Puseprinsesse Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Jeg har truffet en mann på nettet. Vi har god tone og jeg skal besøke ham for første gang om to uker. Men.. vi har snakket over lang tid, om alt mulig, og han har sagt at han ikke er på jakt etter en kjæreste (fordi det ikke er så lenge siden han kom ut av et forhold). Jeg har svart at jeg synes at vi skal bli kjent og se hva som skjer, i stedet for og forhåndsdømme. Han er enig i dette, men jeg er redd for at han egentlig har bestemt seg for at vi aldri vil kunne ha et forhold, kun fordi "han ikke er på jakt etter en dame". Jeg er redd for og bli såret, og at jeg legger mer følelser i det og treffe ham, enn han gjør med meg. Samtidig så vil jeg ikke la være og prøve, for tenk om det går kjempe bra. Resultatet akkurat nå er derfor at jeg er masete og klengete på meldinger fordi jeg blir usikker på hvor jeg har ham (verdens dårligste triks), mens jeg vil egentlig bare være casual, søt og flørtete. Hvordan skal jeg gå frem i denne situasjonen? Vil ikke klenge ham i hel før jeg i det hele tatt har truffet ham.
Gjest Iben Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 (endret) Her er du dømt til å tape. Han er "ikke interessert i noen kjæreste" (les: ikke interessert i at du skal være kjæresten hans), og følgelig har du allerede inntatt rollen som den svake, underdanige part, den som jobber hardt for "ikke å klenge/mase", den som må bevise at man er god nok. Funker som fjell hver gang... Endret 19. september 2014 av Iben 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Du kan jo vente til du har vært og besøkt han da iallfall. Hvis dette er første gangen du treffer han i det hele tatt, så er det jo mulig at han faktisk ender opp med å bli no go eller turn off for deg! Du kan jo ha skapt en slags fantasi, eller et glansbilde av han ut i fra de gode samtalene over nettet, og de kjekkeste bildene han har sendt deg? Synes det er litt for kjapt av deg å ønske et fast forhold før dere i det hele tatt har sjekket ut om personkjemien er der i real life også.... Men som personen her over skriver; Han har allerede sagt at han ikke vil ha fast forhold, så hvorfor drar du til han da egentlig? Skal du bare ha sex uten noe mer? Det hadde ikke jeg giddet iallfall. Men så er jeg ikke fan av fuck friends / one night stands greiene da.. Hvor gamle er dere?? Anonymous poster hash: bd527...3c1
Gjest Minesveiper Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Hvis du ønsker en kjæreste så satser du på feil hest. Han har sagt at han ikke ønsker et forhold og du invisterer mye i han alikavell. Du kan godt treffe han, men jeg ville innstilt meg på at her vil det ikke skje noe med tanke på et kjæresteforhold og heller funnet en annen å gå ut med.
Puseprinsesse Skrevet 19. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2014 Her er du dømt til å tape. Han er "ikke interessert i noen kjæreste" (les: ikke interessert i at du skal være kjæresten hans), og følgelig har du allerede inntatt rollen som den svake, underdanige part, den som jobber hardt for "ikke å klenge/mase", den som må bevise at man er god nok. Funker som fjell hver gang... Men er det noen måte (om ikke annet) jeg kan ta tilbake kontrollen, eller lære meg og ta kontroll en annen gang? Du har helt rett, jeg har en tendens til å bli den underdanige, svake...
Gjest Iben Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 (endret) Men er det noen måte (om ikke annet) jeg kan ta tilbake kontrollen, eller lære meg og ta kontroll en annen gang? Du har helt rett, jeg har en tendens til å bli den underdanige, svake... I forhold til ham er det nok ingenting du kan gjøre, da du allerede har mistet kontrollen. Du bør bare kutte kontakten, ettersom dere åpenbart er ute etter forskjellige ting. Men sånn generelt koker det nok ned til selvbildet ditt, det at du har en tendens til å bli den underdanige, svake parten. Det er alltid den med lavest selvbilde som "trenger noen" mest, så du bør begynne å jobbe der, med å være fornøyd med deg selv (uavhengig av andres oppmerksomhet). Endret 19. september 2014 av Iben 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Men er det noen måte (om ikke annet) jeg kan ta tilbake kontrollen, eller lære meg og ta kontroll en annen gang? Du har helt rett, jeg har en tendens til å bli den underdanige, svake... Gå ut med menn som vil det samme som deg. Anonymous poster hash: 5562c...f8e
Puseprinsesse Skrevet 19. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2014 Du kan jo vente til du har vært og besøkt han da iallfall. Hvis dette er første gangen du treffer han i det hele tatt, så er det jo mulig at han faktisk ender opp med å bli no go eller turn off for deg! Du kan jo ha skapt en slags fantasi, eller et glansbilde av han ut i fra de gode samtalene over nettet, og de kjekkeste bildene han har sendt deg? Synes det er litt for kjapt av deg å ønske et fast forhold før dere i det hele tatt har sjekket ut om personkjemien er der i real life også.... Men som personen her over skriver; Han har allerede sagt at han ikke vil ha fast forhold, så hvorfor drar du til han da egentlig? Skal du bare ha sex uten noe mer? Det hadde ikke jeg giddet iallfall. Men så er jeg ikke fan av fuck friends / one night stands greiene da.. Hvor gamle er dere?? Anonymous poster hash: bd527...3c1 jeg og tenker at jeg bør treffe han først, og muligheten for at jeg har skapt en fantasi og glansbilde er veeeldig stor. Absolutt. Det er ikke det at jeg ønsker at vi skal bli et par, men jeg vil at vi skal ha et åpent sinn og bli kjent med hverandre. Jeg er helt enig, om jeg hadde forventet et forhold av samtaler på nett, så er det rart og alt for fort. han er 27, jeg er 29.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Dra dit og møt han, prøv å bli kjent. Også tar du det derfra. Hvis du synes han var "drømmemannen", så får du bare håpe at han også syntes det samme, men hvis du syntes møtet ble mer middemådig, så har det jo på en måte løst seg av seg selv. Anonymous poster hash: bd527...3c1
Gjest Blomsterert Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 Jeg har truffet en mann på nettet. Vi har god tone og jeg skal besøke ham for første gang om to uker. Men.. vi har snakket over lang tid, om alt mulig, og han har sagt at han ikke er på jakt etter en kjæreste (fordi det ikke er så lenge siden han kom ut av et forhold). Jeg har svart at jeg synes at vi skal bli kjent og se hva som skjer, i stedet for og forhåndsdømme. Han er enig i dette, men jeg er redd for at han egentlig har bestemt seg for at vi aldri vil kunne ha et forhold, kun fordi "han ikke er på jakt etter en dame". Jeg er redd for og bli såret, og at jeg legger mer følelser i det og treffe ham, enn han gjør med meg. Samtidig så vil jeg ikke la være og prøve, for tenk om det går kjempe bra. Resultatet akkurat nå er derfor at jeg er masete og klengete på meldinger fordi jeg blir usikker på hvor jeg har ham (verdens dårligste triks), mens jeg vil egentlig bare være casual, søt og flørtete. Hvordan skal jeg gå frem i denne situasjonen? Vil ikke klenge ham i hel før jeg i det hele tatt har truffet ham. Han sier at han ikke vil ha forhold. Da må du nesten forholde deg til det,og ikke drive egen ønsketenking som i tillegg går ut over ham(du blir masete og klengete). Hvordan kan du rettferdigjøre det? HAN er ærlig(som alle damer ønsker,men ikke alltid takler gitt),og du respekterer det ikke,men straffer ham for å ikke innta den rollen du ønsker han skal,-i DIN fantasiverden. Ser for meg problemer her.
Puseprinsesse Skrevet 19. september 2014 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2014 Han sier at han ikke vil ha forhold. Da må du nesten forholde deg til det,og ikke drive egen ønsketenking som i tillegg går ut over ham(du blir masete og klengete). Hvordan kan du rettferdigjøre det? HAN er ærlig(som alle damer ønsker,men ikke alltid takler gitt),og du respekterer det ikke,men straffer ham for å ikke innta den rollen du ønsker han skal,-i DIN fantasiverden. Ser for meg problemer her. Må absolutt forholde meg til det han sier, det eneste jeg tenker er at man kan ha et åpent sinn. Kanskje han i utgangspunktet ikke er på jakt etter noe, men man kan jo ikke planlegge følelser. Som en annen skrev her, det er veldig mulig at jeg har skap et glansbilde og at når jeg treffer ham så kommer jeg til å tenke "for en dust". Det vet jeg jo ikke.
Puseprinsesse Skrevet 19. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2014 Dra dit og møt han, prøv å bli kjent. Også tar du det derfra. Hvis du synes han var "drømmemannen", så får du bare håpe at han også syntes det samme, men hvis du syntes møtet ble mer middemådig, så har det jo på en måte løst seg av seg selv. Anonymous poster hash: bd527...3c1 jeg kommer til å gjøre det. Jeg håper at det løser seg selv, sånn at jeg slipper og bli såret.
Gjest Blomsterert Skrevet 19. september 2014 #13 Skrevet 19. september 2014 Må absolutt forholde meg til det han sier, det eneste jeg tenker er at man kan ha et åpent sinn. Kanskje han i utgangspunktet ikke er på jakt etter noe, men man kan jo ikke planlegge følelser. Som en annen skrev her, det er veldig mulig at jeg har skap et glansbilde og at når jeg treffer ham så kommer jeg til å tenke "for en dust". Det vet jeg jo ikke. Nei,det vet du ikke :-) Men jeg tror du gjør veldig lurt i å ikke være klengete osv. Ikke press ham. Sier ikke at det ikke kan gå,for det er nok en del menn som blir presset inn i et forhold. Og da kommer problemene etterhvert! Nesten garantert. Hvor damene blir sjalu og mistenksomme,hvor det ikke er tillit. Fordi premissene for forholdet var helt feil. Han liker deg,og da er det jo greit å holde på interessen? Ville jo heller jobbet utfra realitetene og tatt en dag av gangen for en tid. Bli kjent med ham. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #14 Skrevet 19. september 2014 Må absolutt forholde meg til det han sier, det eneste jeg tenker er at man kan ha et åpent sinn. Kanskje han i utgangspunktet ikke er på jakt etter noe, men man kan jo ikke planlegge følelser. Her tenker du fullstendig feil. Du prosjekterer dine egne mekanismer over på menn. Han er ikke deg. Selv om du kan plutselig utvikle følelser for en fyr, eller merke en tiltrekning mot en mann du ikke hadde planer om å like, gjelder ikke det ham. Dersom han var slik, ville han sagt at han var "åpen for et forhold med den rette". Han ville ikke sagt at han ikke vil ha et forhold. Mennesker tiltrekker seg det de er åpne for. Dersom man ikke er åpen for et forhold, lukker man seg for den muligheten. Og man ser ikke jenter med det i minne. Man ser på dem som sexpartnere eller noen man kan treffe nå og da. Man skaper ikke rom i livet sitt for et menneske, og man planlegger hverdagen etter sine egne behov og prioriteringer, ikke seg og en kvinne. Du kan kun gjenvinne kontrollen i denne situasjonen ved å droppe ham. Kutte ham ut, og si at dere er ikke på jakt etter det samme. Det å treffe ham nå viser kun mangel på selvrespekt - han vil ikke gi deg det du vil ha, og det vet du, men du er desperat nok til å jakte på ham uansett. Det vet han. I neste datingsituasjon du er i, går du kun med på en date med en mann som vil ha det samme som deg. Se på denne situasjonen som heldig - han var åpen med deg, og ledet deg ikke bak lyset. Anonymous poster hash: abfc4...c68 3
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2014 #15 Skrevet 19. september 2014 Hvordan skal jeg gå frem i denne situasjonen? Vil ikke klenge ham i hel før jeg i det hele tatt har truffet ham. Jeg ville tolket som det der som "at han vil gjerne pule", men intet mer. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #16 Skrevet 19. september 2014 Jeg ville tolket som det der som "at han vil gjerne pule", men intet mer. Samme her. Hvis man ikke vil ha et forhold, men er aktiv med nett-dating = vil ha sex Anonymous poster hash: 98c6f...ca4
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2014 #17 Skrevet 19. september 2014 Samme her. Hvis man ikke vil ha et forhold, men er aktiv med nett-dating = vil ha sex Anonymous poster hash: 98c6f...ca4 Ja, og den her flørten har vært ærlig om at han ikke er ute etter et forhold, så sånn sett er TS heldig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #18 Skrevet 19. september 2014 Allikevel er det så lett å bli betatt av en slik mann... kanskje fordi han er uoppnåelig og man vil ta en kamp og sloss litt for det - at kampen er målet, eller så er man kanskje ikke helt klar selv og velger en som er safe. For da holder man seg innefor sin egen komfortsone men gjør det ubevisst. Anonymous poster hash: 0c1f3...da2
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2014 #19 Skrevet 19. september 2014 Er man ute etter et forhold, så holder man seg unna slike, for det er å be om bråk å kaste bort tiden sin på og pule en som bare vil spre sine vinger litt da.
Puseprinsesse Skrevet 19. september 2014 Forfatter #20 Skrevet 19. september 2014 For og være ekstremt ærlig her.. Jeg har vært i et skikkelig dårlig forhold før, og jeg ønsker/trenger en som er glad i meg for den jeg er. Samtidig så har jeg egentlig ingen tro på at det finnes slike menn der ute, og/eller er redd for å treffe en sånn mann i frykt for å bli såret. Så kanskje jeg havner i slike situasjoner fordi jeg innerst inne vet at det sannsynligvis ikke kommer til å funke- derfor blir jeg kanskje ikke såret så mye som om det hadde vært "ekte". Det kan også være at en del av meg ønsker og være den jenten han eventuelt åpner øynene for og ser at er noe spesielt. Fordi det var så tydelig i mitt tidligere dårlige forhold at jeg ikke var noenting i hans øyne. Jeg er klar over at dette bunner ned i min dårlige selvtillit- sammen med min lite gode tiltro til menn. Det som er litt "rart" med denne mannen, er at han er ikke en gjennomsyret drittsekk, og det er det som gjør at jeg blir usikker. Jeg forventer egetlig at menn skal være drittsekker, men når han ikke utstråler det, så blir jeg giret, samtidig som jeg blir redd for å bli såret i situasjoen. Det skal sies at jeg går ikke inn i dette møtet med han med en formening/forventning eller lyst om at han skal ønske et forhold til meg i det han møter meg. Jeg ønsker bare ikke å bli stemplet som "ikke kjæreste materiale". jeg er klar over at det dere skriver trolig er riktig- uansett om han blir kjent med meg så er han ikke mottagelig for å finne en kjæreste. Jeg har en indre kamp og vet sannsynligvis ikke helt selv hva jeg ønsker. Væreken fra han eller andre menn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå