Gå til innhold

Betatt vs. forelsket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betatt er nok det man er i starten og så kan det gå over til forelskelse.

Men, det jeg lurer på er om det også er vanlig at man kan bli veldig betatt av noen, uten at det fører til forelskelse og forhold?

Altså, at begge er betatt i hverandre og møtes med jevne mellomrom - men at den ene eller begge ikke går fra å være betatt til å bli forelsket?

Eller er det nærmest uten unntak at betatthet fører til forelskelse før eller senere?

Anonymous poster hash: bc3e9...dfd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har hvertfall vært betatt mange ganger uten å bli forelsket.

Jeg blir ikke forelsket før jeg er ganske godt kjent med personen. Frem til da er jeg betatt, og endel ganger har jeg mistet interessen "på veien",

Anonymous poster hash: f311c...746

Skrevet

Ja, jeg har hvertfall vært betatt mange ganger uten å bli forelsket.

Jeg blir ikke forelsket før jeg er ganske godt kjent med personen. Frem til da er jeg betatt, og endel ganger har jeg mistet interessen "på veien",

Anonymous poster hash: f311c...746

Samme her.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg er ofte betatt av noen uten at jeg blir forelsket. Forelsket blir jeg kun hvis jeg føler at jeg har en spesiell "connection" (fant ikke noe godt norsk ord akkurat nå). Betatt blir jeg ofte på bakgrunn av overfladiske faktorer som utseende etc. Det har ofte heller hendt at jeg har forelsket meg i menn jeg overhodet ikke var betatt av i utgangspunktet, men jeg forelsket meg i personligheten deres.

Skrevet

Det er da ingen automatikk i følelser.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Betatt er i min bok når du ser noen og tillegger dem egenskaper du gjerne vil at de skal ha. egenskaper som gjør deg litt varm og glad innvendig. Forelsket er på en helt annen planet og kan gjøre alt fra å rive en i stykker til å gi en superkrefter. Betatt er opp mot forelskelse som kjøttdeig uten salt og vann kontra en det beste burgerkjøttet i historien. Som flau bris kontra en føkkings tornado som røsker i filler tusen kvadratkilometer på noen strakser.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje betattheten går over om man ikke møtes ofte nok, mens forelskelsen er der uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...