Gå til innhold

Spørsmål ang gjelsordning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: Aleneforsørger til 2 barn å ble syk i 2012. Ble langtidsykemeldt og det økonomiske ble knotet til.

350.000 i gjeld

150.000 i studiegjeld.

P.d.d har jeg ikke sjangs å betjene dette.

Ikke mulighet for refinansiering eller kausjonist.

Noen spørsmål.

Har jeg noen sjangs i havet å bare få 3 års gjeldordning. Dette fordi her vi bor nå kan vi bare leie i 3 år til og flytte ville vært vært utrolig dumt for barna som går på skole her og dette har skjedd pga sykdom. Jeg hadde håpet å få kjøpt her (vi bor nå) om 3 år. Det er ikke så mye til utleie her. Jeg har fått fryst gjeld p.d.d.

Sørsmål 2: blir studiegjeld tatt med i beregningen?

Vil anbefale alle til å forsikre seg mot noe form

For uførhet (alle kan bli syk) . :-( å da sitter man godt i det med å betjene gjeld som skal betales om man skal leve på det man får av nav.

Vært på gjeldsrådgivning på nav å det er helt håpløst.

Anonymous poster hash: 63b2f...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags gjeld er dette? kreditt?

Anonymous poster hash: 71e80...6c3
Skrevet

Kort fortalt: Aleneforsørger til 2 barn å ble syk i 2012. Ble langtidsykemeldt og det økonomiske ble knotet til.

350.000 i gjeld

150.000 i studiegjeld.

P.d.d har jeg ikke sjangs å betjene dette.

Ikke mulighet for refinansiering eller kausjonist.

Noen spørsmål.

Har jeg noen sjangs i havet å bare få 3 års gjeldordning. Dette fordi her vi bor nå kan vi bare leie i 3 år til og flytte ville vært vært utrolig dumt for barna som går på skole her og dette har skjedd pga sykdom. Jeg hadde håpet å få kjøpt her (vi bor nå) om 3 år. Det er ikke så mye til utleie her. Jeg har fått fryst gjeld p.d.d.

Sørsmål 2: blir studiegjeld tatt med i beregningen?

Vil anbefale alle til å forsikre seg mot noe form

For uførhet (alle kan bli syk) . :-( å da sitter man godt i det med å betjene gjeld som skal betales om man skal leve på det man får av nav.

Vært på gjeldsrådgivning på nav å det er helt håpløst.

Offentlig gjeldsordning er på fem år. Vet ikke hvor du bor i landet, men her på Vestlandet har jeg en nabo som er ufør, hun hadde råd til å bygge hus, noen år siden det, og hun har en sønn, litt rart da at du ikke klarer å betjene et lån på 500000, en tredjedel av hva hun betalte for huset

Anonymous poster hash: 398f5...028

• Liker 1
Skrevet

Offentlig gjeldsordning er på fem år. Vet ikke hvor du bor i landet, men her på Vestlandet har jeg en nabo som er ufør, hun hadde råd til å bygge hus, noen år siden det, og hun har en sønn, litt rart da at du ikke klarer å betjene et lån på 500000, en tredjedel av hva hun betalte for huset

Anonymous poster hash: 398f5...028

Hvia du bor på vestlandet burde du vite at leieprisene er veldig høye nå å på AAP får man ikke så mye. Jeg går i minus.

Skrevet

Hva slags gjeld er dette? kreditt?

Anonymous poster hash: 71e80...6c3

Kreditt

Lege

Div. Kommunale krav

Skrevet

Hvia du bor på vestlandet burde du vite at leieprisene er veldig høye nå å på AAP får man ikke så mye. Jeg går i minus.

AAP er ikke uføre.

Anonymous poster hash: 0d0db...f03

Skrevet

Lånekassa har en del ordninger ved sykdom og arbeidsledighet. Kontakt de og spør.

De andre får du ta direkte med kreditorene. Forklar saken og se hva dom kan gjøres.

Skrevet

For å få gjeldsordning må du være varig ute av stand til å kunne betjene gjelden din.

At du er syk en periode tror jeg ikkeer tilstrekkelig for å få gjeldsordning.

For hjelp knyttet til bolig kontakter du den avdelingen i din kommune som styrer med boliglån og tilskudd.

Anonymous poster hash: f2d41...5d6

• Liker 1
Skrevet

Denne gjelden er altfor ny. Spesielt studielånet. Du vil ikke få gjeldsordning nå, om noen år kan du få det, dersom økonomien ikke bedrer seg. Å få kortere gjeldsordningstid kan du glemme, da du er ung. De få som får det er typisk 70 år og i livets siste fase, som har slitt med høy gjeldsbyrde lenge.

Anonymous poster hash: 2c18b...c0f
  • Liker 1
Skrevet

PS: Søk om bostøtte fra Husbanken.

Anonymous poster hash: 2c18b...c0f
Skrevet

Du vil antagelig ikke få, du må være varig ute av stand til å betjene gjelden. Og hvis du tror du kan håndtere et boliglån om 3 år, skal 500 000 i gjeld være fullt mulig å få betjent på sikt, i alle fall når den er fryst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...