AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Jeg har kjøpt ny termikanne, så må den jo vaskes før den tas i bruk. Noen som vet om termikanner kan vaskes i oppvaskmaskin, eller bør man vaske den for hånd? Setter stor pris på svar!Anonymous poster hash: a11a6...4a0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 -"Termokanne" mente jegAnonymous poster hash: a11a6...4a0
Sølvrosen Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Står det noe på boksen eller på noe hefte/ark som fulgte med? Hvis det ikke står at den kan vaskes i maskin skal den håndvaskes
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Skal aldri i oppvaskemaskin. Står ganske sikkert symbol for oppvaskmaskin med kryss over på den.Anonymous poster hash: ba27a...d02
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Ok, takk for svar! Noen som vet hvordan man vasker det for hånd? Går det greit på vanlig vis med Zalo?Anonymous poster hash: a11a6...4a0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Tror ikke du skal ha særlig med vaskemiddel inni der. Problemet er ofte st de ikke er 100 % tett mellom kolben og ytterbaterialet der disse møtes i tuten/toppen av termokanna. Spør der du har kjøpt den hva de anbefaler.Anonymous poster hash: ba27a...d02
Emelisse Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Jeg bruker alltid krystallsoda eller rensemiddel for kaffetrakter i termokannen min. Den blir skinnende ren uten noe stress.
Sølvrosen Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Jeg skyller den stort sett bare med varmt vann, men en gang i blant har jeg bittelitt zalo i og skyller godt etterpå. Åpningen er for liten for kosten og jeg har ikke flaskekost.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 Takk for svar! Tror jeg satser på litt Zalo oppi da, og skyller med varmt vann? (Er litt redd for at den ikke skal bli skikkelig rein..)Anonymous poster hash: a11a6...4a0
Gjest Margit Spat Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Jeg har brukt etpar dråper zalo og helt oppi kokende vann fra vannkokeren når jeg har vasket mine termokanner. Kokende vann skulle vel ta knekken på det meste De har overlevd dette helt fint. Skyller godt med masse rent vann etterpå. Termokanner skal som regel ikke vaskes i oppvaskmaskin, da det kan komme vann mellom ytter- og innerkolben. For å få dem skikkelig blanke inni, pleier jeg å helle en teskje bakepulver i kanna og toppe med varmt vann.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #11 Skrevet 20. september 2014 Zalo og varmt vann fungerer utmerket! Jeg bruker gjerne en flaskebørste. Når det gjelder oppvaskmaskin så skal absolutt ingen termoprodukter i maskinen fordi det ødelegger for isolasjonen. Anonymous poster hash: 7f4cd...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå