Gå til innhold

Jenter dumper oftest- og får fortere ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette er min erfaring. Jeg kommer på 3 tilfeller i min nære krets hvor jenta har dumpa gutten, for så å være den første av de 2 som får ny kjæreste. Kanskje logisk, siden "dumperne" ofte er de som har minst følelser igjen, i forholdet.

Jeg tror jentene idag er opptatt av å stadig være forelska, og derfor hopper fra ny til ny.

Disse 3 tilfellene jeg nevner, er jeg (gutt) og eksen, en eks-kollega (jente) og en venn (gutt). Alle hvor jenta "dumpet" gutten. Alle jentene har nå fått ny kjæreste, men alle guttene er single enda.

Mitt forhold var det første bruddet av disse, og jeg er ingen bitterpikk, men jeg funderer på hvorfor det er slik en rød tråd i at jentene er dumperne?

Anonymous poster hash: 0ddec...2a9
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min erfaring. Jeg har alltid blitt dumpet, og jeg er dame. Samme med venninnene mine. Menn blir fort lei og bytter damer oftere enn jeg bytter bind.

Anonymous poster hash: 3dddc...ed4
  • Liker 4
Gjest Sitrondrops
Skrevet (endret)

Ikke min erfaring. Jeg har alltid blitt dumpet, og jeg er dame. Samme med venninnene mine. Menn blir fort lei og bytter damer oftere enn jeg bytter bind. Anonymous poster hash: 3dddc...ed4

Da har dere funnet feil type menn. Kanskje dere er ganske unge også, da forekommer slikt litt oftere. Endret av Sitrondrops
Skrevet

Hmm godt spørsmål. Kanskje fordi gutter har høyere terskel for å gå fra forhold? De venter med å gå til de har funnet en ny. Jeg har dumpet 3/3 kjærester, og det kunne likeså godt ha vært de som gjorde det. Dårlige forhold som har dødd ut, men kanskje de var tilfreds i intetsigelsesheten?

Skrevet

Det er oftest stikk motsatt.

Kvinner avviser menn oftere ettersom menn oftere tar initiativ, men når det gjelder forhold er det oftere menn som bryter da de har en del krav for kvinnen de vil gifte seg med. De nyter jevnlig sex og godene fra forholdet, men sitter på gjerdet ift. å ta steget videre. Det er oftere kvinner som presser på med at de vil bli samboere, så vil gifte seg, få barn - i det hele tatt mer orientert rundt monogami.

Dette gjelder selvsagt voksne forhold, ikke tenåringsforhold.

Anonymous poster hash: 64da0...5ed
  • Liker 1
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Tre tilfeller i din vennekrets = jenter dumper oftest?

Ekstremt dårlig empirisk grunnlag for påstanden din til side, så føler jeg ofte det har med at noen folk er nærmest avhengige av å være i forhold, eventuelt blir fort forelsket og har veldig lav terskel for å gå inn i et forhold. Seriemonogame, så fort det er slutt med en så har de en ny to uker etterpå, og det er den store kjærligheten hver gang. Det sier nesten seg selv at når man forelsker seg veldig fort og omtrent flytter sammen på tredje date, så går man på noen smeller. Det kan jo virke som det er jentene som først innser feilen, imens mannfolka bare går rundt og er såre fornøyd og har mye høyere terskel for å bryte - men nå generaliserer jeg nesten enda grovere enn deg. Det er vel dog en av teoriene til hvorfor kvinner ser ut til å ta ut skilsmisse oftere enn menn.

• Liker 3
Skrevet

Da har dere funnet feil type menn. Kanskje dere er ganske unge også, da forekommer slikt litt oftere.

Nope, jeg er 32 og dette fenomenet blir ikke noe bedre med årene for å si det sånn.. Så derfor gir jeg opp dating siden menn bare stikker av likevel. Sparer mye utgifter på psykolog i det minste :)

Anonymous poster hash: 3dddc...ed4

Skrevet

Tja. For min egen del har jeg dumpet mer enn jeg har blitt dumpet, men det er fordi det var så jævlig den første gangen jeg ble dumpet.

Min 1. kjæreste: han dumpet meg, jeg fikk kjæreste igjen året etter, han fikk samme år.

Min 2. kjæreste: jeg dumpet ham, jeg fikk kjæreste igjen noen få måneder etter, han fikk året etterpå.

Min 3. kjæreste: jeg dumpet han, jeg fikk kjæreste over halvannet år etter, han... hadde strengt tatt kjæreste når vi gjorde det slutt.

Brent barn skyr ilden. Men nå vil jeg ikke trekke konklusjon om at "siden jeg har det sånn, er det sånn for alle andre".

Anonymous poster hash: 6889e...4ce
Skrevet

Det kan jo virke som det er jentene som først innser feilen, imens mannfolka bare går rundt og er såre fornøyd og har mye høyere terskel for å bryte - men nå generaliserer jeg nesten enda grovere enn deg. Det er vel dog en av teoriene til hvorfor kvinner ser ut til å ta ut skilsmisse oftere enn menn.

