Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Har dere en slik, og hva bruker dere den til?

Min har nå stått urørt i over 3 år, ikke brukt EN gang siden jeg fikk den.

Det jeg trenger på ferie ligger jo i kofferten, trenger ikke å drasse med en hel eske med stash som håndbaggasje.

Så: hva bruker dere den til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk også en gang i tiden en Beauty box - (sikkert 15 år siden) - og har heller aldri brukt den.

Tror bare jeg kjenner en som bruker sånn.. og hun har mer sminke etc. med seg for en helg .. en det jeg har brukt de siste 15 årene. :roll:

Skrevet

Jeg har en (regner med det er sånn du mener) som matcher kofferten min. Har alle toaletsaker i den: shampo,balsam,deo,parfyme,sminke, hårbørtse, strikker etc. Så pleier jeg også å ha en extra truse og et par sokker inni. Skal jeg rese fra et veldig kaldt sed til et varmt sted klarer jeg som regel å klemme plass til et lite skjørt også.....sånn at jeg kan skifte når jeg lander.

Jeg liker å ha toalettsakene mine i håndbaggasjen fordi jeg har opplevd at de rotet bort baggasjen min i flere dager..(derfor de extra undertøy etci den.)

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg peleir alltid å ha med en liten sekk til håndbagasje jeg, og der her jeg jo ekstra tannbørste, truse, bok, evt tax-free osv.

Mye enklere med sekk enn å drasse på en boks som må bæres i hånden.

Gjest Ethereal
Skrevet

Fysj og æsj, slikt liker jeg ikke å dra med meg. Jeg har mistet bagasje endel ganger, og klok av skade pakker jeg linsesaker, p-piller og litt sminke i håndbagasjen. Det er viktigere for meg å få med meg bok, vannflaske osv inn på flyet enn kosmetikk, som jeg pakker i kofferten.

Og nei, jeg har ikke beautyboks (forbinder det med solariumsbrune, oversminkede damer i femtiåra)

Skrevet

Jeg flyr ikke så veldig ofte men er ofte borte på helgebesøk, og da har jeg med beautybagen min.

Den er som regel stappfull av deodorant, tannbørtse, tannkrem, shampo, balsam, dusjsåpe, linsevæske, stellekrem til datteren min, en liten sminkepung, hårbørste, hårstyling etc. Utrolig hvor mye en egentlig bruker :o: .

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk en beauty box i gave en gang, men har brukt den omtrent èn gang.

Den er upraktisk - hardt materiale, stor og "firkantet".

Kjekt å ha med på lengre reiser likevel.

Jeg har alltid full koffert/bag når jeg forflytter meg, og da er det veldig greit å ha et alternativ.

Jeg føler meg litt jålete når jeg har den med meg, men det får gå. Til vanlig putter jeg must-have's i håndbagasje/vanlig bag.

Skrevet

Har brukt min enten som liten håndbaggasje, eller kun til sminke-ting. Men da har jeg skullet på arrangementer der sminke og hårstæsj var en essensiell del, og da var det kjekt å ha alt på et sted. Min har heldigvis bærestropp, og er i stoff med en oppstivet ramme inni, så den er ikke så altfor tung.

Catzy

Skrevet

Har en beautybox som står på badet, fullstappet med ting jeg ikke bruker så ofte.

Har aldri hatt den med på reise...

Skrevet

Jeg har også en beautybag jeg bare har brukt en gang eller to..

Den er stor, firkanta og litt tungvin syns jeg.

Praktisk å ha alle baderoms-sakene på en plass, men upraktisk å ha med sen en ekstra bag å bære på i tillegg til alt det andre man har med seg, så det blir kun på lengre reiser den blir brukt.

Gjest Embla s
Skrevet

Min fulgte med i et koffert-sett. Jeg kunne aldri tenkt meg å hatt med den som håndbagasje, da heller en bag/sekk. Og jeg kunne heller aldri tenkt meg å sende den som ordinær bagasje. Derfor blir den aldri med på reise. Har en kjempestor toalettmappe som rommer det meste av det jeg trenger(ved siden av sminkepung). Resten putter jeg i plastpose. Ikke særlig stilig, men praktisk.

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg er tydeligvis ikke helt inkompetent som ikke har skjønt hva nytteverdien er.

Skrevet

Jeg fikk en beauty bag i gave av svigermor, og synes den er ganske så praktisk.

Jeg har en i "stoff" med stiv ramme.

Når jeg reiser putter jeg shampo, balsam, rens, fuktighetskrem, sminke, hårbørste ol oppi den, og tar den med meg som håndbagasje.

Føler meg tryggere da..

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg fikk en beauty bag i gave av svigermor, og synes den er ganske så praktisk.

Jeg har en i "stoff" med stiv ramme.

Når jeg reiser putter jeg shampo, balsam, rens, fuktighetskrem, sminke, hårbørste ol oppi den, og tar den med meg som håndbagasje.

Føler meg tryggere da..

Har du med deg så mye sminke at du ikke kan få plass i en skulderveske/sekk? Føler liksom ikke det eneorme behovet for å ha balsam tilgjengelig hele tiden, jeg....

Skrevet

Selvfølgelig hadde det fått plass i en sekk, men når jeg har den kan jeg likegodt bruke den istedet for en sekk, den har skulderstropp så ikke noe problem å få med seg.

Poenget er ikke å ha det tilgjengelig på flyet, bruker hveriken balsam eller sminke under reisen, men føler meg tryggere på at det ikke skal forsvinne/ bli sendt til feil sted når jeg har det som håndbagasje.

Mange av produktene er jo tross alt ganske dyre.

Gjest Poirot
Skrevet

OK, den er et alternativ til sekk...

Jeg synes sekk/bag er litt mer praktisk, jeg, for der kan jeg ha ekstra klær, bok osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en i svart stoff som jeg fikk i gave. Ikke slik firkanta sak, men en ganske flat oval modell. Den blir aldri brukt til helgeturer og slikt, men til lengre ferier (både bil- og flyreiser) pleier jeg å bruke den.

Da har jeg absolutt alt av sminke, hygieneartikler, såpe, shampoo, styling +++ på et sted istedefor toalettveske, sminkepung og plastposer som flyter rundt i kofferten/bagen.

Gjest Embla s
Skrevet

Når jeg er ute og reiser er jeg mer redd for at alle klærne mine og diverse bøker, fotoutstyr, etc skal forsvinne enn sminke og shampo. Så kanskje sånne som meg burde pakke yndlingsbuksa, bøkene og alt det andre i beautibagen, og sende sminkepungen og hårgeleèn som bagasje :ler:

Gjest Poirot
Skrevet
Når jeg er ute og reiser er jeg mer redd for at alle klærne mine og diverse bøker' date=' fotoutstyr, etc skal forsvinne enn sminke og shampo. Så kanskje sånne som meg burde pakke yndlingsbuksa, bøkene og alt det andre i beautibagen, og sende sminkepungen og hårgeleèn som bagasje :ler:[/quote']

Samme tenker jeg.

Man har jo uansett reiseforsikring som dekker tap, og det er letere å kjøpe ny balsam enn nytt av mange andre ting.

Gjest Lady-M
Skrevet

Jeg har en i stoff, med skulderrem. Den har jeg alltid med meg på reise. Har alle toalettsaker oppi utenom shampo og balsam. Synes den er super-praktisk, den har også store lommer på utsiden hvor jeg har billetter, pass osv. Den er ikke en sånn typisk hardplast beauty-bag, men en mellomting mellom det og bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...