Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ut og fly snart. Kofferten veier 24.9 kg. Noen som vet hvor mye dette kommer til å koste ekstra hos SAS?

:)

Anonymous poster hash: 8d873...484
Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 kr kg/innland, står det når jeg søker, men usikker på om det stemmer. Får ikke konkrete tall på utland.

Har en veninne som reiste utelands med 5 kg overvekt og mener hun betalte nermere 500 kr.. Er det ikke bedre å ta bort noe?

Anonymous poster hash: 3c77a...7f5

Skrevet

50 kr kg/innland, står det når jeg søker, men usikker på om det stemmer. Får ikke konkrete tall på utland.

Har en veninne som reiste utelands med 5 kg overvekt og mener hun betalte nermere 500 kr.. Er det ikke bedre å ta bort noe?

Anonymous poster hash: 3c77a...7f5

Takk for svar:)

Jeg fikk opp 70 etter iherdig søking! Håpløs hjemmeside hos SAS.

Tror det er best å ta ut litt ja, kjipt men:(/

Skrevet

har opplevd EN gang på 30 år at de faktisk tar betalt for det...

Anonymous poster hash: 8c644...943
Skrevet

har opplevd EN gang på 30 år at de faktisk tar betalt for det...

Anonymous poster hash: 8c644...943

Lenge siden du har reist ?

De siste 10 gangene vi har reist, både med SAS og andre har de krevd betaling eller ompakking om det så bare var 500g for mye i en koffert.

Sist vi betalte for overvekt var med norwegian, 90kr ekstra per kilo, innenlands.

Skrevet

Jeg har også opplevd å måtte betale for overvekt én gang. Først og fremst fordi det er kun én gang jeg virkelig har hatt alt for mye i kofferten.

Etter min erfaring kommer det veldig an på hvem man møter bak disken når man leverer fra seg kofferten (hvis kofferten er for tung, så fungerer ikke self-service bag drop). Noen sjekker knapt vekten på kofferten, andre godtar at man har en kilo for mye i kofferten hvis håndbagasjen er liten eller man ser litt ekstra desperat ut... Men noen er veldig pirkete! Har opplevd at de har sittet og klaget på at jeg har hatt med meg en halv kilo for mye... men da har jeg alltid sluppet unna uten å måtte betale gebyr.

Jeg tror jeg ville

1. Flyttet noe fra kofferten til håndbagasjen - har aldri opplevd at håndbagasjen har blitt veid på innenlandsturer (bortsett fra den ene gangen jeg hadde alt for tung koffert)

2. Tatt ut noe fra kofferten

3. Bestilt et ekstra kolli på forhånd

Jeg har bonuskort hos SAS og kan dermed ta med meg 46 kg bagasje, så for meg er heldigvis dette ikke noen sak lenger :)

Anonymous poster hash: e96f6...6eb
Skrevet

Jeg har også opplevd å måtte betale for overvekt én gang. Først og fremst fordi det er kun én gang jeg virkelig har hatt alt for mye i kofferten.

Etter min erfaring kommer det veldig an på hvem man møter bak disken når man leverer fra seg kofferten (hvis kofferten er for tung, så fungerer ikke self-service bag drop). Noen sjekker knapt vekten på kofferten, andre godtar at man har en kilo for mye i kofferten hvis håndbagasjen er liten eller man ser litt ekstra desperat ut... Men noen er veldig pirkete! Har opplevd at de har sittet og klaget på at jeg har hatt med meg en halv kilo for mye... men da har jeg alltid sluppet unna uten å måtte betale gebyr.

Jeg tror jeg ville

1. Flyttet noe fra kofferten til håndbagasjen - har aldri opplevd at håndbagasjen har blitt veid på innenlandsturer (bortsett fra den ene gangen jeg hadde alt for tung koffert)

2. Tatt ut noe fra kofferten

3. Bestilt et ekstra kolli på forhånd

Jeg har bonuskort hos SAS og kan dermed ta med meg 46 kg bagasje, så for meg er heldigvis dette ikke noen sak lenger :)

Anonymous poster hash: e96f6...6eb

Jeg byttet over litt til håndbagasjen:) Noe blir igjen hjemme også. Hadde jeg tatt med meg ting for 3-4 kg ekstra hadde det vel lønnet seg å bestille ekstra kolli:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...