Dette er ganske vanlig. I en statistikk over skilsmisser viste det seg at kvinner oppga årsaker til skilsmissen (som utroskap, psykisk/fysisk vold, pengeproblemer osv.) mens menn oftere svarte "vet ikke".

Det forekommer også oftere at en mann er utro men vil bli, mens en kvinne som har mistet lysten på mannen og funnet en annen, vil dra.

Anonymous poster hash: 64da0...5ed

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi skal dømme forhold i Norge kun etter egen erfaring så vil jeg komme med min..

Og ja,jeg er enig med at det skjer. MIN erfaring derimot, er at det skjer fordi de fleste menn er umodne og har vansker med å åpne seg. De vil helst ha kjæreste,med samtidig beholde alle fordelene med å være singel(bortsett fra utroskap selvsagt)

For dem er det slitsomt å måtte høre på hva dama har opplevd i dag, for dem er det plikt å måtte dra på date med dame. For dem er det skummelt å snakke om noe som skjer fremover i tid.

Ja,da blir de dumpet da..:)

Anonymous poster hash: da4ee...0ec
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har som regel alltid dumpa men av helt legite grunner. Jeg slo opp i august og ble sammen med min nye nå for et par dager siden - hvorfor det gikk så raskt? Fordi jeg mistet følelsene mine etter at eksen var utro i april men "ga" han en ny sjangse. Jeg må dog takke han, for uten han hadde jeg ikke truffet min nåværende som er helt motsatt

Ps, via iPhone om feil.

Skrevet

Det er fordi markedssituasjonen er gunstigst for unge damer. Unge damer er de som har høyest seksuell verdi på markedet. Men det forandrer seg senere i livet. :) Og når det gjelder forhold, så er det mange flere damer som vil ha forhold, enn det er menn. Derfor sitter menn i førersetet når det er snakk om ekteskap. Spesielt rike menn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et inntrykk av at enkelte menn er fornøyd så lenge de har noen å dele husarbeid med, eller få bekreftelse av, eller bare å ha det gøy med og ha sex med. Mange finner seg f.eks. i bitching og kontrollerende kvinnfolk, eller de er ikke helt fornøyd, men de orker ikke å gjøre en sak ut av det.. Så lenge de får sex, så er det greit liksom.

Mens kvinner ser etter noe mer. Mye mer opptatt av god kommunikasjon, at forholdet foregår på et dypere plan.

Anonymous poster hash: f8249...67b
Skrevet

Kvinner tenker mere enn menn. Når de dumper, har de allerede tenkt veldig igjennom det. De har oftest gitt hint og tilbakemeldinger om at ting ikke er bra. Mannen har ofte ikke skjønt alvoret. Og menn sitter igjen i sjokk, som de trenger tid til å bearbeide.

Når en kvinne går ifra et forhold er det så gjennomtenkt at hun er nærmest ferdig med alt. Og da mener jeg alt. Så det er også helt naturlig at hun blir tidligere klar for nye forhold.

• Liker 1
Skrevet

For kravstore og generelt mindre følsomme. Fellesnevneren på de som er slike forholdshoppere hopper for fort inn i forhold pga urealistiske forventninger og noen er til og med så "blinde" at de tenker kjærligheten kommer.

Enda værre er det når man gjør som jeg gjorde i en periode i fjor, når jeg tenkte "jeg kan lære meg å leve med det" og endte opp med at jeg virkelig ikke kunne lære meg å leve med det. Jeg var så smart at jeg ikke hoppet inn i et forhold, men det var nære på..

Noe annet man kan diskutere er om man gir for fort opp og lager store saker ut av bagateller.

Anonymous poster hash: eff22...76b
Skrevet

Ikke i min verden, jeg ble dumpet og hadde ikke et ordentlig forhold før jeg ble 25 år. sammen ennå, snart 20 år sammen.<br /><br />Hadde mange ons og for meg ble det bekreftelser på at jeg ikke var noe å samlepå.

Anonymous poster hash: 55a3a...cc5

Gjest Pink.Pearls
Skrevet (endret)

I ekteskap hvor folk skiller seg er det faktisk 70% sjanse for at det er kvinnene som velger å bryte ut. Hørte det av psykologilæreren min på universitetet. Vet ikke hvorfor det er slik.

Kanskje vi går fort lei? Har for mange menn å velge mellom der ute?

Endret av Pink.Pearls
Skrevet

I ekteskap hvor folk skiller seg er det faktisk 70% sjanse at kvinnene velger å bryte ut. Hørte det av psykologilæreren på universitetet. Vet ikke hvorfor det er slik. Kanskje vi går fort lei? Har for mange å menn velge mellom der ute?

Ja på begge.

Gjest Pink.Pearls
Skrevet

Ja på begge.

hehe true :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...