AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Jeg er IKKE deprimert, jeg sliter bare med å sovne inn noen ganger og det kan gå mange timer med lesing/annet før jeg sovner. Har fått imovane ved behov maks 10 per mnd av min gamle fastlege, men han sluttet og den nye fastlegen er mer reservert ift å skrive ut B preparater. Jeg sa jeg hadde er ønske om å ikke bruke noen medisiner i det heletatt, men trenger hjelp og veiledning til søvnprogram, og fikk da sarotex på resept.. Siden jeg sliter litt med angst så vurderer jeg å prøve den. Men jeg lurer på to ting: på apoteket sa dem at man kan bruke dem av og til og ikke ta dem hver dag, men ville ikke fucke up litt i hue?? Nr. 2: kan dere for har prøvd denne medisinen fortelle litt om erfaringer, reaksjoner? Jeg har en jobb hvor jeg må være fullt konsentrert, så ønsker ikke å bli glemsk/vimsete. På forhånd, takk for svar.Anonymous poster hash: 56734...991 1
Sugerøret Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Jeg fikk sarotex pga smerter ,samt jeg sliter med å sove i perioder pga smerter For meg virker den ikke slik at jeg ble trøtt,men nå jeg la meg,sovnet jeg fortere -sov lengre /dypere. Litt hengover ja.. spesielt om jeg tok tabletten seint. Hvis du skal i seng kl. 23 ,ta pilla rundt 18-19. Du må egentlig bare teste ut selv ,se hva du opplever .Beste er å ta den i helga,slik at du blir kjent med effekten og bieffekter Legger til at jeg ble utrolig sint av denne medisinen..Så jeg tar den max 3 ganger pr .uke..Ellers vil jeg reise ned til byen for å krangle
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Jeg har tatt Sarotex for søvnproblemer over flere år. Fikk dem i stedet for Imovane etter en periode. Hvis du er vant til Imovane er Sarotex en nedtur i begynnelsen, men funker bedre enn f.eks. Vallergan. Jeg hadde imidlertid også problemer med at jeg ble skrekkelig amper av Sarotex.Anonymous poster hash: 3e8ef...691
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 (endret) Sarotex er en medisin med så mange bivirkninger at det oftere brukes mot kroniske smerter eller søvnvansker fremfor som et antodepressiva. Anonymous poster hash: 5b843...c38 Endret 20. september 2014 av Bond 2
FrkHumle Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Har du prøvd Circadin før du fikk sterkere medisiner?? (Altså melatonin) Naturlig søvnhormon som burde forsøker før alle andre medisiner..
Caelyn Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 (endret) Jeg bruker Sarotex hver dag mot kroniske smerter og problemer med søvn. I starten hadde jeg litt bivirkninger med økt svetting og munntørrhet på morgenen, men nå merker jeg ingen. Jeg tar medisinen kl 20 på ukedager og 21 i helgene, da blir jeg trøtt ca to timer etter og får ingen bivirkninger dagen etterpå (står opp mellom 8 og senest 10). Jeg sovner mye lettere på dem, får mye bedre søvnkvalitet og langt færre oppvåkninger enn jeg pleide å ha. Endret 20. september 2014 av Bond 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 (endret) Takk for svar Får ikke tro jeg blir mer amper, da blir det vel månelyst i hjemmet her, hehe. Men jeg er fremdeles i tvil om jeg tør å begynne på den. Tenk om jeg blir "avhengig" av den da, planlegger etterhvert ett barn til. Vanskelig syns j, skulle ønske det var en ikke medikamentell løsning på problemet. !Anonymous poster hash: 56734...991 Endret 20. september 2014 av Bond
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 (endret) Takk for svar Får ikke tro jeg blir mer amper, da blir det vel månelyst i hjemmet her, hehe. Men jeg er fremdeles i tvil om jeg tør å begynne på den. Tenk om jeg blir "avhengig" av den da, planlegger etterhvert ett barn til. Vanskelig syns j, skulle ønske det var en ikke medikamentell løsning på problemet. !Anonymous poster hash: 56734...991 Du blir ikke avhengig av Sarotex, og særlig om du tar så lav dose.Anonymous poster hash: 5b843...c38 Endret 20. september 2014 av Bond
Caelyn Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 (endret) Jeg var også veldig i tvil i starten og drøyde lenge før jeg turte å begynne å ta dem. Angrer ikke et sekund. Jeg fikk et mye bedre liv og mye bedre søvn og en "jevnere smertehverdag". Endret 20. september 2014 av Bond 1
Gjest Bond Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Tråden ryddet for diskusjon om dosering. Minner på at spørsmål om dosering og medisiner burde du diskutere med din lege. Hilsen, Bond, adm
Caelyn Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Merkelig å fjerne informasjonen om dosering da det faktisk har en del å si i denne saken. LAVDOSE Sarotex er noe helt annet enn dosering som blir brukt i forbindelse med depresjon. Men jaja, nå mistet svarene mine en stor del av hensikten sin. 4
Gjest Bond Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Da vi ikke kan vite hva slags kompetanse ligger bak svarene man får her på forumet har vi nulltoleranse når det gjelder diskusjoner om dosering av medisiner. Vi tillater i noen tilfeller at brukere deler informasjon om sine opplevelser ang bivirkninger, men spørsmål om dosering skal rettes til kvalifisert helsepersonell. Videre spørsmål ang retningslinjene kan helst tas på Ris og Ros. Mvh, Bond, adm
Pia1976 Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 (endret) Hei, Innlegget ditt er jo veldig gammelt, men kjenner jeg bare blir så engasjert og oppgitt over leger som skriver ut antidepressiva og smertemedisin når man har søvproblemer og faktisk ber om hjelp til alternativt søvnprogram! Mye har skjedd på 9 år og vil tro at ihvertfall noen leger er blitt mer åpne for andre muligheter. Uansett, lurte litt på hva du endte opp med å gjøre jeg da. Og til den under her som sier at man ikke blir avhengig av Sarotex; om du går i denne tråden kan du lese om en som gikk opp 25 kg og hun klarte IKKE å seponere medisinen. Typisk v antidepressiva. (har ikke erfaring med antidepressiva men hatt en del muskel- og skjelettplager). For øvrig kan man bli trøtt og avslappet av Magnesium, jeg blir det, uten at det har noen skadelig effekt. El. hva med Melatonin? Men snakk alltid med legen, håper du har byttet! Kanskje kan en biopat eller noen innen "alternativ" medisin hjelpe deg, søvklinikker/eksperter osv. Ha en fin dag! https://forum.kvinneguiden.no/topic/1430294-sarotex-erfaringer/ Endret 14. november 2023 av Pia1976 Unødvendig å siterer trådstarter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 Tok legen blodprøver av deg før du ble satt på medisiner? Anonymkode: 9f1ba...737
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Pia1976 skrev (4 timer siden): Hei, Innlegget ditt er jo veldig gammelt, men kjenner jeg bare blir så engasjert og oppgitt over leger som skriver ut antidepressiva og smertemedisin når man har søvproblemer og faktisk ber om hjelp til alternativt søvnprogram! Mye har skjedd på 9 år og vil tro at ihvertfall noen leger er blitt mer åpne for andre muligheter. Uansett, lurte litt på hva du endte opp med å gjøre jeg da. Og til den under her som sier at man ikke blir avhengig av Sarotex; om du går i denne tråden kan du lese om en som gikk opp 25 kg og hun klarte IKKE å seponere medisinen. Typisk v antidepressiva. (har ikke erfaring med antidepressiva men hatt en del muskel- og skjelettplager). For øvrig kan man bli trøtt og avslappet av Magnesium, jeg blir det, uten at det har noen skadelig effekt. El. hva med Melatonin? Men snakk alltid med legen, håper du har byttet! Kanskje kan en biopat eller noen innen "alternativ" medisin hjelpe deg, søvklinikker/eksperter osv. Ha en fin dag! https://forum.kvinneguiden.no/topic/1430294-sarotex-erfaringer/ Nr1: Hun gikk opp fordi hun spiste mere mat og ikke av pilla i seg selv/ Nr2: Nei man blir ikke avhengig av antidepressiva. https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/legemidler/antidepressiver?page=1 «Du blir ikke avhengig av antidepressive medikamenter, og medikamentene gir heller ingen rusfølelse. Men enkelte opplever ubehag i forbindelse med at behandlingen stopper» Anonymkode: e753a...aee
Pia1976 Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nr1: Hun gikk opp fordi hun spiste mere mat og ikke av pilla i seg selv/ Nr2: Nei man blir ikke avhengig av antidepressiva. https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/legemidler/antidepressiver?page=1 «Du blir ikke avhengig av antidepressive medikamenter, og medikamentene gir heller ingen rusfølelse. Men enkelte opplever ubehag i forbindelse med at behandlingen stopper» Anonymkode: e753a...aee Men hun begynte jo å spise mer mat fordi hun sto på disse tablettene, det er flere som klager på vektoppgang, så forstår ikke helt hva du skal fram til. Og når det er vanskelig å slutte med noe så kan d jo oppleves som avhengighet, om du kaller det det ene eller det andre Uansett, det spesielle her var jo at hun var helt tydelig på at hun ikke ønsket medisiner, men hjelp til et søvnprogram. Som det finnes MYE av. Allikevel skriver legen ut medisin, bare trist.. Endret 14. november 2023 av Pia1976 xx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå