Gå til innhold

Gravid med opptatt, eldre mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå sitter jeg fint i det. Er 19 år gammel og begynte på medisinstudiet i Oslo denne høsten. I sommer hadde jeg noen affærer med en mann på 34 år. (Og opptatt, beklageligvis.) Dere kan gjerne halshugge meg, jeg vet det jeg har gjort er dumt. Men har alltid syntes at han var en svært kjekk mann, og klarte derfor ikke å dy meg denne gangen. Jeg er jo singen...

Har funnet ut at jeg er gravid, og det er ingen andre enn han som kan være faren. (Jeg går på p-piller, så skjønner ikke hvordan det går an!) Jeg sitter her nesten og skjelver, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller hva jeg skal si til noen. Lurer på hva hans reaksjon vil bli. (Eller bør jeg si det til han?)

Jeg har lite lyst til å ta abort, da jeg ser på det inni meg som et liv. Samtidig ser jeg jo at barn nå kan bli problematisk med tanke på situasjonen jeg er i. Jeg vet de to holder på å gå fra hverandre. (Han har ikke bare sagt det til meg, men har hørt det fra andre kanter.) Han bør jo stille opp om jeg beholder.

Likevel.

Hva skal jeg si og gjøre!!?? Er abort virkelig det eneste fornuftige her?

Hilsen fortvilet jente

Anonymous poster hash: ea53b...941
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær grei, og ordne opp i det rotet du har laget. Dvs: Ta abort, og ikke nevn noe til barnefaren.

• Liker 40
Skrevet

Jeg ville tatt abort

Anonymous poster hash: 823df...6a6
  • Liker 23
Skrevet (endret)

Au au au har du først blitt gravid så ta ansvar og behold ungen! og si ifra til barnefaren, han vil sikkert støtte deg! Tror ikke abort er rett veien å gå, det er mange fine støtteordninger for mødre! Dette kan kanskje være det eneste barnet du får. Tenk hvor fint du får det når barnet blir litt større Studentsamskipnaden har vanligvis barnehager for studenter og hybler for småbarns foreldre!

Abort kan ødelegge deg psykisk! Har sett tilfeller i min tidligere jobb!

Så jeg sier JA TIL LIVET!

Endret av Anciol
  • Liker 12
Gjest brutal_mann
Skrevet

Vær grei, og ordne opp i det rotet du har laget. Dvs: Ta abort, og ikke nevn noe til barnefaren.

Ja, alltid gi faen i å stå for det en gjør! Velg alltid den enkle veien! Aldri stå opp for deg selv!

En fantastisk livsfilosofi.

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville tatt abort.

Først ville jeg fortalt det til mannen, så han skjønner alvoret i driten han holder på med.

• Liker 31
Skrevet (endret)

Sånn går det når du ikke klarer å styre kåtheten. Visste du at han var opptatt? I så fall burde du brukt hjernen. Hvis ikke så er det jo ikke din feil at han er utro. Men visste du det så går det fint an å holde seg unna. Ikke bare tenke på seg selv, og la andre lide pga det!

Ta abort. (Ikke jeg som bestemmer det, men synes det er det beste).Ikke la en uskyldig unge komme til verden pga dumheten til mennesker! Unger bør komme til verden når det er planlagt og klar til å stifte familie og gi ungene god oppvekst.

Endret av Baby_Blue
  • Liker 8
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvis du er helt ærlig med deg selv TS, hva føler du er den løsningen som er riktigs for deg?

• Liker 4
Skrevet

Her var det mange høye hester! Finner ikke rapporterknappen på mobilen dessverre.

• Liker 5
Skrevet

Ingen kan tvinge deg til å ta abort. Hvis du vet med deg selv at du kan gi et barn et godt og verdig liv, så skjønner jeg godt at du ikke velger å ta abort. Du skriver jo at det ikke passer optimalt å få barn i den situasjonen du er i, men du må jo ha hatt i bakhodet at det var en sjanse for å bli gravid når du valgte å ha et seksuelt forhold til denne mannen.

For å vinkle det positivt, så passer det sjeldent helt optimalt å få barn, så hvis du føler deg klar til å bli mor, så kjør på. Men du bør kanskje være forberedt på at denne mannen ikke nødvendigvis kommer til å stille opp på alle måter, kanskje han bare gjør det som er lovpålagt, nemlig å gi deg barnebidrag. Kanskje blir det bare deg og barnet, og pengene hans. Jeg syns uansett du skal fortelle mannen om det, uavhengig av om du velger abort eller ikke.

• Liker 7
Skrevet

Synes du uansett bør fortelle han det. Men om du skal beholde eller ikke, må du nesten vurdere selv hva du tror er best for deg.

Men du har ikke en venninne eller noe du kan betro deg til?

• Liker 4
Skrevet

Ja, alltid gi faen i å stå for det en gjør! Velg alltid den enkle veien! Aldri stå opp for deg selv!

En fantastisk livsfilosofi.

Å ta abort er for det første ikke "enkelt", og mange kvinner sliter med psykiske ettervirkninger etter abort. Men når man ligger med en opptatt familiemann, er abort å foretrekke, fremfor det å f.eks. skyve ungen foran seg for å oppnå noe i forhold til denne mannen hun har siklet over så lenge.

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes også det er skremmende at en mann som er i et forhold, har ubeskyttet sex. P-piller beskytter (som oftest) mot graviditet, men ikke mot seksuelt overførbare sykdommer. Mannen var utro, og i tillegg ga han f.... i å beskytte seg.

For meg er det ikke en mann jeg ville hatt som far til mitt barn.

Anonymous poster hash: 99b33...cbd
  • Liker 34
Skrevet (endret)

Jeg mener ikke du burde ta abort hvis du ønsker barnet, men beholder du barnet så ikke forvent at barnefaren stiller opp.

Du må også være forberedt på at mange vil være uenig i valget du gjør (uansett hva du velger) og at mange vil være frekk nok til å snakke høyt om sine meninger. I verste fall vil noen mene at du ønsket å bli gravid med vilje...

At barnet ikke er planlagt betyr ikke at barnet vil ha et dårligere liv. Planlagt og ønsket er heldigvis ikke det samme. Så hvis du har muligheten til å være en god alenemor og ønsker barnet så behold det. Er du avhengig av at barnefaren stiller opp og du ønsker barnet så snakk med han om det. Kanskje er han av typen som tar ansvar uansett hvor ille situasjonen er og derfor kommer til å stille opp for deg selv om dere ikke blir et par.

Endret av kattaa
  • Liker 6
Skrevet

Hvis du tar medisinstudiene, så burde etikken din mot å ta liv være mer seriøs enn dette.

Abort er ditt valg, men tenk over det raskt. hver øyeblikk i din mage er et øyeblikk fosteret blir mer utviklet.

Anonymous poster hash: 0e776...168
Skrevet

Hvis du tar medisinstudiene, så burde etikken din mot å ta liv være mer seriøs enn dette.

Abort er ditt valg, men tenk over det raskt. hver øyeblikk i din mage er et øyeblikk fosteret blir mer utviklet.

Anonymous poster hash: 0e776...168

Bullshit.

En fastlege skal la dem som ønsker det ta abort, uten å kritisere valget eller få dem til å føle seg dårlig.

Og i dette tilfellet ønsker hun muligens abort.

Anonymous poster hash: b5427...f6f

• Liker 26
Skrevet

Hun har laget? de har nå vært to om å lage dette rotet.

• Liker 7
Skrevet

Hun har laget? de har nå vært to om å lage dette rotet.

Han er skyldig i å være utro mot sin partner, men graviditeten er det hun som må ta ansvar for. Det er tross alt fortsatt sånn at det er kvinner som blir gravide, ikke menn.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville tatt abort.

Først ville jeg fortalt det til mannen, så han skjønner alvoret i driten han holder på med.

Hvis "dritten han holder på med" refererer til utroskap har det svært lite å gjøre med graviditete, når hun går på pillen.

Anonymous poster hash: a5ca5...017

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...