AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Plutselig begynte det å klø og jeg klødde litt gjennom stoffet på tskjorta mi, rett etterpå kikket jeg der det hadde klødd og så at jeg hadde fått en liten flått. Fjernet den med pinsett og renset med antibac, nå ser det ut som et myggstikk, hovent og klør veldig, jeg klør ikke på det. Hvor farlig er egentlig flåttbitt? Er lenge siden jeg har fått flått nå, fikk en del i barndommen, men nå som voksen er det lenge siden, og jeg er blitt ganske obs på det etter all borrelioseinfoen vi får.. Anyone? Anonymous poster hash: ec312...710
Sølvrosen Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Det er ikke farlig, men ikke klø. Hvis den er liten har den nok ikke sittet lenge, så du er ganske trygg med tanke på borreliose. Husk hvor flåtten satt, og hvis det blir en rød ring der drar du til legen.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 De aller fleste tilfeller av borreliasmitte overføres med voksen flått. De er store og sitter veldig hardt. Det du beskriver høres ut som en flåttnymfe. Hvis den har sittet mindre enn et døgn, er smittefaren omtrent null. Det er ikke alle flått som er smittebærere. Jeg ville tatt dette med knusende ro.Anonymous poster hash: 8cd7e...c30
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Takk for svar! Tror jeg må ha fått den en gang på formiddagen/tidlig dagen i går, den har nok ikke sittet lenger enn litt over 24 timer da i såfall, og var veldig liten og helt flat. Håper det går bra, blir likevel litt engstelig, jeg hater flått og synes omtrent at det er det ekleste som er i skogen. Anonymous poster hash: ec312...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå