AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Hvis man ikke har fått støtte fra Nav på fem-seks år, og skal komme tilbake på stønad, har de da papirene fra 6+ år tilbake, eller blir sånt slettet slik at man må begynne på null igjen med ny dokumentasjon?Anonymous poster hash: ecd22...79b
Zzyzx Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Er de gamle papirene i det hele tatt relevante for situasjonen i dag? Jeg kan aldri tenke meg at NAV kan bruke gamle papirer i behandlingen av en ny søknad. Jeg ville ikke satset på at de bruker så mye som en bokstav av det gamle.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 De gamle papirene er seks brev jeg har sendt for noen år tilbake. Jeg vet ikke om slikt leses og kastes eller loggføres og bevares i x antall år. Jeg vet heller ikke om slik informasjon popper opp bare de taster inn fødselsnummeret mitt, eller om de må grave i gamle arkiv for å finne det. Det mest praktiske ville vært om slik bakgrunnsinformasjon dukker opp, og de dermed kan få et raskt overblikk over situasjonen, men jeg aner som sagt ikke om det slettes når jeg har vært uten stønad i mange år.Anonymous poster hash: ecd22...79b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Alt scanned og saksbehandler kan lese alt på dataen sin. De har flere ganger dratt opp greier fra ti år tilbake i forbindelse med min sak som handler om noe helt annet. Anonymous poster hash: 05711...434 2
KvinneguidenBruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Det er scannet tilbake til 2011, resten ligger i papirmapper, og hentes ikke frem med mindre man trenger det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 De har ofte notater i datasystemet, og de har de brev, de har sendt ut, lagret digitalt. I tillegg kan du be om at de tar frem papirjournalen din, da denne er enkelt lagret på NAV lokal. Sykdomshistorikk (sykemeldinger og utbetalinger) og diagnoser er lagret digitalt tilbake til 70-tallet.Anonymous poster hash: fd706...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Dersom du har vært sosialklient og ikke har hatt kontakt med sosialtjenesten på tre måneder, settes saken din som passiv, etter tre år blir mappen brent. Anonymous poster hash: 4f3ea...c5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 Dersom du har vært sosialklient og ikke har hatt kontakt med sosialtjenesten på tre måneder, settes saken din som passiv, etter tre år blir mappen brent. Anonymous poster hash: 4f3ea...c5a Å brenne Nav mapper er i strid med arkivloven og sikkert andre lover og. Kommunale navmapper havner i kommunens fjernarkiv sammen med annet kommunalt arkivmateriale. Nav trygd har og kan hente frem en "sykehistorikk" over alle som har mottatt penger tilbake til tidlige 1970 tallet. Alt av inn og ut korrespondanse, utbetalinger og søknader ligger der for evig tid. Man kan be om å slette eller rette, men det er ikke lett å få gjennomført med mindre det er grove feil.Anonymous poster hash: 2005c...e97 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Dersom du har vært sosialklient og ikke har hatt kontakt med sosialtjenesten på tre måneder, settes saken din som passiv, etter tre år blir mappen brent. Anonymous poster hash: 4f3ea...c5a Regner med at du ikke mener bokstavelig brent, men jeg har jobbet i sosialtjenesten og saker som var eldre en 3 år var der godt synlig. Men er sikkert et annet datasystem nå som det er NAV og moderne tider. TS, så lenge det gamle ikke er relevant så trenger de ikke gå igjennom det men det kan hende at saksbehandler leser det for det om h*n har tilgang. Anonymous poster hash: 20a3f...fda 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå