Gå til innhold

Betalingsanmerkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg er i en slags konstant følelse av panikk her. Jeg skulle overraske faren min med å rydde og støvsuge(jeg er student, på besøk), og kom i skade for å rive ned "regnings-permen" hans. Der var ikke alt festet i de ringene og papirer fløt utover. Der ser jeg et inkassovarsel, samt et brev merket med politiet sin logo som angikk samme regning. Faren min kom hjem akkurat da, så jeg bare skuffet det inn permen og satte den på plass...:S Betyr det at han har fått betalingsanmerkning? Senere så jeg den lå på krakken hans og han hadde skrevet "betalt" på den. Er det ikke en regel på at om man faktisk har fått betalingsanmerkning, så faller den bort når regningen er gjort opp? :S Tørr ikke snakke med ham om noe som har med økonomi å gjøre, det er skikkelig tabu og helvete bryter løs. Er ikke at han sløser eller slurver, han har bare generelt dårlig råd.

Anonymous poster hash: b60d5...4e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får varsel innen man får betalingsanmerkning, og brev fra Politiet når det er sendt til Namsmannen. Så det er godt mulig det var en varsel.

Dersom man betaler regningen i etterkant, slettes anmerkningen. Så det betyr ikke noe.

Han merket vel at du snoket og demonstrativt skrev betalt for at du skulle se det. Er jo ikke dine regninger, ville ikke tenkt mer over det.

Anonymous poster hash: 70067...bc2
Skrevet

Man får varsel innen man får betalingsanmerkning, og brev fra Politiet når det er sendt til Namsmannen. Så det er godt mulig det var en varsel.

Dersom man betaler regningen i etterkant, slettes anmerkningen. Så det betyr ikke noe.

Han merket vel at du snoket og demonstrativt skrev betalt for at du skulle se det. Er jo ikke dine regninger, ville ikke tenkt mer over det.

Men om det var en betalingsanmerkning og den er slettet fordi regningen ble betalt, så påvirker det ikke ham noe videre?