Gå til innhold

Hvor mye må et menneske igjenom?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei!!

Året her har vært preget av ensomhet og sykdom.

Så ryker ekteskapet mitt , den største tryggheten jeg hadde. Noe som er tøft uansett om bruddet var bra eller ikke.

Så mister jeg jobben og?! Noe som var min andre trygghet! Pga oppkjøp!!

Så nå må jeg bo med eksen og vente med å selge huset , og finne ny jobb...

Det er nok nå eller?! :(

Anonymous poster hash: 27017...606

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Ikke for å være frekk, men du har mye å gå på når det gjelder elendighet. Ser fremdeles at uansett må være fortvilende å være deg akkurat nå. Se etter muligheter og ikke grav deg for langt ned i elendighet.

• Liker 6
Skrevet

Det er nok mye på en gang ja. Hva i livet har vært positivt det siste året da? Kan du ikke selge huset uansett? Du får vel dagpenger og kan leie en leilighet mens du venter på ny jobb? Regner med du har planer om å kjøpe deg noe nytt siden du skriver på den måten.

Lykke til videre. Håper du har noen som du kan støtte deg til når ekteskapet ditt nå er over. :blomst:

Anonymous poster hash: 57f0a...1c4
Skrevet

Ikke sitt og synes synd på deg selv, det er det dummeste du kan gjøre.

Skrevet

Høres ut som du har en veldig kjip og vanskelig periode nå TS. Kanskje klisjé,men det vil gå bedre etterhvert. Prøv å tenk fremover og på det positive livet ditt fortsatt inneholder. Er tidvis dårlig på sånt selv, men det hjelper når man klarer å gjennomføre det.

Skrevet

JA du har det tøft, det kunne likevel vært værre. Ikke glem å stol på deg selv. Til syvende og sist, du er den eneste du kan stole på akkurat nå, og du vet innerst inne at du har gode verdier. Gi deg selv litt tid, og du kommer til å finne nye drømmer og ønsker for livet. Bare du kan gjøre dem mulige.7

Skrevet

Kjenner på denne følelsen noen ganger selv også. Det er lov å være lei seg! Ta en pause fra verden, gjør det du må for å bearbeide det som skjer. Etterhvert klarer du kanskje å se noen nye vinduer som har åpnet seg for deg, om enn små i starten. Så blir du om litt klar for fight igjen.. :klem:

Livet kan snu på ett sekund - det gjelder også i positiv retning.

Anonymous poster hash: ef4de...358
  • Liker 4
Skrevet

Mye på en gang ja, men jeg forventet meg noe mye verre når jeg leste trådtittelen. Dette kommer du deg fint igjennom. :)

• Liker 2
Skrevet

Tøff situasjon, men ikke la deg knekke av det. Det kan føles som du er den eneste i verden med alvorlige problemer, men ikke på langt nær. Skal ikke gå i detalj hva slags dritt jeg og mine kjente har vært gjennom, men hvis vi klarte å komme oss gjennom, så klarer du det også!

Eneste som hjelper er å ta tiden til hjelp. Ta en dag av gangen, gi deg selv litt frihet. Nå har vi alle forskjellige måter å takle stress og press på, du vet selv best hva som får deg til å føle bedre. Når tankene klarner, vil du ikke se problemer, men utfordringer å overkomme.

Min anbefaling først blir å ta deg tid til deg selv og få klarhet i tankene. Bli frisk først så du får nok styrke til å klare deg gjennom resten. Ensomhet kan løses både med familie og venner. Nye jobber kan man alltid søke seg til når viljen er der.

Ønsker deg lykke til på veien.

• Liker 1
Skrevet

Ja, mye på en gang, men det er jo ikke akkurat uvanlig å miste jobb og ektemann når man blir syk. Er det ikke fantastisk betryggende å vite at du er sikret inntekt? Å ha et varmt hjem, og nok mat. At du kan gå turer i skogen. Du har kanskje familie, venner eller naboer som kan støtte deg? Eller du kan bruke tid på å bli bedre kjent med noen. Du kan lære deg å strikke, eller annen koselig hobby.

Anonymous poster hash: ad92c...320

• Liker 2
Skrevet

Er du døende?

Anonymous poster hash: ef980...4db
Skrevet

Da har ikke du vært borti mitt liv og det ønsker jeg deg ikke TS :(

Anonymous poster hash: 4c06a...e63
  • Liker 1
Skrevet

Må da være lov å sutre og blåse ut litt frustrasjon på nettet! Eller er det ikke lov å syns livet er tøft, fordi noen har det verre?

• Liker 6
Skrevet

Må da være lov å sutre og blåse ut litt frustrasjon på nettet! Eller er det ikke lov å syns livet er tøft, fordi noen har det verre?

Så enig. Sykdom, samlivsbrudd og miste jobben på et år er mye på en gang, og skjønner godt at TS har det fryktelig tøft.

Men du kommer deg nok igjennom dette, styrket også.

Lykke til 😊

Anonymous poster hash: cfc87...a66

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jada, det er slitsomt, men det kunne vært værre.

Jeg hadde samlivsbrudd, et par innbrudd, selvmord i familien, et par dødsfall til, konkurs ( tap av jobb og alle pengene mine) samt at jeg skranter skikkelig helsemessig i løpet av 4 måneder. Bodde også med eksen en stund før jeg fant meg plass å bo med barna. Fikk selvfølgelig ikke arbeidsledighetstrygd og hadde en elendig økonomi.

Det gikk faktisk svært bra til slutt, selv om jeg hadde et par sjokk året etter dette også og at jeg i denne perioden måtte følge opp et av barna ekstra mye på grunn av utredning pga ADHD.

Lærte mye om meg selv og andre etter dette - til slutt også at jeg har mange mennesker som tenker på meg og at jeg ikke alltid er nødt til å klare absolutt alt selv.

Glad jeg egentlig har en forholdsvis grei oppvekst, ingen rusproblemer, spesielle psykiske lidelser eller det som verre er.

Edit: Jeg lærte forresten også at det er helt greit å bruke litt tid på å synes synd på seg selv, når man faktisk er i en vanskelig periode og at noe av stresset jeg blant annet ble syk av kom av at jeg sjeldent har tatt meg tid til å kjenne etter hvordan jeg egentlig har det, men bare holdt stø kurs forover uten stans.

Endret av absinthia
Skrevet

Wow, du snakker om at alt skal kommer på en gang, mangler bare dødsfall eller noe(bank i bordet). Du får ta det et steg av gangen TS, det ordner seg:) Be venner og familie om støtte og hjep om du har det vanskelig.

Anonymous poster hash: 36cd0...276
  • Liker 1
Skrevet

Så enig. Sykdom, samlivsbrudd og miste jobben på et år er mye på en gang, og skjønner godt at TS har det fryktelig tøft.

Men du kommer deg nok igjennom dette, styrket også.

Lykke til

Anonymous poster hash: cfc87...a66

Nemlig! Det ER mye for "vanlige" mennesker med "vanlige" liv. Det er absolutt lov å syns dette er slitsomt!

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at du har det vanskelig nå, og dette er altfor mye på en gang. Selv om det både kunne vært verre, og at andre har hatt det verre. Dette er det verste DU har vært ute for, og du må gå i deg selv for å takle det. Du er nødt til å takle det bit for bit, og da er best å se det sånn også. Altså at det er bitvis eller etappevis. Det ene problemet må løses for at det neste skal kunne løses, og det kan ta tid. Så du er i en situasjon der du må bruke tålmodighet også, for å se at det løser seg. Du må lære deg å leve med det uvisse en stund fram i tid.

Vi mennesker liker trygghet, det å ha en forutsigbar hverdag og en forutsigbar framtid. Det er jo derfor vi planlegger framtida. Men nå det skjærer seg, og hos deg på mange plan, må du lære deg å leve med det uvisse, og det å ha tro og bevisshet på at det meste løser seg og blir bra med tiden.

"Veien blir til mens man går", er det noe som heter. Det er ikke alt som er helt klart, eller som er ordnet med en gang, men det meste ordner seg underveis. Særlig hvis man legger en innsats i det. Det er et ordtak jeg har funnet trøst i flere ganger, og det har også lært meg å være litt mer tålmodig.

Dett blir bra igjen, men det hjelper om du gjør ditt for at det skal bli det. Og med det mener jeg at du skal gjøre ditt beste innenfor de forutsetningene du har.

Skrevet

skjønner jeg har vært der mer enn en gang, mistet leilighet og jobb på engang og ofte kjæreste også samtidig, så plukker jeg sammen bitene og starter på nytt og det nye livet er alltid litt bedre enn det jeg hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...