AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Kjæresten min drikker 4-6 halvlitere kanskje 4-5 ganger i uken, virker aldri påvirket ellernoe... Han er 24, har bra jobb, er slank, kjekk og ellers veldig sunn, så ikke noe slask. Spiser sånn ca aldri godteri da, så er vel kanskje hans snop på en måte. Han drikker når han er med andre, men også når han koser seg med film alene. Hvor vanlig er dette for menn i den alderen? Vi har ikke barn. (Sikkert dumt spørsmål, men jeg er egentlig ikke så veldig vant til alkohol for kosens skyld) Anonymous poster hash: ac2e7...700
Gjest Uhumskheter Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Syns ikke det var så mye. Så lenge han ikke er full støtt og stadig så er ikke det noe problem for meg.
Luckiness Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 4-6 halvlitere i helgedagene er ok. Men her drikker jo din kjæreste de fleste dagene i uken. Det er ikke normalt... 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Kjæresten min drikker 4-6 halvlitere kanskje 4-5 ganger i uken, virker aldri påvirket ellernoe... Han er 24, har bra jobb, er slank, kjekk og ellers veldig sunn, så ikke noe slask. Spiser sånn ca aldri godteri da, så er vel kanskje hans snop på en måte. Han drikker når han er med andre, men også når han koser seg med film alene. Hvor vanlig er dette for menn i den alderen? Vi har ikke barn. (Sikkert dumt spørsmål, men jeg er egentlig ikke så veldig vant til alkohol for kosens skyld) Anonymous poster hash: ac2e7...700 4-5 ganger i uken hadde blitt for mye for min del. Er det for mye for din del, så ta det opp. Anonymous poster hash: 81855...171 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Og 4-6 øl uten å bli noe påvirket høres for meg ut som en viss utviklet toleranse. Men det er mn mening Anonymous poster hash: 81855...171 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 Og 4-6 øl uten å bli noe påvirket høres for meg ut som en viss utviklet toleranse. Men det er mn mening Anonymous poster hash: 81855...171 Mulig han blir påvirket, men jeg syns ikke jeg merker det særlig. Er sikkert ikke 4-5 ganger HVER uke, men ja.. Anonymous poster hash: ac2e7...700
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Mulig han blir påvirket, men jeg syns ikke jeg merker det særlig. Er sikkert ikke 4-5 ganger HVER uke, men ja.. Anonymous poster hash: ac2e7...700 Er det ok for deg? Anonymous poster hash: 81855...171
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 Er det ok for deg?Anonymous poster hash: 81855...171 Jeg syns nå det er litt mye, jeg ville aldri gjort det. Men syns ikke det påvirker hverdagen, han fremstår ikke spesielt beruset og han er flink på jobb. Vet ikke om det er normalt i vennegjengen eller blant menn i 20 årene? Er det som er spørsmålet. Hvis det er veldig unormalt og et faresignal, så vil jeg jo gjerne ta det opp, eller prøve å gjøre noe med det. Men vil ikke virke som en sutrete og streng kjæreste hvis det er det som er normalt.... Anonymous poster hash: ac2e7...700
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Jeg syns nå det er litt mye, jeg ville aldri gjort det. Men syns ikke det påvirker hverdagen, han fremstår ikke spesielt beruset og han er flink på jobb. Vet ikke om det er normalt i vennegjengen eller blant menn i 20 årene? Er det som er spørsmålet. Hvis det er veldig unormalt og et faresignal, så vil jeg jo gjerne ta det opp, eller prøve å gjøre noe med det. Men vil ikke virke som en sutrete og streng kjæreste hvis det er det som er normalt.... Anonymous poster hash: ac2e7...700 Ok. Vet ikke generelt om det er "normalt" eller ikke blandt menn i 20 årene, men kan se for meg at det godt kan være det. Kanskje avtar det litt også når alderen stiger Folk har forksjellige meninger om hva som er normalt, så lenge det ikke plager deg er det vel ok. Men jeg synes det hørtes litt ofte ut å drikke så ofte i løpet av en uke. Anonymous poster hash: 81855...171
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 Drikker omtrent hver kveld den her kjæresten....
teit1 Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 Litt alkoholikertendenser egentlig.. Hadde fått han til å prøve å ta en edru uke eller to i hvertfall noen ganger.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #12 Skrevet 19. september 2014 Ok. Vet ikke generelt om det er "normalt" eller ikke blandt menn i 20 årene, men kan se for meg at det godt kan være det. Kanskje avtar det litt også når alderen stiger Folk har forksjellige meninger om hva som er normalt, så lenge det ikke plager deg er det vel ok. Men jeg synes det hørtes litt ofte ut å drikke så ofte i løpet av en uke.Anonymous poster hash: 81855...171 Tusen takk for et litt mer grundig svar:) Litt alkoholikertendenser egentlig.. Hadde fått han til å prøve å ta en edru uke eller to i hvertfall noen ganger.. Han har jo perioder med det også, men virker som han får iblant litt "dilla". Vi har vært sammen i over tre år, og da vi ble sammen festet han veldig mye og røyket blant annet. Røyk ble det slutt på etter ca et halvt år (både hverdag og fest), og han er ikke mye ute å drikker lengre heller. I perioder drikker han lite, men i perioder som nå går det mye i øl. Men syns det er skummelt når du skriver at det er alkoholikertendenser... :/ Anonymous poster hash: ac2e7...700
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #13 Skrevet 19. september 2014 La gutten kose seg, et blir tidsnok forpliktelser og ansvar med hus og unger og bikkje og hele pakka. Anonymous poster hash: 62823...f72 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #14 Skrevet 19. september 2014 Tusen takk for et litt mer grundig svar:) Han har jo perioder med det også, men virker som han får iblant litt "dilla". Vi har vært sammen i over tre år, og da vi ble sammen festet han veldig mye og røyket blant annet. Røyk ble det slutt på etter ca et halvt år (både hverdag og fest), og han er ikke mye ute å drikker lengre heller. I perioder drikker han lite, men i perioder som nå går det mye i øl. Men syns det er skummelt når du skriver at det er alkoholikertendenser... :/ Anonymous poster hash: ac2e7...700 Er du ikke litt enig at det er alkolikertendenser når han drikker så ofte og i tillegg 4-6 øl hver gang? Sier meg litt enig i at det kan være det, men igjen, alle er forskjellige og har forskjellige "stanardAnonymous poster hash: 81855...171 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #15 Skrevet 19. september 2014 Postet for fort' skulle stå forskjellige standard for hva man synes er normalt Anonymous poster hash: 81855...171
mirama Skrevet 19. september 2014 #16 Skrevet 19. september 2014 Mener du 4-6 halvlitere per dag, eller mener du fordelt utover ca 4 kvelder i uken?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #17 Skrevet 19. september 2014 Og hva skjer dersom han ikke får drukket disse halvliterne sine? Klarer han hvite uker? Anonymous poster hash: 61f16...072 4
mirama Skrevet 19. september 2014 #18 Skrevet 19. september 2014 Mannen min tar seg lett en øl en kveld, uten at jeg tenker over det en gang. Han blir jo ikke påvirket av en øl. Men hadde det vært 4-6 øl på en kveld hadde jeg begynt å lure. 2
KajsaSueReturns Skrevet 19. september 2014 #19 Skrevet 19. september 2014 Er det ok for deg?Anonymous poster hash: 81855...171 Hvilken rolle spiller det? Enten syns man alkoholinntakene er for høye eller så syns man det ikke, men å gjøre problemstillingen om til hva kjæresten syns om det er irrelevant. Er det liksom ok å være alkis hvis dama syns det er greit, mens det ikke er ok å ta seg en pils i helga hvis dama mener han skal være avholds? 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #20 Skrevet 19. september 2014 Mener du 4-6 halvlitere per dag, eller mener du fordelt utover ca 4 kvelder i uken? Er veldig forskjellig, ibland 1 øl, noen ganger to, noen ganger tre, men aldri mer enn seks. Kanskje det ikke er seks en gang, jeg ble egentlig litt usikker nå. Kanskje en sixpack på to dager da. Fordelt utover 3-4-5 kvelder i uke, alt ettersom. Hvis han ikke får øl er det helt greit. I peroder drikker han kanskje tre-fire øl på en lørdag ellernoe, eller hvis vi skal ha litt drikke/kosekveld. Men akkurat nå i det siste har det vært 3-4-5 ganger i uken, og han har hatt sånne "perioder" før også, de tre årene vi har vært sammen. Akkurat som at man får dilla på brødskive med leverpostei og spiser det ofte helt til man går lei (sånne perioder har jeg liksom ). Anonymous poster hash: ac2e7...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå