AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Hvor mye ser barna dine på tv? Jeg har ei jente på fire år. I ukedagene får hun se ca 50 minutter med barnetv. Fredag blir det nok ca 60 minutter da vi også inntar fredagsmiddage foran tv'en. De andre ukedagene spiser vi ikke foran tv'en. Lørdag og søndag morgen så blir det en del tv-tid om morgenen. Avhenger litt av når hun står opp. Står hun opp tidlig (mellom 5.30 og 6.00) blir det fort vekk 2,5 time tv på morgenen. Så en time med barnetv på kvelden igjen. På morgenen løpser hun ofte litt til og fra tv og leker litt samtidig. Resten av dagen er vi ute å leker, inne å leker, på besøk osv. Så timen på kvelden sitter hun rolig foran tv'en. Jeg syns tv tiden i uka er grei. Men jeg syns nok kanskje tiden i helgen blir litt mye, men samtidig så er det godt for de å ta det litt med ro og slappe av. Hun er aktiv resten av tiden på dagene i helgene så det er vel ikke noe problem. Jeg kan også nevne at hun ikke spiller hverken på telefon eller ipad, så det er ikke noe slikt i tillegg til tv-tiden. Hun ser på Disney Junior og Nick Jr, og får med seg masse læring. Anonymous poster hash: a4336...9ba
^^Belle^^ Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Her er det veldig opp og ned, men vi ser nok litt for mye tv for å være ærlig. Litt tv på morgenen når mannen er hjemme, da leverer han ikke i bhg før 9. Så blir det kanskje en time på kvelden før leggetid. Noen ganger mer, andre ganger ingenting. I helgene pleier jeg og eldste se en film mens yngste sover. Det blir hviletiden hennes (og min ) også. Så kommer det helt an på hva vi gjør på dagene. Er det ruskevær eller om vi bare er slitne alle etter en lang uke kan vi godt ha en innedag med flere filmer, og ha både frokost og lunsj i sofaen. Her går det i Disneyfilmer og serier som Lille Prinsesse, Winx og Littlest Pet Shop på netflix (på tv). Vi har ikke pad eller noe sånt. Yngste på 1,5 år er overhodet ikke interessert i tv.
mara2012 Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Mi er 3 år, og ser vel i gjennomsnitt 1,5 time hver dag. Enten en halvtime på morgenen når vi står opp eller Nrk Super-appen på tlf min, og barne-tv på kvelden. I helgene prøver vi å gjøre andre ting utenfor huset, men blir likevel litt tv på kveldene.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Hos oss er det ganske likt som hos dere. Tv er min dårlige sanvittighet, vet jeg er for sløv. Me jeg bortforklarer meg med at vi og er langt mer ute enn gjennomsnittet. Anonymous poster hash: cd378...646
Enyya Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Her er guttene litt eldre 6 og 7 år. Her er det tv/spilletid en time hver kveld og en time ekstra om morgenen i helga. De velger da ofte i-pad eller ps3.
LatersBaby Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 I ukedagene er det så mye annet som skjer at det sjeldent blir noe tv tid i det hele tatt, i helgene står hun gjerne opp å setter seg på nettbrettet og ser på serier på nrk super eller netflix. Har ikke noe satt tid for hvor lenge hun får lov, blir litt hipp som happ så lenge hun ikke velger bort andre aktiviteter ift nettbrett/tv. Hun er snart 6 år, forresten.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Vi har på tv'n hele dagen vi, men det er sjeldent barna ser på. Faktisk så kunne jeg ønske de var litt mer tv slaver sånn at det ble litt barnevakt i ny og ne. Hun på 17 mnd løper gjerne til tv'n når hun kjenner igjen en reklamesang da.....Anonymous poster hash: 0eec9...5ae
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Vi har på tv'n hele dagen vi, men det er sjeldent barna ser på. Faktisk så kunne jeg ønske de var litt mer tv slaver sånn at det ble litt barnevakt i ny og ne. Hun på 17 mnd løper gjerne til tv'n når hun kjenner igjen en reklamesang da.....Anonymous poster hash: 0eec9...5ae Her har det blitt en uvane at tv'n står på store deler av dagen. Men det er sjeldent vi ser på, nesten så vi bruker det som radio. Jeg har veldig dårlig samvittighet pga tv titting, eller egentlig at en står på mye, selv om barnet ikke ser på. Mye av grunnen er at jeg er mye alene med barnet pga farens pendler og jeg har vært mye syk siste månedene. Da er fint å ha noe slags avledningsmanøver når man ikke orker hver eneste kamp. Jeg har ikke noe særlig med familie som kan hjelpe meg, og de som er har fulle jobber. Men i hverdagen da barnet er I barnehage så er det ikke særlig mye tv hvis det er tv i det hele tatt, og i helgen da pappa er hjemme, så blir det kanskje en film på disney som står på også er det gjerne enten ut, reise bort på besøk, få besøk eller andre ting som tar opp tiden.Anonymous poster hash: 35622...098
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 Her har det blitt en uvane at tv'n står på store deler av dagen. Men det er sjeldent vi ser på, nesten så vi bruker det som radio. Jeg har veldig dårlig samvittighet pga tv titting, eller egentlig at en står på mye, selv om barnet ikke ser på. Mye av grunnen er at jeg er mye alene med barnet pga farens pendler og jeg har vært mye syk siste månedene. Da er fint å ha noe slags avledningsmanøver når man ikke orker hver eneste kamp. Jeg har ikke noe særlig med familie som kan hjelpe meg, og de som er har fulle jobber. Men i hverdagen da barnet er I barnehage så er det ikke særlig mye tv hvis det er tv i det hele tatt, og i helgen da pappa er hjemme, så blir det kanskje en film på disney som står på også er det gjerne enten ut, reise bort på besøk, få besøk eller andre ting som tar opp tiden.Anonymous poster hash: 35622...098 Du skal ihbertfall ikke ha dårlig samvittighet, spesielt når du er så mye alene og syk. Hvis barna er i bgh hele dagen så må det da være deilig for de å slappe av å se på tv litt også. Så lenge det ikke går utover den daglige aktiviteten så ingen problem. Vi somsagt har tv på hele dagen, men vi er uansett alltid også ute en time eller to etter bgh omtrent hver dag så keg har ingen problemer med tv.Anonymous poster hash: 0eec9...5ae
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Jeg skjønner ikke de som har tv på dagen lang. Blir jo bare bakgrunnstøy. Er vokst opp i ett hjem hvor tv sto på hele tiden. Og jeg opplevde det som slitsomt. Nå er tv på kun når vi ser på ett program. Som oftest 30 min om morgen og litt barnetv på kvelden. Anonymous poster hash: 97f01...434 1
minister-mio Skrevet 20. september 2014 #11 Skrevet 20. september 2014 Jeg hadde bytta ut noe av tv-tiden i helgen med spilling.
