AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Har jobbet i nesten fire år, med feil lønn, tapt penger får at jeg ikke har fått levert papirer/ attest inn som viser hvor mange timer jeg har jobbet inn hos tidligere arbeidsgivere fra og med 2006 til 2010, får å beregnet mitt ansintet og får at jeg får riktig lønn. Har ringt til mine tidligere arbeidsgivere og de skulle sende meg disse sluttatestene, som jeg kan gi til mine nåvarende arbeidsgiver. Vil jeg får tilbake betalt alle disse årene jeg har fått feil lønn?? Har jeg krav på det? Trenger virkelig disse pengene? Anonymous poster hash: deffb...17a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 ? Anonymous poster hash: deffb...17a
superdupermeg Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Det er vel din feil hvis du ikke har klart å levere inn disse papirene du snakker om i løpet av 4 år. Tviler sterkt på at du har krav på dette 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Nei, det er ditt ansvar å sørge for rette ansiennitsberegning, så du har ikke krav på å få etterbetalt. Anonymous poster hash: 65a74...03f 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 ufff så kjedelig å tape disse pengene om dette dere skriver stemmer :( Anonymous poster hash: deffb...17a
Thorn Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 Du har ikke skrevet noe om stillingsprosenten din i CV når du søkte, da? Jeg lå også på feil lønnstrinn i et par år (hadde studiekompetanse og skulle begynt på lønnstrinn 3, men begynte likevel på 1), og når jeg fant ut av det kunne jeg dokumentere at jeg hadde informert om studiekompetansen i CVen min. I følge fagforeningen min hadde jeg da krav på å få etterbetalt det jeg hadde fått for lite, men jeg orket ikke gå i gang med det pga mye annet rot på arbeidsplassen som gjorde at jeg valgte å slutte og gå videre.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Det er ditt ansvar å fremlegge dokumentasjon, og det hjelper lite å ha skrevet dette selv i CV'n. En CV er ingen dokumentasjon. Sure penger, men dette må du ta på egen kappe. Anonymous poster hash: 01fad...9b2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 Meld deg inn i en fagforening, da får du hjelp. Eller ta kontakt med en advokat. Der er normalt tre års foreleesfrist, men mange forhold spiller inn for 1. Å kunne si om du har et krav, 2. For å kunne si om et evt. Krav er foreldet.Anonymous poster hash: 5d071...721
Thorn Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 (endret) Det er ditt ansvar å fremlegge dokumentasjon, og det hjelper lite å ha skrevet dette selv i CV'n. En CV er ingen dokumentasjon. Sure penger, men dette må du ta på egen kappe. Anonymous poster hash: 01fad...9b2 Fagforeningen min (HK) var tydeligvis uenig med deg. Jeg informerte om fullført allmenfaglig videregående og "vitnemål fremvises ved forespørsel", det mente de var nok. En annen sak blir det jo om hun har blitt bedt om å komme med dokumentasjon uten å gjøre det. Hos oss viste det seg at sjefen ikke hadde noe som helst peiling på at man skulle ha høyere lønnstrinn med studiekompetanse, så vi var mange i samme situasjon. Man burde kunne forvente at en i sjefsstilling kan mer om lønnstrinn enn ungdom som gjerne er ute i sin første deltidsjobb... Endret 19. september 2014 av Thorn
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 Du har ikke skrevet noe om stillingsprosenten din i CV når du søkte, da? Jeg lå også på feil lønnstrinn i et par år (hadde studiekompetanse og skulle begynt på lønnstrinn 3, men begynte likevel på 1), og når jeg fant ut av det kunne jeg dokumentere at jeg hadde informert om studiekompetansen i CVen min. I følge fagforeningen min hadde jeg da krav på å få etterbetalt det jeg hadde fått for lite, men jeg orket ikke gå i gang med det pga mye annet rot på arbeidsplassen som gjorde at jeg valgte å slutte og gå videre. Nei har ikke skrevet noe om det TS her Anonymous poster hash: deffb...17a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 Men du har jo godtatt en lønn/lønnstrinn da du signerte kontrakten din. Du kan jo ikke komme 4 år senere å si at du skulle ha mer. Du kan selvfølgelig få mer nå, men etterbetalt tviler jeg sterkt på at du får. Anonymous poster hash: 2f33d...58c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå