AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Er det noen som vet hvordan Lånekassen bestemmer om man får stipend eller ikke? Jeg har boliglån, det vil si at jeg derfor har en del egenkapital i leiligheten min. Har hørt noe om negativ formue!? Jeg sparer i BSU, men en slektning har sagt jeg må slutte å spare for ellers får jeg ikke stipend! Har 110 000 på BSU nå. Og noen hundretusen i egenkapital.. Noen som har erfaring med formue og stipend?Anonymous poster hash: 5c274...85a
kattaa Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntekt-og-formue/grenser-for-formue/ Er snakk om nettoformue. Så er verdier - gjeld. Er ikke noe som heter negativ formue. Har du mer i gjeld enn hva du har av verdier så har du ikke formue, men gjeld..
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Inntekt og formue bestemmer hvor mye du får i stipend. For 2014 er grensen 157 265 kr i inntekt og 393 163 kr i formue før du får kutt i stipendet. Det er ingen grunn til å slutte med BSU-sparing. Anonymous poster hash: b6870...191
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Lånekassen vet, det står på hjemmesiden deres. Anonymous poster hash: fd476...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå