WubWub Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Om din kjæreste havner i en ulykke som reduserer vedkommendes fungeringsnivå i stor grad, vil du bli i forholdet eller vil du hoppe videre? F.eks om din kjæreste får en is-tapp i hodet mens han/hun er ute å rusler en tur og blir 100% pleietrengende, sitter i rullestol og har fått en hjerneskade som reduserer vedkommendes mentale kapasiteter i stor grad. Eller det kan være snakk om en bil-ulykke... Jeg har lest flere artikler om kjendis-par hvor den ene har blitt utsatt for en ulykke, det første som skjer er at den friske kjæresten går ut i media og snakker varmt og bredt om kjærligheten han har for "ofret" og at de kommer til å kjempe seg gjennom elendigheten ilag.... For så noen måneder senere å si at "man skilles som gode venner" når det kommer frem at skadene er permanent. Hva ville du gjort om din kjæreste fikk redusert sine mentale kapasiteter med 50% og ble 100% pleietrengende?
Gjest BettyBoop Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Om din kjæreste havner i en ulykke som reduserer vedkommendes fungeringsnivå i stor grad, vil du bli i forholdet eller vil du hoppe videre? F.eks om din kjæreste får en is-tapp i hodet mens han/hun er ute å rusler en tur og blir 100% pleietrengende, sitter i rullestol og har fått en hjerneskade som reduserer vedkommendes mentale kapasiteter i stor grad. Eller det kan være snakk om en bil-ulykke... Jeg har lest flere artikler om kjendis-par hvor den ene har blitt utsatt for en ulykke, det første som skjer er at den friske kjæresten går ut i media og snakker varmt og bredt om kjærligheten han har for "ofret" og at de kommer til å kjempe seg gjennom elendigheten ilag.... For så noen måneder senere å si at "man skilles som gode venner" når det kommer frem at skadene er permanent. Hva ville du gjort om din kjæreste fikk redusert sine mentale kapasiteter med 50% og ble 100% pleietrengende? Aner helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort. Tror muligens jeg ikke hadde taklet det til slutt
Gjest Livmora Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Jeg ønsker å kunne svare at jeg hadde forblitt hans, men jeg tror jeg hadde hatt vansker med å klare meg uten det kjærlige, og nærheten ved hverandre. Jeg ville ha holdt meg nær han, og vært hans hjelpende venn livet ut. Tror ikke jeg hadde klart noe annet 1
WubWub Skrevet 19. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2014 Aner helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort. Tror muligens jeg ikke hadde taklet det til slutt Det er en vansklig problemstilling så absolutt. Om kjæresten havner i en ulykke og får skader som gjør at dere aldri kan ha sex igjen og kjæresten vil aldri kunne delta i mentalt stimulerende samtaler så vil nok som du sier, tære på forholdet...
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Jeg blir.....Min elskede ble av medisinske årsaker impotent for 7 år siden....kunne ikke falt meg inn å forlate ham. Det er han jeg vil bli gammel sammen med Anonymous poster hash: 88bcc...4ff 7
The Princess Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 Kjæresten og jeg har allerede blitt enige om at vi ikke er kjærester lenger om en av oss blir sterkt pleietrengende, men jeg ville fortsatt besøkt ham og håper han ville gjort det samme for meg
Gjest BettyBoop Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Jeg blir.....Min elskede ble av medisinske årsaker impotent for 7 år siden....kunne ikke falt meg inn å forlate ham. Det er han jeg vil bli gammel sammen med Anonymous poster hash: 88bcc...4ff Men han er ikke pleietrengende...
