Gå til innhold

Har du eller noen du kjenner overlevd kreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen "glad" historier når det kommer til kreft.

Anonymous poster hash: ffc6a...aa7

Skrevet

Jeg fikk kreft da jeg var 20. Jeg har hatt kirurgi ved to anledninger for å fjerne svulsten og gått til oppfølging etter det. Jeg hadde en meget mild form for kreft og har aldri vært syk eller hatt plager av det. Jeg ble også fulgt opp på en ypperlig måte av helsevesenet.

Anonymous poster hash: cac3a...c5f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk brystkreft for ett år siden og har vært igjennom brystbevarende kirurgier, cellegiftbehandling og stråleterapi, og håper selvsagt at jeg nå er kreftfri. Statistikk fra Kreftforeningen viser at etter 5 år lever 90 % av de kvinnene som fikk denne diagnosen. For de aller fleste er prognosene gode, men tilbakefall og spredning kan skje.

Jeg kjenner mange kvinner som har hatt brystkreft, - som har gjennomgått tøff behandling og hormonbehandling etterpå. Alle lever i beste velgående selv om en aldri blir den samme etter å ha fått denne diagnosen - og etter den tøffe behandlingen man får.

• Liker 3
Gjest Belle âme
Skrevet

Av rundt 10 stk eg veit om har hatt kreft, har rundt 3 overlevd, kanskje fleire.

Skrevet

Hatt kreft selv. Svulsten var ganske aggressiv, men med kirurgi og kraftige cellegiftrunder har jeg vært symptomfri i 4 år nå :) Har vært noen runder med bekymring, narkoser, ekstra biopsier og mr innimellom. Var 22 da jeg ble syk. Nå er jeg ferdig med en bachelorgrad. Fortsatt kjenner jeg at kroppen ikke har like mye å gå på, men jeg er tross alt frisk :)

Anonymous poster hash: ad1c9...d5a

• Liker 2
Skrevet

Av rundt 10 stk eg veit om har hatt kreft, har rundt 3 overlevd, kanskje fleire.

Det var et vagt svar. Du kan jo ikke kjenne dem så godt om du er usikker på status.

Anonymous poster hash: 33116...edf

• Liker 4
Skrevet

Kjenner en dame som fikk aggressiv brystkreft, etter behandling så lever hun i beste velgående. :)

Anonymous poster hash: 22c3c...fe6
  • Liker 1
Skrevet

Mitt barn fikk kreft som treåring, er ferdigbehandlet nå og i fin form. Vi blir fulgt opp hyppig med kontroller, for å oppdage et evt tilbakefall tidlig. Hver kontroll er hittil passert med glans :)

Anonymous poster hash: 51953...0c2
  • Liker 1
Skrevet

Svigermor har hatt brystkreft og svigerfar prostatakreft, begge er helt friske nå 3 år etter

• Liker 1
Skrevet

Ei venninne har (hatt) leukemi fra hun var liten av, og lever fortsatt i beste velgående som frisk nå.

Bestemoren til samboer har hatt kreft (ikke sikker på hvor) og er i dag frisk fra kreft.

Anonymous poster hash: 495d0...3fd
  • Liker 1
Skrevet

Min bestemor fikk beskjed om at kreften aldri ville bli borte, men at behandling bare ville forlenge livet. Nå er hun derimot kreftfri :hjerte:

Anonymous poster hash: 7f1d4...969

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en aggressiv kreftform med spredning til store deler av kroppen. Måtte gjennom omfattende cellegiftbehandling og stråling. Har vært kreftfri i ca. to år.

Har fått en del senskader, men jeg har et godt liv og ville valgt den samme behandlinga omigjen.

Var 28 år da jeg ble syk.

Anonymous poster hash: e98f4...1b5

• Liker 1
Skrevet

Moren min hadde livmorhalskreft da hun var rundt 25. Hun er nå 60 og har fått ett barn etter ferdig behandling. Kjenner 3 som har overlevd brystkreft. En god venninne hadde hjernetumor og er nå frisk. En nabo hadde tarmkreft og ble operert lever nå 10 år etter, uten tilbakefall.

• Liker 1
Skrevet

Er veldig stor forskjell på kreft og kreft. Å ha kreft er litt som å være syk. Det sier egentlig veldig lite om alvorlighetsgrad/dødelighet.

Har kreft i familien både på mor-siden og far-siden. De i min mors familie har alle blitt friske :)

På min far sin side har kreften vært mer dødelig. Blant annet et tilfelle av en type kreft i bukspyttkjertelen som legene ikke hadde kunnskap om. Hadde vært under 10 tilfeller av samme kreft i Norge og alle hadde dødd innen kort tid.

Skrevet

Bestefaren min hadde hadde kreft før jeg ble født. Han er nå en sprek og frisk mann på noen-og-nitti :) Ellers har min svigermor hatt kreft to ganger og er i dag helt frisk, men med noen senskader.

Jeg har faktisk aldri kjent noen som har tapt mot kreft, heldigvis.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Min egen mor hadde agressiv brystkreft, men det verste var at jeg fikk ikke vite det før dagen før de skulle operere. Hun er frisk nå men fremdeles en hypokonder :P

Anonymous poster hash: c5f86...323
  • Liker 1
Skrevet

Bortsett fra gamle tanter på 90 år type, så kjenner jeg tre med kreft. To lever i beste velgående nå og er friske i full jobb, men en tapte dessverre kampen.

Anonymous poster hash: 9d779...b59

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til flere som har dødd i høy alder, ikke AV kreft, men MED kreft.

Gjest Belle âme
Skrevet

Det var et vagt svar. Du kan jo ikke kjenne dem så godt om du er usikker på status.

Anonymous poster hash: 33116...edf

Eg var så trøtt da eg skreiv ditta :P

4 overlevde av 10.

Skrevet

Mamma har overlevd kreft to ganger. Min tante har overlevd kreft. Min bestekompis sin mor har overlevd kreft 7 ganger. Pappa har overlevd kreft. Vet også om en del andre mer perifere som har overlevd :) Type venninner av mamma, i stefars familie etc.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...