Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sint nå og vil bare få ut litt frustrasjon... Har studert lenge ved et anerkjent universitet i Europa og fått mastergrad. Gledde meg til å komme hjem til Norge og arbeide HJEMME.

Men hva skjer? Diplomet mitt blir ikke tatt seriøst i det hele tatt! Stipender i Norge blir gitt til studenter som kjenner professorene ved de norske universitetene. Vanlige arbeidsgivere godkjenner ikke en mastergrad - fordi det ikke står "hovedfag". Og betaler lønn på ufaglærtnivå. Akkurat som om alle universiteter utenom de norske bare driver med tull og tøys!

Verst av alt er det at vi såkalt "internasjonaliserer" oss og har fått master og bachelor i Norge og. Men bare i teori, tydeligvis. Hva er vitsen med å tilpasse seg europa i utdanningen hvis det bare er på liksom????

Har fått mulighet for å ta doktorgrad :) ! Men det irriterer meg noe grenseløst at jeg må flytte tilbake til utlandet for å få jobb. Som jeg kommer til å gjøre, selvfølgelig. Men livet mitt - det er jo i Norge, og jeg hater å måtte ta lange pauser fra "virkeligheten"... blir ca 35 når jeg flytter hjem neste gang. Da har jeg et par år på å bli kjent med en drømmemann og få barn før klokka stopper...

Ingen sier noe om dette når de snakker om hvor flott det er at nordmenn studerer utenlands!

:evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dessverre er det ofte et problem for oss som har studert i utlandet. Jeg har tatt halvparten av min utdannelse i utlandet, jeg fortsetter i Norge nå og får dermed en norsk grad til slutt da, selv om den består av en utenlandsk bachelor-grad. Men dette er ting som er lurt å sjekke på forhånd, man må nok selv ta ansvar for å finne ut av ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...