WubWub Skrevet 19. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2014 Men han er ikke pleietrengende... og han kan sikkert delta i mentalt stimulerende samtaler selvom han er impotent
eee1 Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Jeg pleier folk på jobb, kan ikke gjøre det hjemme også. Hadde vært noe annet om jeg hadde en kontorjobb. Om han ble fullstendig pleietrengende og måtte flytte på institusjon, så hadde jeg besøkt han ofte og funnet meg en annen kjæreste i tillegg. Rekner med de fleste hadde godtatt at jeg hadde 2 "kjærester" om situasjonen var slik.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 Kunne aldri forlatt min mann... Aldri! I gode og onde dager, og det står jeg for. Det ville nok vært tøft, men vi ville begge blitt for hverandre uansett hva <3
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 Jeg blir.....Min elskede ble av medisinske årsaker impotent for 7 år siden....kunne ikke falt meg inn å forlate ham. Det er han jeg vil bli gammel sammen med Anonymous poster hash: 88bcc...4ff Rørende og flott! Ekte kjærlighet! <3
GammelKaktus Skrevet 19. september 2014 #12 Skrevet 19. september 2014 Jeg kunne nok ikke levd med en som ble 100 % pleietrengende, det hadde ikke vært rettferdig ovenfor meg og min sønn, jeg ville ikke at noen skulle satt livet sitt på vent hvis jeg skulle blitt en grønnsak heller. Vi lever bare en gang og da må vi bruke den tiden vi har relativt fornuftig Hadde han blitt impotent så hadde det ikke vært noe problem. Kunne levd med det, for det hadde ikke påvirket hverdagen i det store og det hele. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 19. september 2014 #13 Skrevet 19. september 2014 Kunne aldri forlatt min mann... Aldri! I gode og onde dager, og det står jeg for. Det ville nok vært tøft, men vi ville begge blitt for hverandre uansett hva <3 Det vet du ikke
got2go Skrevet 19. september 2014 #14 Skrevet 19. september 2014 Tror ingen kan si hvordan de ville ha reagert før det hadde blitt en realitet. Umulig å forutsi hvordan en vil reagere i en slik situasjon. Slik som jeg kjenner på min kjærlighet ovenfor mannen min så ville jeg nok ha blitt. Men livet har en tendens til å spore helt av fra hvordan en trur en reagerer i enkelte tilfeller. 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. september 2014 #15 Skrevet 19. september 2014 Det vet du ikke Virkelig...? Kjeder du deg så mye at du føler for å kommentere det? Jo, jeg ville blitt. Livet ville vørt annerledes, men hadde ofret det for han jeg elsker høyere enn meg selv.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. september 2014 #16 Skrevet 19. september 2014 Tror ingen kan si hvordan de ville ha reagert før det hadde blitt en realitet. Umulig å forutsi hvordan en vil reagere i en slik situasjon. Slik som jeg kjenner på min kjærlighet ovenfor mannen min så ville jeg nok ha blitt. Men livet har en tendens til å spore helt av fra hvordan en trur en reagerer i enkelte tilfeller. Godt sagt.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. september 2014 #17 Skrevet 19. september 2014 Virkelig...? Kjeder du deg så mye at du føler for å kommentere det? Jo, jeg ville blitt. Livet ville vørt annerledes, men hadde ofret det for han jeg elsker høyere enn meg selv. Nei jeg sier bare at det er så lett å si på forhånd før man er i situasjonen selv hva man ville gjort. Derfor jeg sier at man kan aldri vite. Syns du er veldig bastant
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #18 Skrevet 19. september 2014 tar denne som anonym: Kjæresten min kommer til å bli omtrent helt blind til slutt. han ser veldig dårlig nå, og blir bare verre og verre. har visst dette fra første stund, men hadde vel aldri forventet at vi skulle hålle sammen så lenge (snart 3år). Jeg blir, men kjenner at jeg sliter litt psykisk med det. Anonymous poster hash: 8e169...879 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. september 2014 #19 Skrevet 19. september 2014 Nei jeg sier bare at det er så lett å si på forhånd før man er i situasjonen selv hva man ville gjort. Derfor jeg sier at man kan aldri vite. Syns du er veldig bastant Bastant? Jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne forlatt ham, uansett hva. Han er alt for meg... Skjønner hva du vil frem til, men synes det er unødvendig å kverulere på andres meninger og følelser rundt dette. :/
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #20 Skrevet 19. september 2014 Men han er ikke pleietrengende... Om han ble det så blir jeg uansett ved hans side Han sto ved min side der alle andre ville ha løpt....skulle bare mangle at ikke jeg blir hos ham...fordi jeg elsker ham Anonymous poster hash: 88bcc...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå