AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Jeg har hatt et 4 måneders forhold til en mann som har 2 ex`r som forstyrrer følelsene vår/mine. Vi er begge i 40 åra. Min kjæreste var glødende forelsket i meg i starten, og fortalte at det var veldig lenge siden han hadde kjent disse følelsene. Så kom ferien og noe endret seg da en en tidligere elskerinne av han tok kontakt. Han sa ingenting om dette til meg fra sin ferie, og de møttes på en konsert i sommer. I utgangspunktet skulle han dit alene, men hun ordnet seg billett og ble med. Dette fortalte han ikke til meg, og løy da jeg konfronterte han med hva jeg visste. Deretter, forlot jeg han mens han sov, og etterlot en sms om at jeg visste han løy. Dagen etter fortalte han alt, og at hans følelser for henne var delt og at han burde ikke besvart hennes henvendelser i sommer, ei heller møtt henne. Han hadde aldri vært forelsket i henne men utnyttet hennes begjær. Han ba om unskyldning, og han skrev på eget initiativ til henne at de ikke måtte ha mer kontakt. Jeg sa var sint, satte tydelige rammer for forhold jeg skal være i, deretter "ok - vi går videre". Han vet at dette har gjort min tillitt skjør, noe han sier er vanskelig. Vi møtte henne 1 uke senere på fest, og han vist tydelig at han var forelsket i meg. Hun forsøkte å ydmyke oss/meg, noe jeg markerte ved å gå bort til henne, se henne i øynene, ta hånden hennes og gå. Samme dag som denne festen hadde vi for 1 gang gått hånd i hånd en lørdag i vår lille by. Og det hadde hans ex-kone sett. Nå er hun blitt dødssjalu og skrevet brev til han og ber om at de starter på nytt - etter 4-5 år og flere turer i familiterapi. Min kjæreste sa dette uoppfordret til meg, denne gangen kom gråten. Han sier tydelig at det er meg an vil ha, alt dette forstyrrer ikke hans følelser. Men, jeg sier det gjør noe med mine. Jeg er konstant usikker på han nå, selv om han har gitt meg bekreftelser i ord og handling. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Gå på og tro på det han sier? Anonymous poster hash: f2d61...2ae Anonymous poster hash: f2d61...2ae
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Du må vell bare kommunisere godt nok med han, det er nok det beste. Jeg håper han har fortalt til ex'n at han vil være i fred, og ikke ha kontakt med henne. Selvfølgelig er det jo vanskelig hvis hun da ikke slutter, men da må heller han slutte å svare! Er du da usikker på henne? som gjør at usikkerheten går over på mannen? Jeg håper det ordner seg for deg, for ex'er er ikke noe trivelig, har vært i litt samme situasjon selv. Lykke til Anonymous poster hash: 88237...8ea
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Det er ganske vanlig at menn forteller alle damer at "DU er den eneste for meg, de andre var kun sex! Jeg bare utnyttet deres begjær" os.v. Damer elsker jo å høre dette. Men du burde la ham få ordne opp i dette selv, hvis han virkelig liker deg burde han ta seg av det. Litt rart å planlegge å gå på en konsert helt alene forresten, lurer på om det var sant.... Anonymous poster hash: 41834...9e5 3
Enervit Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Takk Jeg har sagt han må slutte å besvare den tidl. elskerinnen, at det er den eneste måten hun kan forstå. Ellers har jeg ikke instruert han til noen ting. Bare holder fast ved at han velger sine handlinger, og ut fra det velger han meg eller livet som hemmelig elsker. Jeg er ikke med på noe midt i mellom. Til sin ex-kone skal han besvare at hans følelser for henne ikke er tilstede. Han forstår at hun reagerer når hun innser at han går videre i livet mens hun er singel, - dette forstår jeg også! Jeg forstår egentlig ikke hva du mener med å være usikker på henne, og at det går over på han...... Men han føler synd på henne fordi hun ikke har det godt med selv seg ellers i livet også, men fasaden er der! Mitt problem er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg har bedt om bekreftelser samtidig gir jeg han oppmerksomhet for å vise at jeg ikke sitter å mugger og vil ha han på kne hele tiden. Men om jeg er like opptatt av han som de 2 andre, blir jeg vel helt enkel i hans øyne?!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Jeg ville trukket meg unna og informert om at du ikke vil ta del i dette så lenge det er såpass mye rot og drama. Det er klart det finnes vanskelige ekser, men det er alltid noen som oppmuntrer dette. Man KAN stenge folk ute av livet sitt. Jeg ville sagt klart og tydelig at dette er du ikke interessert i og han må legge fortiden bak seg om han vil ha noe nytt. Han får ikke i pose og sekk - for det er det han faktisk er ute etter. Bekreftelse fra en tidligere elskerinne, bekreftelse fra eks-kona, og et nytt forhold til deg. Han vinkler det selvsagt til at han er offeret her (for ulike kvinner som visstnok ikke får nok av ham...) men du vet jo allerede at han tok initiativ til å treffe denne tidligere elskerinnen og var utro, dersom dere var i et forhold (naivt å tro at ingenting skjedde mellom dem i ferien). Han må kutte alle disse båndene og informere dem om at de ikke skal ha mere kontakt og dere kan gjenoppta forholdet når han kan love at dette aldri igjen blir et problem. Og si tydelig ifra at dette får han rydde opp i selv og at du ikke er interessert i å diskutere det hele, i en slags "hun sa og jeg sa" diskusjon. Det er irrelevant om han synes synd på eks-kona, hun skal ikke bli ditt problem. Trekk deg unna og ikke ha kontakt til han har ryddet opp. Anonymous poster hash: 56450...d9b
Zend Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 (endret) Takk Jeg har sagt han må slutte å besvare den tidl. elskerinnen, at det er den eneste måten hun kan forstå. Ellers har jeg ikke instruert han til noen ting. Bare holder fast ved at han velger sine handlinger, og ut fra det velger han meg eller livet som hemmelig elsker. Jeg er ikke med på noe midt i mellom. Til sin ex-kone skal han besvare at hans følelser for henne ikke er tilstede. Han forstår at hun reagerer når hun innser at han går videre i livet mens hun er singel, - dette forstår jeg også! Jeg forstår egentlig ikke hva du mener med å være usikker på henne, og at det går over på han...... Men han føler synd på henne fordi hun ikke har det godt med selv seg ellers i livet også, men fasaden er der! Mitt problem er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg har bedt om bekreftelser samtidig gir jeg han oppmerksomhet for å vise at jeg ikke sitter å mugger og vil ha han på kne hele tiden. Men om jeg er like opptatt av han som de 2 andre, blir jeg vel helt enkel i hans øyne?! Det er jo han som er problemet her. Du skulle ikke behøvd gå bort til den damen på festen, det kunne han gjort, altså hun han var på konsert med. Og vet ikke om jeg kjøper den med at hun dukket tilfeldig opp. Tror han hadde et forhold på si rett og slett. Det er han som skulle tatt og avfeid denne damen og sin x samme hva hun sliter med. Det er så lenge siden de var sammen, og du skulle ikke vert blandet bort i noen av dem, gjennom han. For meg virker det nesten som om han bruker dem til å ha deg på kroken, at han får din fulle oppmerksomhet ved nettopp ikke ta avstand fra første stund til disse. Vet du er glad i han, men oppstår det mer tull, at han drar inn disse i deres liv, ja da ville jeg vurdert å avslutte hele forholdet med denne mannen. Endret 19. september 2014 av Zend 1
Gjest Blomsterert Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Jeg har hatt et 4 måneders forhold til en mann som har 2 ex`r som forstyrrer følelsene vår/mine. Vi er begge i 40 åra. Min kjæreste var glødende forelsket i meg i starten, og fortalte at det var veldig lenge siden han hadde kjent disse følelsene. Så kom ferien og noe endret seg da en en tidligere elskerinne av han tok kontakt. Han sa ingenting om dette til meg fra sin ferie, og de møttes på en konsert i sommer. I utgangspunktet skulle han dit alene, men hun ordnet seg billett og ble med. Dette fortalte han ikke til meg, og løy da jeg konfronterte han med hva jeg visste. Deretter, forlot jeg han mens han sov, og etterlot en sms om at jeg visste han løy. Dagen etter fortalte han alt, og at hans følelser for henne var delt og at han burde ikke besvart hennes henvendelser i sommer, ei heller møtt henne. Han hadde aldri vært forelsket i henne men utnyttet hennes begjær. Han ba om unskyldning, og han skrev på eget initiativ til henne at de ikke måtte ha mer kontakt. Jeg sa var sint, satte tydelige rammer for forhold jeg skal være i, deretter "ok - vi går videre". Han vet at dette har gjort min tillitt skjør, noe han sier er vanskelig. Vi møtte henne 1 uke senere på fest, og han vist tydelig at han var forelsket i meg. Hun forsøkte å ydmyke oss/meg, noe jeg markerte ved å gå bort til henne, se henne i øynene, ta hånden hennes og gå. Samme dag som denne festen hadde vi for 1 gang gått hånd i hånd en lørdag i vår lille by. Og det hadde hans ex-kone sett. Nå er hun blitt dødssjalu og skrevet brev til han og ber om at de starter på nytt - etter 4-5 år og flere turer i familiterapi. Min kjæreste sa dette uoppfordret til meg, denne gangen kom gråten. Han sier tydelig at det er meg an vil ha, alt dette forstyrrer ikke hans følelser. Men, jeg sier det gjør noe med mine. Jeg er konstant usikker på han nå, selv om han har gitt meg bekreftelser i ord og handling. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Gå på og tro på det han sier? Anonymous poster hash: f2d61...2ae Anonymous poster hash: f2d61...2ae Det er noe jeg ikke skjønner her. Han sier at FØLELSENE for henne er DELT,men samtidig påstår han at han kun utnyttet hennes begjær? Og hvordan klarte hun på denne festen å ydmyke dere så mye at du gikk bort til henne ? Tror nok jeg ville hatt problemer med tilliten til denne mannen. Eks-kona bør jo bare få klar beskjed og deretter ingen kontakt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 Høres ut som en type mann som leker masse med følelser til damer, og derfor har en sti med forsmådde damer bak seg som aldri har fått sin "closure". Anonymous poster hash: 0ee5b...4cd 1
Enervit Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Takk for alle kloke tilbakemeldinger, som jeg har tatt til følge 👍😊 I helgen kom ex-elskerinnen på en konsert han hadde. Han ble helt blek og sa han ikke visste det. Han viste meg mye kjærtegn som hun så, og han har i ettertid sagt at hun ikke har tatt kontakt. Vurderer i dag å be om å få se sms og fb logg. Det er jo sykt at jeg ikke kan stole på han ...... Men om han snakker sant, er det en bekreftelse ......
Krysstina Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Takk for alle kloke tilbakemeldinger, som jeg har tatt til følge I helgen kom ex-elskerinnen på en konsert han hadde. Han ble helt blek og sa han ikke visste det. Han viste meg mye kjærtegn som hun så, og han har i ettertid sagt at hun ikke har tatt kontakt. Vurderer i dag å be om å få se sms og fb logg. Det er jo sykt at jeg ikke kan stole på han ...... Men om han snakker sant, er det en bekreftelse ...... Men ihvertfall er du en av dem som spør istedet for å snoke! Har han ikke noe å skjule har han ikke noe å være redd for å vise til deg heller. Men er det gamle meldinger, må du ikke bli redd for å se noe du ikke ville sett da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå