Gå til innhold

Anbefal en enkel og god middagsrett :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har enkle (men gode) middagstips? Er hjemme hos moren min nå i helgen, hun er opptatt med forbedelser i helgen og jeg tenkte jeg skulle stå for matlaging i morgen, men aner ikke hva jeg skal lage. Jeg er ikke spesielt flink til å lage mat, er helt gjennomsnittlig. Har kjøttdeig i fryseren, masse grønnsaker (gulrøtter, mandelpoteter, blomkål, agurk, paprika, tomat, løk, etc.) her i huset - kan noe av dette brukes til å lage en matrett?

Anonymous poster hash: 60337...2cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spagetti bolognese?

Skrevet

Du kan lage stekte kjøttboller, med mandelpotetmos, dampet brokkoli og en lett saus av friske tomater og løk (surr finhakket løk myk i olje, ha i hakkede tomater, kok 10-15 min og smak til med salt, pepper, sukker, evt sitron eller balsamico, og tilsett gjerne friske urter om du har).

Anonymous poster hash: c2271...0fd
Skrevet

Du kan lage stekte kjøttboller, med mandelpotetmos, dampet brokkoli og en lett saus av friske tomater og løk (surr finhakket løk myk i olje, ha i hakkede tomater, kok 10-15 min og smak til med salt, pepper, sukker, evt sitron eller balsamico, og tilsett gjerne friske urter om du har).

Leste igjen og ser at det står blomkål, ikke brokkoli. Det går fint med blomkål også, men fargeeffekten uteblir. Evt er det fint med bare tomatsausen tll også. :)

Skrevet

Spagetti bolognese?

Grønnsakssuppe.

Takk for tips :-)

Skrevet

Leste igjen og ser at det står blomkål, ikke brokkoli. Det går fint med blomkål også, men fargeeffekten uteblir. Evt er det fint med bare tomatsausen tll også. :)

Nam, det hørtes godt ut! Har du tips på hvordan jeg lager gode kjøttboller? :-) Den tomatsausen, hvor mye tomater, løk og olje skal jeg ha i den? Tusen takk for tips! :)

Skrevet

En liten løk og 4-5 tomater kanskje? Ellers er det ikke så nøye med målene. Du kan også mikse hermetske tomater og friske.

Kjøttboller: Finhakk 1/4 løk, bland sammen med kjøttdeig, salt, pepper, evt andre krydder om du har (litt hakket hvitløk, oregano, muskat... ), ett egg og 2-3 ss potetmel eller maizenna.

Form/trill til kjøttboller og stek enten i olje i stekepanne til de er gyllenbrune og gjennomstekte, eller legg dem på oljet stekebrett og stek i ovnen ved 200 g til de er gylne og gjennomstekte.

Skrevet

En liten løk og 4-5 tomater kanskje? Ellers er det ikke så nøye med målene. Du kan også mikse hermetske tomater og friske.

Kjøttboller: Finhakk 1/4 løk, bland sammen med kjøttdeig, salt, pepper, evt andre krydder om du har (litt hakket hvitløk, oregano, muskat... ), ett egg og 2-3 ss potetmel eller maizenna.

Form/trill til kjøttboller og stek enten i olje i stekepanne til de er gyllenbrune og gjennomstekte, eller legg dem på oljet stekebrett og stek i ovnen ved 200 g til de er gylne og gjennomstekte.

Dette kommer jeg nok til å lage i morgen. Det høres veldig godt ut :-) Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...