Gå til innhold

har hatt flere partnere...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

JENT 20 ÅR

Hei.. Jeg er en jente på 20 år.. Har nettopp blitt sammen med en alle tiders gutt.. Problemet er at jeg har hatt flere partnere enn ham.. Jeg har hatt 12, og han har hatt 1..

Han er en alle tiders gutt, men maser fælt om tidligere sex erfaringer.. For han er dette visst et problem at jeg har hatt 12 stk før ham.. Han synes det er vanvittig mange, han har kanskje rett i det, men man kan ikke endre på fortiden..

Han maser om dette hele tiden, er det noen som har opplevd noe lignende..

Vil ikke at dette skal ødelegge for oss, men føler at han ikke respekterer meg pga at jeg har hatt en del partnere..

Han vil vite detaljer om hva jeg har gjort med andre gutter, og når jeg forteller det blir han sinna.. Forstår ikke at det skal være noe problem at jeg har hatt flere enn ham..

Noen som har noen tanker om dette..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Be ham slutte å mase, han bare ødelegger for seg selv :wink:

Neida. Jeg skjønner jo at han er vanvittig sjalu på erfaringen din. Du får bare bære over med ham, det bedrer seg nok med tiden skal du se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han egentlig er redd for er at du ikke skal synes han er like god som de 12 andre du har vært sammen med.

Sørg for at du lar ham få vite hvor glad du er i ham og hvor deilig han er i senga. Si det til ham!

Det ordner seg nok!

Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av Det NElle er inne på samt at han kanskje er redd for at det ikke er så spesielt for deg som for ham.... Fordi du har delt det med flere, og deler det kanskje fortere med andre enn det han ville...

Han trenger vel bare noen forklaringer og beroligende or uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes kanskje 12 stykker er mye når du er 20 år. Men jeg må si at jeg skjønner at han ikke liker det. Det er ikke noe kult å vite at du har hatt sex med 12 stykker før han. Min samboer har hatt 11, men hun er eldre en deg. Det er jo forskjell på om du har vært sammen med disse eller om det one night'ere. Hvis du har vært sammen med de er det naturlig å ha sex, men one night så synes han kanskje at du er for lett på tråden. Kanskje han er redd for at dere en gang skal møte en av disse guttene hun har hatt sex med. Tankene hans vil da surre rundt , om hva dere gjorde. Har litt erfaring med det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg synes ikke han har noe med det å gjøre jeg! Han har falt for DEG har han ikke? for den personen du er?

Det som har gjort deg til den du er i dag, er det du har opplevd før i livet! De erfaringer du har gjort, har gitt deg dagens syn på livet. Såvel seksuelt som ellers!

Om han er usikker, så gjør ham sikker ved å fortelle ham at det dere har sammen er spesielt for deg! At han er deilig i senga og deilig ellers. De andre du har hatt er fortid, og betyr ingenting for deg, det gjør derimot han. Dersom han gjør noe du liker spesielt, fortell ham det. Bygg heller opp hans selvtillig en å fortelle ham hva du gjorde med andre menn. Klart han ikke vil vite det! At han spør er pga sjalusi/usikkerhet, ikke pga at han faktisk vil vite! Det er sårende å vite!

La han forstå at din fortid er nettopp det: DIN FORTID!

Det at han kun har hatt en før deg, gjør ikke i seg selv det slik at han ser det som mer spesielt! Kanskje du vet bedre hva du ønsker og liker, men når ble det negativt da? Du trenger jo ikke fortelle at du vet det pga at du har prøvd forskjellig!

Jeg er selv 28 og har hatt maaaange sexpartnere, både kjærester, elskere og o.n.s. Og den mann som våger å se ned på meg eller legge seg opp i min fortid.... han kan bare finne en annen partner! Stort sett forteller jeg ikke hvor mange jeg har hatt sex med, jeg pleier heller ikke spør evt ny partner om hvor mange han har hatt sex med. Hva i svarte har jeg med det å gjøre da? Hva slags rolle spiller det? DErsom jeg liker personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sporer litt av her men..Utdypn til Aline :)

Dersom man faller for en person, og det viser seg at den personen har et mye mer "enkelt" forhold til sex enn deg, dvs deler det med andre som du deler kyss... da kan det være et problem, for det er en del av deg... og noe som kanskje er for forskjellig fra hvordan du ser på det...Dersom det for deg KUN deles med få utvalgte...

Antall kan jo defor være et problem for noen..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aline.

Det du sier ang. den mannen som legger seg opp i det, han kan finne seg en annen partner. Det tror jeg nok fungere veldig bra i teorien, ikke i praksis. Hvis det er mannen i ditt liv du har truffet.

MAnnenes hjerne er enkel på mange områder, faktiskt.

Det som ofte skjer i hodet til guttene er , at hvis du ikke vil fortelle hvor mange du har hatt sex med, så må det være noe du vil skjule. Da er det sikkert mange. Og det jo ikke spesielt bra, synes vi.

Hvis man vet om en spesifikk person du har hatt sex med, så ser man ofte for seg at han f.eks. at denne personen står bak deg å koser seg. Tar deg bakfra, og det er ikke spesielt morsomt. Det kan fort tære på forholdet (har vært der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Jeg mener at det bunner i guttens dårlige selvtillit.

Hadde han visst med seg selv at han var spesiell og ikke brydd seg om dine tidligere eventyr, så hadde han hatt mye mer fred med seg selv.

Jeg vet, har vært der selv, som vl800 sier....

Min samboer har hatt omtrent 30 partnere mer enn meg og jeg har bare hatt ham. Han er 14 år eldre enn meg også da, men likevel.

Saken er den at jeg ikke bryr meg lenger, om hvor mange han har hatt sex med; for nå er han sammen med meg; og JEG er spesiell jeg! Klarer han seg ikke med meg så er det hans loss liksom.

Pørv å få ham til å tenke mer på seg selv og DERES sexliv, ikke bare dine gamle erfaringer...

Og vl800, hva hadde du sagt hvis det var en GUTT på 20 år som hadde skrevet inn her og klagd på at jenta var ukomfortabel med hans antall sexpartnere?? Hadde du da synes at han hadde ligget med for mange jenter?? Tipper alle svar hadde sett helt annerledes ut da......

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette problem er vanskligst når forholdet er nytt. Jeg for min del er ferdig med det stadiet hvor jeg tenker på det. Men det er startfasen at slik er ødeleggende. Ikke etter 4-5 år.

Hvis saken hadde vært omvendt, så hadde dere sikkert syntes at det hadde vært like vankelig. Men nå har det seg sånn at det er mye mere aksepter at mannen har hatt mange damer (noe det ikke burde vært, men sånn erdet bare), men det gjør ikke saken noe annerledes.

Som kvinne og ha hatt 30 stk. i senga, er for min del ikke særlig imponerende. Heller litt løssluppen kanskje. Men tiden forandrer seg, og det blir sikkert mere akseptert etterhvert det også.

Men er ting er sikkert, det vil ikke forandre seg når det gjelder ens kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først, det at en kvinne har hatt mange seksualpartnere er IKKE ensbetydende med at hun ser "enklere" på sex!

En (uansett mann eller kvinne) som velger å følge sine seksuelle lyster når vedkommende allikevel er singel og ikke ødelegger for noen, har nok ett annet "livssyn" (tenker ikke religion her, men syn på livet eller hva jeg skal si) en en som hele tiden tenker på å "spare seg til den ene rette", ja det er mulig.

Og om denne som da hele tiden har spart seg til den ene rette, finner en som liker/har likt å ha sex med andre en "den eneste ene" FØR h*n traff denne eneste rette, og den eneste rette som har spart seg da får problemer med å akseptere at "den rette" kanskje ikke er akkurat lik, og ikke har spart seg... ja, da ER kanskje ikke disse "de rette" for hverandre da? dersom problemene er så store at det må hakkes på hele tiden mener jeg?

Nå har ikke jeg truffet den rette jeg da, er ikke så overbevist om at det finnes en rett for hver enkelt heller! Men om jeg skulle finne mannen i mitt liv, så VET jeg bare at han ikke kommer til å spør hvor mange jeg har hatt sex med! Og om vi kom inn på sexpartnere, så har jeg ingen problemer med å fortelle at jeg har hatt sex med mange! Dersom vedkommende har problemer med det (noe jeg til dags dato ikke har opplevd!), så er han nok ikke mannen i mitt liv allikevel da.

Dette fungere også i praksis for min del. Men det er kanskje derfor jeg ikke har funnet mannen i mitt liv enda? jeg forventer meg for mye aksept for den jeg er? Vel, dersom ikke menn klarer å godta oss med den bakgrunnen vi har, på lik linje som kvinner bør akseptere mannens bargrunn, ja da holder jeg meg til gullfisken min jeg tror jeg!

(og håper i mitt stille sinn at det finnes noen voksen, tolerante menn der ute som ikke vraker pga fortiden.)

Forøvrig helt enig med Vinga, jeg tror også det er mannens selvtillit det går på når han er avhengig av at kvinnen har hatt få/ingen sexpartnere før ham.

Og bare ett spørsmål, siden det liksom er så greit at menn har hatt flere partnere, betyr det mindre for dere med den dere er sammen med nå? siden dere har hatt andre før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere ser veldig enkelt på ting. Enten så er det sånn eller så er det ikke sånn. Da er det ikked en rette for meg sier dere, men tror dere virkelig det finnes noen som vil akseptere alt dere har gjort. Det tror jeg neppe.

Og som jeg har sagt tidligere her, så sleit jeg med dette en periode på starten.

Men jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke har spesielt dårlig selvtillit.

Det er for mange som er alt for teoretiske her inne, men det er i de fleste tilfeller ikke sånn livet utarter seg. Problemer kommer og problemer går. Det er ikke så enkelt som dere skal ha det til.

Bare et eksempel: Hvis din mann hadde (før din tid) kjøpt seksuelle tjenester av prostituerte. Dette er noe du finner ut i begynnelsen av forholdet, da kan jeg love dere at dere vil tenke på det og sett det for dere. (Og sier dere noe annet, så velger jeg å ikke tro dere). Dette er det nok endel som har problemer med vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aline: så nå at jeg (igjen hehe) forklarte meg tåkete, men du forsto, og vi er enige :D )

Det er vel ikke mer ok at menn har flere partnere, er vi ikke kommet lengre???

Og aline, kanskje vi bruker lengre tid, og skiller oss oftere fordi vi i vårt samfunn nå er blitt dårligere til å inngå kompromier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Steggen

Kor mange partnarar den enkelte har hatt har liten betydning. Eg har aldri sett for meg jentene eg har vore saman med sine tidlegare makkerar (som vl800). Det er fortid.

Ho eg er gift med har ikkje hatt andre enn meg. Dette har faktisk ført til meir tankeverksemnd enn om ho hadde hatt fleire. Ville vårt sexliv vore anleis, betre, verre, meir variert etc dersom ho hadde hatt meir erfaring? Går ho rundt og har lyst på andre nettopp fordi det hadde vore moro å prøvd med andre enn meg? For å få litt å samanlikne med?

Utgangspunktet for denne tråden: Han er nok usikker og ynskjer tilbakemeldingar på korleis han gjer det. Dessutan: Dei tidlegare partnerane er forkasta - nådde ikkje opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det før og gjør det igjen....applauderer for Alines svar...jeg er så enig så enig.... Dersom noen ikke godtar min fortid og mitt antall tidligere sexpartnere...så er han ikke den rette for meg. Når to mennesker møtes så starter jo deres liv sammen der og da...la fortid være fortid...livet er jo erfaringer...det er jo slik man er blitt den man er idag...og jeg liker meg idag....

Men jeg ser hva du mener Aline..kanskje forventer vi for mye akksept for den vi er...men samtidig..hvorfor ikke? Jeg har brukt lang tid på å "finne meg sjæl" etter bruddet av et 8 års langt forhold. Når jeg nå føler meg rimelig tilfreds med den jeg er nå, så firer jeg ikke på kravene...for å si det slik. Jeg vet hvordan jeg vil ha det...kanskje like viktig, jeg vet hvordan jeg ikke vil ha det... jeg har det jo bra alene også....og vil ikke gå inn i et forhold på "falske" premisser, der jeg ikke kan være ærlig på hvem jeg er...eller har vært...

Herregud da...vi lever jo i år 2002....dere menn får tåle og også takle at vi jenter også har sex...ja...før vi møtte dere også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vl800: det har ikke med å se enkelt på det, eller å ikke ville innrømme tanker! Jeg tar overhode ikke enkelt på forhold, det er vel kanskje derfor jeg ikke er i et?

Dersom jeg hadde truffet en mann som jeg virklig likte, dersom jeg hadde funnet ut at han før min tid hadde kjøpt sex av prostituerte, det jeg måtte ha gjort da, var å sette meg i tankeboksen! jeg hadde måttet satt meg ned å tenkt igjennom om dette var noe jeg kunne leve med, om dette var noe jeg kunne godta, eller om jeg kom til å slite for mye med tankene på det. SÅ måtte jeg enten ha avsluttet forholdet, dersom jeg ikke kunne akseptere hans fortid! ELLER jeg kunne valgt å være i forholdet, tatt mannen med hans bakgrunn og alt som fulgte med, men da hadde jeg også måttet akseptere hans tidligere krumspring. og godta at det var en del av hans personlighet!

Om du velger å kalle dette teori, eller enkelt... da er vi på forskjellige plan i verden! Jeg har så absolutt hatt mitt å bryne meg på med menn og deres fortid (og datid), det er langt ifra enkle valg, men det er nødvendige og rettferdige valg!

Kanskje du kaller det enkelt eller teori, men jeg ville ALDRI vært i ett forhold hvor partner ikke aksepterte min fortid! Tro det eller ei, men da lar jeg heller vær å være i noe partnerskap!

Dersom du ikke tror det? Vel kjære, jeg har VÆRT DER!!!! Jeg har da vel som mange andre vært i forhold hvor man ikke har vært 100% akseptert for den man er! Jeg VET hvordan det kan føles! Og jeg kan med 100% sikkerhet si at det skjer ikke igjen! Om andre ønsker å leve i parforhold hvor partene ikke aksepterer hverandre... dem om det! Velger flesteparten av oss det?

og Sofia: ja hvorfor skal vi ikke kunne kreve mye? enig med du! Man skal bli akseptert!

Lasse: jepp! Vi er ganske enige vi to! :sjarmor:

Vi bruker lenger tid i dag ja, vi krever ihvertfall mer av hverandre i dag tror jeg! + at det er blitt mer akseptert å leve alene. Ergo man har valg! Før var det vel ikke akkurat ett reelt valg å være singel hele livet, det er fremdeles rart for mange. men vi har fått slakkere rammer å følge, plutselig kan vi kreve at partner godtar ens fortid og evt skavanker, ellers kutter man ut! Man kjemper ikke like hardt (desperat?) lenger?

Jeg ser den delen med at man venter, kun som positiv! Dessuten leste jeg ett sted at majoriteten av de som skiller seg faktisk er min/vår forldregenerasjon! Ikke oss.

Er dessuten veeeldig enig med Steggen, det motsatte kan skape problemer det og. (og jeg ville nok tenkt mer på det jeg og, om partneren min kun hadde hatt sex med meg!)(hva om han ble nysgjerrig på det uprøvde?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg og jenta mi ble sammen for en del år siden kom dette spørsmålet opp. Begge svarte ganske detaljert hva vi hadde gjort tidligere. Her var det hun som hadde hatt flest sengepartnere, noe som aldri har plaget meg det spor. Må innrømme at man har tenkt hvordan dette foregikk, men det har heller fungert som en ekstra " piff". Uansett er det jeg som nå har henne i senga mi og det er jeg som nyter hennes kropp (og sinn). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jente 20

HEI... Noen her kaller det løssluppent at jeg har hatt 12 partnere..

Synes folk må få ha sex med hvor mange de vil..

Jeg elsker sex, og har ett fritt syn på det.. Fordi jeg var singel tidliger ville jeg ha sex for det...:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager gutter, men på dette punktet begynner vi jenter absolut å hente inn dere :kul: Eg har hatt sex med en masse gutter, i forhold og ONS, og eg angrer på veldig lite :D

Når eg var 23 hadde eg vært med 10 stykker, nå er det 41 stykker og eg er 29 år. DVS...regne regne regne ca. 5 stykker i året siden eg blev singel. I antall "samleier" :roll: ligger eg LAAANGT bak dem som har vært i faste forhold, så eg er ikke SÅ sikker på, at eg er så veldig erfaren i forhold til dem. Synes ikke at eg har vært så veldig "løs på tråden", men fordi eg har et behov for sex og eg vil ikke ha et kjæreste-forhold med hvem som helst, bare for å få sex, har eg valgt denne løsningen. Kanskje litt bakvendt, men eg tenker mindre over det å ha sex med en fremmed enn å gi han mitt tlf.nr. Skal sies at eg VELDIG sjeldent gir ut nr mitt. Men skulle eg treffe Mr.Right, så kanskje han skjønner hvor viktig han for meg, netopp fordi eg ikke har hatt et drøss med kjærester.

Men eg lurer litt på hvorfor menn er så truet av at vi kvinner og kan ha en "aggressiv" sex-lyst. Kåte jenter er billige og skitne og er hun litt avansert i tillegg... OH BOY :hoho:

Tilbake til antall partnere, må eg sie som Aline, at hvis han ikke aksepterer meg som den eg er, så er der ikke mye å bygge et forhold på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...