sjøhest Skrevet 20. september 2014 #12 Skrevet 20. september 2014 3 år, ser på tv/pad rundt 1 time til dagen.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #13 Skrevet 20. september 2014 4år. Ser på tv når han vil. Noen vil kanskje tenke at han da sitter og ser på tv hele dagen, men han velger heller leker fremfor å sitte å se på tv. Har ikke tenkt over hvor mange minutter av dagen han ser på tv, men det er nok under en time om dagen tilsammenAnonymous poster hash: a37c2...f85 1
Hedda-78 Skrevet 20. september 2014 #14 Skrevet 20. september 2014 Her får barna se opp til 1 time TV om kvelden. Noen ganger velger de det bort, spesielt 4 åringen. I helgene får de se TV fra de står opp til vi voksne står opp. 6-åringen er A-menneske og elsker TV, så han ser gjerne fra kl 6-9 (Han får ikke lov å stå opp før kl 6). 4-åringen sover litt lenger, og vil gjerne leke i stedet, så jeg vet ikke helt hvor mye han ser.
Teriyaki Skrevet 20. september 2014 #15 Skrevet 20. september 2014 Det går veldig opp og ned. Noen dager ser han ikke tv i det hele tatt, fordi vi er ute på ettermiddagen eller er på besøk hos noen. Andre dager igjen blir det nok litt for mye. F.eks kan han se på barnetv en halvtimes tid på morgenen før frokost, også ser han ca 50 min på tv på ettermiddagen før kveldsmat halv syv. Gjennomsnittlig tipper jeg han ser en time per dag. Men da sitter jeg ofte sammen med han, og vi koser og har nærhet samtidig. Sjeldent han sitter så lenge alene i stolen sin. Også har jeg selvsagt hatt dager hvor tv har stått på hele ettermiddagen. Spesielt har det skjedd nå når jeg er gravid og har vært helt utmattet, og samboer ikke har vært hjemme slik at han har kunnet aktivisert han. Uansett sitter han ikke i ro hele tiden. Han leker innimellom, også hender det han går lei, og slår av tv selv.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #16 Skrevet 20. september 2014 Min på 2år er veldig glad i tv. Mye mer enn andre barn vi kjenner. Hun er rolig, og liker å ha tv når hun skal slappe av. På hverdager tipper jeg det blir ca 1,5t. Litt mer på fridager. Har egentlig ikke dårlig samvittighet for dette. Det eneste er at det nok er litt dårlig vane at hun ser på når hun spiser...alltid til frokost og kvelds (samt lunch om vi er hjemme). Dårlig samvittighet for dette. Men hun er ganske oppmerksomhetskrevende, og dette er eneste tid hvor vi slipper å se på/høre på/leke osv. Også må jeg legge til at hun kun ser programmer fra NRKsuper som vi har tatt opp. Jeg syns det er gode, snille og ofte lærerike serier:) Nei, jeg syns egentlig ikke jeg skal ha dårlig samvittighet jeg;) klapp på skuldra til alle oss mammaer, som prøver å gjøre alt riktig:)Anonymous poster hash: 68add...315
bush babe Skrevet 20. september 2014 #17 Skrevet 20. september 2014 Vår 5 åring ser 1-2 timer på morgene i helgene, og 2-3 kvelder i uke ser han og 2 åringen på en halvitimes barnetv. Ellers rekker vi ikke mer, ipad/iphone lærer de seg fort nok senere, så det har vi ikke. Jeg ønsker ikke noe mer tvtid, det tenker jeg det blir nok av senere i livet :o
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #18 Skrevet 20. september 2014 Jeg hadde bytta ut noe av tv-tiden i helgen med spilling. Hvorfor det? Vi har faktisk ikke nettbrett. Anonymous poster hash: a4336...9ba
Sushi Skrevet 20. september 2014 #19 Skrevet 20. september 2014 3-åring. Hun ser en halvtime en gang i mellom, kanskje et par dager i uka i snitt. I tillegg ser hun små filmer eller spiller på ipaden, kanskje et par ganger i uka det også. Når hun er syk ser hun mer tv.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #20 Skrevet 20. september 2014 Hvorfor det? Vi har faktisk ikke nettbrett. Anonymous poster hash: a4336...9ba For att mange spill for barn er veldig lærerike. De bruker hoder mer i motsetning til tv som bare er fordummende Anonymous poster hash: 97f01...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå