AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Hei! Jeg har nå i en mnds tid hatt et stramt kosthold, hvor jeg har takket nei til godteri, bare spist sunt og startet med noe trening. Jeg er en person som pleier å drikke ca annenhver helg. Drikker alltid cider uten tilsatt sukker og holder meg unna drinker på byen. Men hvor mye Jar alkohol å si for vekten for øvrig? Vil kose meg i blant, og synes det er litt kjipt å takke nei til å gå ut med gode venner pga alkohol.Anonymous poster hash: 40a30...360
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Når jeg gikk på Grete Roede for mange år siden pleide kosemerkene å bli nøyaktig en flaske vin. Det er mye kalorier i alkohol, men, som du sier selv, noe må man unne seg noe innimellom. Spesielt det å være sosial! Øl er verst. Det er vel i overkant av 200 kcal pr halvliter.Anonymous poster hash: ec7db...533
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 For meg har alkoholen i seg selv aldri vært problemet, men når jeg blir småfull har jeg en tendens til å kjøpe usunn mat! Lurt å ha noe godt, men litt sunnere, klart til nattmat. Og ikke vei deg dagen etter! Da binder du væske og vekten vil ikke være reell.Anonymous poster hash: ec7db...533 1
Gjest Ishus Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Når jeg gikk på Grete Roede for mange år siden pleide kosemerkene å bli nøyaktig en flaske vin. Det er mye kalorier i alkohol, men, som du sier selv, noe må man unne seg noe innimellom. Spesielt det å være sosial! Øl er verst. Det er vel i overkant av 200 kcal pr halvliter.Anonymous poster hash: ec7db...533 http://www.promille.no/kalorier_alkohol/ Det er mer kalorier pr 100 g vin enn 100 g øl.
Jade Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Les på etiketten hvor mye kalorier det er på det du drikker (evt. søk info på nett), så ser du hvor mye det har å si. Husk også at inntak av alkohol også fører til økt inntak av junkfood, snacks, nattmat og enda mer kaloririk alkohol. Hold deg unna baileys og lignende :O
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 http://www.promille.no/kalorier_alkohol/ Det er mer kalorier pr 100 g vin enn 100 g øl. Jo da, men man drikker ikke like store mengder vin. Jeg drikker i hvert fall ikke vin i halvlitersglass. :-pAnonymous poster hash: ec7db...533
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Det blir som å si "hvor mye teller sjokolade" eller "hvor mye chips kan jeg spise". Du forholder deg til alkohol som du forholder deg til alt annet du inntar av mat og drikke. Beregn kalorier og se hva du kan få plass til på en dag. Jeg spiser for tiden 1400 kalorier om dagen da jeg har noen forfengelighetskilo jeg enda vil ta av. Jeg spiser sunt og kan unne meg et par glass vin om kvelden samtidig som jeg ivaretar vekttapet. Anonymous poster hash: f2d8e...392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå