tung". Men kan det være at håret ditt er veldig glatt? Ikke på den måten at det er rett, men at det er så fint og glatt at hårstrikken glir nedover uansett om du har det på stramt?

Ellers kan du jo prøve å feste ei fliseklemme inni hårstrikken og på en kort del av håret, sånn at strikken ikke kan bevege seg så mye liksom.

Skrevet

Det funker ikke for meg :)

Neivel, men nå spurte ts om hva vi med langt hår gjør da, og da var det det jeg svarte på.

Skrevet

Neivel, men nå spurte ts om hva vi med langt hår gjør da, og da var det det jeg svarte på.

Jepp, og jeg svarte på hva som ikke funker for mitt hår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...