Gjest Trulselinemor Skrevet 10. juli 2004 #1 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg har alltid drømt om å ha hus med kjølerom. Er det noen som kan komme med fordeler og ulemper ang kjølerom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. juli 2004 #2 Del Skrevet 10. juli 2004 Det må jo være utrolig praktisk og greit mht. lagerplass! Men jeg vet også at det er viktig at kjølerommet er forskriftsmessig laget; dvs. skikkelig tett og isolert, ellers kan det oppstå fuktskader i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2004 #3 Del Skrevet 10. juli 2004 Noe av det morsomte jeg har opplevd på fest var da vi var i et stort hus med kjølerom tilknyttet kjøkkenet. der stod all drikke. En venn skulle åpne og ta seg en øl, og da spratt en annen ut av kjølerommet som han hadde gjemt seg på. Gjett om han skvatt! *digresjon* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 11. juli 2004 #4 Del Skrevet 11. juli 2004 Vi bygde med kjølerom. Det var deilig med god plass kunne handle for en uke om gangen uten å tenke på plass til all melka og ikke minst ved fester (alle fikk kald øl) og ved store selskaper plass (til alle kakene og smørbrødene) Skriver i fortid fordi vi dessverre fikk lekkasje og ikke har fått satt den i stand ennå.( nær familie som skal fikse det, har aldri tid). Et tips: vi fikk lys i taket, det trengte vi ikke for det var lys på kjøleaggregatet. Sjekk dette ut først så er det en sjanse mindre for lekkasje. Hilsen BritElin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 11. juli 2004 #5 Del Skrevet 11. juli 2004 ). Et tips: vi fikk lys i taket, det trengte vi ikke for det var lys på kjøleaggregatet. Hilsen BritElin Vi la også inn lyspunkt i taket før vi fikk kjøleelementet på plass. Og der var det også lys. Men det lyset slo seg ikke av når vi lukket døren som andre kjøleskapslys gjør. Vi måtte slå det av og på med en bryter på selve kjøleelementet, som var montert innerst i rommet. Det ble vi lei av, så vi begynte å bruke lyset i taket i stedet, det har bryteren rett innenfor døra (andre kjølerom har kanskje en mer praktisk løsning der). Ett tips. Kjøleelementet bråker en del mer enn et kjøleskap. Vårt iallefall. Så det er greit at elementet er montert med baksiden ut mot et rom hvor døren lukkes. Det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 11. juli 2004 #6 Del Skrevet 11. juli 2004 Har alltid drømt om kjølerom. Men må nok nøye med med et ekstra kjøleskap i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissiS Skrevet 13. juli 2004 #7 Del Skrevet 13. juli 2004 FORDELER: -Masse lagringsplass! - Fantastisk når du skal ha selskaper og fester! - Man kan hamstre mer enn vanlig (eks. brus, ost, frukt, øl...) - Mer plass til å spare middagsrester (det kan jo også være en ulempe) - Fantastisk rom å kjøle seg ned i om sommeren (ikke akkurat noe stort problem her i Norge, men...) ULEMPER: -Båker en del... -Tar mer strøm, men til gjengjeld gir motoren en del varme i det rommet den står i. I vårt tilfelle er dette vedkjelleren/redskapsboden. -Tar mer plass i huset (vårt er altfor stort... ca 10 m2. Halvparten hadde vært mer enn nok) Hadde jeg skulle bygget nytt hus i dag, tror jeg ikke at jeg hadde valgt kjølerom. Mulig at jeg hadde endret syn på det hvis jeg hadde en stor familie. Lykke til med valget! MissS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 13. juli 2004 #8 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg har kjølehjørne, og ville aldri byttet bort det med et kjølerom. De jeg kjenner som har hatt kjølerom og som har bygget nytt hus, har erstattet dette med et kjølehjørne istedet. Et kjølehjørne rommer utrolig mye - er vel sjelden man trenger et helt kjølerom??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 13. juli 2004 #9 Del Skrevet 13. juli 2004 Kjølebod da? Det har alltid mamma og pappa hatt. Kjempegreit. Kan lagre masse. Kasser med brus, sekker med poteter, kjøpe inn stort, kaker osv. Jeg vil også ha senere (har leilighet nå, ikke så veldig aktuelt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå