Gå til innhold

Hvit panellakk som duger!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har kjøpt et gammel hus, og gangen sto for tur med maling. Der var en smal perlepanel som var gulnet og nå har den blitt fornyet!!

Nå har jeg akkurat blitt ferdig med 3. strøket med hvit panellakk, og det ble kjempefint! Det anbefales!!

Husk bare å få dobbel dose med hvitt oppi, (jeg startet med en som var for svak! :evil: såg ikke noe fremgang i det hele tatt!) da trenger du ikke så mange strøk før det blir så hvitt som du vil ha det!!!

Ønsker alle en kjempefin sommer og mye godt oppussingsarbeid!!

Klem fra Tove :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Hvilken panellakk har du brukt, og er det en type en kan bestemme selv hvor hvitt en vil ha det? Blandes det på butikk, eller gjør en det selv?

Jeg har beiset med Herdins lakkbeis en gang (hvit type), og det ble nesten ikke synlig i det hele tatt.

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Flüggers hvidbets (?). Den kan man få tilsatt mer pigmenter i om man vil. Den er lett å jobbe med og duger virkelig!

Vi har brukt denne i takene våre uten å tilsette mer pigmenter. Det gir et litt gammelt, hvitvasket uttrykk. Vet ikke om den finnes i flere typer, men vår er ganske matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Anita!

Panellakken som jeg brukte er:

Jotun Panel base, fargenavn panelhvit og STDnr: 000754 Jotun STD

Den er blandet i en byggmix butikk (boksen er mørkerød og er merket panel-lakk, scanox)

Lakken er vannbasert (det er innmari greit når kost skal rengjøres, i tillegg tørker den på 20 minutt, og klart til neste strøk!!). Jeg malte 3 strøk.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med slik panellakk behøver en ikke lakke over kvistene med kvistlakk først, stemmer ikke det? Det er det som "skremmer" meg fra å begynne å male taket hvitt, og noen vegger jeg har panel på, for jeg har hørt at det er veldig mye arbeid.

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror det er riktig ja...

Jeg har iallefall ikke lakket over kvistene først, tror det skal gå fint Panelen er noen år gammel også, så den har vel fått tørket ganske bra opp tenker jeg.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Kvistlakk er spesielt nødvendig på furupanel.

Vi valgte gran -da slipper vi kvistlakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Gjest Anonymous

*Løfte opp en gammel tråd*

Her er det kanskje noen ideer til meg sjøl og andre med mørkt panel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...