Gå til innhold

Føler meg alltid så dårlig etter å ha vært sammen med folk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en dårlig barndom med bla mor som ikke har vært særlig omsorgsfull. Da jeg begynte på skolen var jeg et ekstremt sjenert og engstelig barn. Stod bare i en krok i skolegården og ønsket å være usynlig.

Nå i voksen alder så sliter det å være sosial veldig på meg. Etter å ha vært sammen med andre mennesker, også venner, så føler jeg meg helt forferdelig.

Føler med dum og ekkel og jjævlig. Analyserer ting jeg har sagt. "snakket jeg for mye om det og det, var det ok å snakke om dette, sa jeg noe teit, snakket jeg for mye om meg selv, lytter jeg nok, oppfattet hun/dem meg som selvopptatt/slitsom/for mye, liker hun/dem meg" and the list goes on.

Jeg blir fysisk uhell og gråter mye etterpå.

Jeg går til psykolog for å snakke om barndommen min, men har ikke kommet så langt som å ta opp dette ennå.

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter å ha møtt en gammel venninne jeg ikke har sett på lenge, og jeg føler meg så dårlig...

Anonymous poster hash: 83b68...b62

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si det neste gang du er hos psykologen. Da får psykologen et helhetsbilde av deg, og kan nok gi deg en riktigere behandling. Det er jo ikke du som skal avgjøre i hvilken "rekkefølge" dere skal ta opp ting. Kanskje vil psykologen legge opp behandlingen helt anderledes?

Anonymous poster hash: b98c5...daf
Skrevet

Det gjør jeg også. Det eneste er å være sammen med mennesker oftere. Kjøre på med sosial omgang.

Anonymous poster hash: 2229c...c01
Skrevet

Samme her! Føler jeg har dummet meg ut og at de har mistet respekten for meg osv. Du får nevne det neste gang for psykologen. Klem:)

Anonymous poster hash: 30ec7...00e

Skrevet

Synes du beskrev det veldig godt. Jeg har det på akkurat samme måte. Har slitt med sosial angst i noen år og trives ikke i sosiale settinger. Har heller ingen skikkelig nære venner lenger, tror jeg skyver de bort ved å analysere alt. Så dermed har jeg ingen jeg klaret å slappe helt av med. Og aller verst blir det når jeg drikker, fylleangst blir så utrolig forsterka når man sliter med psyken fra før. Jeg var ute forrige helg, og sitter fortsatt å analyserer og overtenker forrige helg, selv om jeg ikke gjorde noe dumt eller noe. Jeg har derimot aldri gått til psykolog, vet liksom ikke hvor jeg skal starte..

Skrevet

Psykologen forstår deg og vet mye om deg, selv om du ikke har fortalt så mye enda. Han/hun venter bare på at du skal åpne deg mer når tiden er moden for deg. Det er en del av prosessen at du skal si ting selv.

Etterhvert vil du forstå at du er like god som alle andre. Det handler bare om å innse at en selv ikke er så dum og verdiløs som man av og til tror.

Tror mange kan kjenne seg igjen i mye av det du skriver.

:blomst: Klem til deg , du er mer enn god nok.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen. Jeg er sikker på at du er ei fantastisk jente som mange liker :blomst: Fortsett å utfordre deg selv i sosiale situasjoner, så vil du etter hvert blir mer trygg. Husk at de fleste ikke er ute etter å dømme andre, det er lite sannsynlig at andre tenker negativt om deg og det du har sagt i ettertid. Prøv å fokusere på det positive og ikke analyser så mye. Vet det er vanskelig, men du er mye mer kritisk til deg selv enn det andre er, - og de fleste sier faktisk noe dumt innimellom. Når du er sosial kan du prøve å fokusere mer på de rundt deg, hva dem sier osv. i stede for å tenke for mye på hvordan du selv fremstår. Vis interesse for den andre, still spørsmål, prøv å være avslappet og tro på at du er god nok som du er - for det er du :) Og venninnen din hadde jo ikke avtalt å møte deg dersom hun ikke hadde likt deg! Vet ikke om disse rådene var til hjelp, men jeg håper du klarer å utfordre deg selv videre. Klem til deg :hjerte:

Skrevet

Høres ut som om du har andre standard for andre mennesker enn deg selv.
For ingen andre kan være jævlig,ekkel eller dumme for eksempel..? eller..?

Når du lærer deg at du er akkurat som alle andre og ihvertfall ikke verre, så kommer du til å slutte å bry deg om hva folk mener, fordi mennesker er bare mennesker, de er ikke bedre enn deg.

Du er veldig flink som går til psykologen da,jeg håper at du får den hjelpen du trenger.

Skrevet

TS, du tenker for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...