Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #1 Skrevet 10. juli 2004 I dag kjøpte vi ny bærbar data fordi den stasjonære bare tuller. Vi formaterte den stasjonære for en liten stund siden, og la in Win ME på nytt, men den vil ikke oppføre seg normalt, får beskjed om at det er feil her og den avslutter explorer. Så i dag kjøpte vi en bærbar data i dag med Win XP som OS, og håpte at vi kunne bruke det på den stasjonære også. Vi prøvde det med den recoverydicen som fulgte med, men det ville ikke dataen. Fikk beskjed om at pc'en ikke er kompatibel med den cd'en. Så da skulle vi legge inn WinME igjen da, men nå vil ikke dataen godta den heller. Nå får vi beskjed om at stasjon E ikke er formatert og enten må vi gjøre det eller så må vi avslutte innstalasjonsprogrammet. HJELP! Hva gjør vi nå? Samlet jo alt av musikk og bilder som vi vil ta vare på på stasjon E så vi ikke skulle miste det...
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #2 Skrevet 10. juli 2004 Om det er sånn at vi må formatere E, er det noen som vet om man kan flytte filer i DOS modus eller lignende? Har ikke lyst til å miste alle bildene våre.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. juli 2004 #3 Skrevet 10. juli 2004 Har dere prøvd med oppstartsdiskett og formatert C: før dere begynte innstallasjonen av ME? Jeg er ikke helt sikker, men jeg har på følelsen av at noen filer er lagt seg på C:. Så vidt jeg husket med 98/ME, så ville den slette alle partisjonene dersom du ikke hadde en formatert C: under innstallasjonen. Prøv å formatere C: med en bootdisk. Hvis du ikke har bootdisk, kan du få det her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #4 Skrevet 10. juli 2004 Tusen takk Rattlesnake! Harddisken er formatert før, og et datafirma hjalp oss å partisjonere harddisken i 3 deler så vi skulle slippe dette tullet, vi får prøve å lage en bootdisk nå, hvilken ME versjon skal jeg velge? WinME OEM eller Custom, no ramdrive? Og er det ingen måte å legge inn XP på den stasjonære uten å kjøpe det på nytt?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. juli 2004 #5 Skrevet 10. juli 2004 OEM er vel det greieste (innholder de grunnleggende tingene).
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #6 Skrevet 10. juli 2004 Lastet ned OEM versjonen og åpnet den, fikk beskjed om å sette inn en floppydisk, men den diskettstasjonen jeg har her passer ikke til de diskettene jeg har her... Og motsatt, om jeg skriver på en diskett som passer til denne maskinen så vil det jo ikke passe til den stasjonære maskinen. Og så må jeg jo uansett kjøpe disketter til denne... Jaja, da får jeg vel ikke gjøre så mye mer enn å vente på mandag... Tusen takk for hjelpen uansett Rattlesnake!
Catzy Skrevet 10. juli 2004 #7 Skrevet 10. juli 2004 Jeg kan gjette på at dere har kjøpt en PC som er ferdig satt sammen og kommer med XP inkludert, eller? Og der dataene for å installere XP faktisk ligger på harddisken til den nye maskinen, og ikke på selve CD'en. CD'en er en recovery-cd, og ikke en "ekte" Windows XP-cd, tenker jeg. Det den gjør, er å reinstallere XP fra filene på harddisken din, og ikke fra CD-en. Når du prøver å bruke den CD'en på en annen maskin, vil den protestere, for det er jo ikke noe CD'en kan bruke på harddisken din. Sjekk om det er mulig for deg å kjøpe en Upgrade versjon av XP. Disse er gjerne rimeligere enn fullversjon. Dessverre vet jeg ikke om du da må allerede ha installert en form av Windows for å få den til å funke, men det kan du sikkert finne info om på nettet. Eller spørre i butikken, før du kjøper. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå