Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt med kviser som varer i flere uker? Kvisene er ikke store, de er egentlig små og er ikke vonde.. de er røde og det er ikke noe puss i dem. men jeg begynner å bli veldig LEI av dem. de er også synlige pga rødheten og hva skal til for å få dem vekk?

jeg har hatt en veldig fin hud som så og si var helt plettfri. men det var i sommer kvisene dukket opp opp i fjeset. Jeg soler meg ikke og oppholder meg lite i sola siden jeg blir fort solbrent, men litt sol i ansiktet har jeg nok fått. men jeg tror ikke det er på grunn av sola jeg har fått det. jeg har samme hygienerutiner som før, vasker ansiktet hver dag, og bruker vel av å til en ansiktskrem. Sminke bruker jeg jo ikke.

Noen flere som har det slik? noen råd tips til å få dem vekk?

Tilføyer at jeg er 24 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være hormonelt. Jeg har* også plettfri hud men det hender at jeg får masse småkviser uten puss. Det er bare klumper uten innhold og det er utrolig irriterende da disse er veldig synlige på min likbleike hud. Jeg oppholder meg også lite i sola da jeg blir solbrent på null komma niks og kan tilføye at jeg generelt har veldig ømfintlig hud som har lav terskel for parfymerte kremer og egentlig parfyme generelt. Jeg er 19. Råd: om du stresser mye, stress ned. Uansett er det helt vanlig å ha kviser fra en tid til annen så ikke bry deg om det, hvertfall er det lurt å unngå å sminke det ned da det bare gjør det verre.

* akkurat nå har jeg tidenes styggeste hud med kviser over hele ansiktet men jeg har stresset mye i det siste også har jeg hatt uka.

Skrevet

Det kan være hormonelt. Jeg har* også plettfri hud men det hender at jeg får masse småkviser uten puss. Det er bare klumper uten innhold og det er utrolig irriterende da disse er veldig synlige på min likbleike hud. Jeg oppholder meg også lite i sola da jeg blir solbrent på null komma niks og kan tilføye at jeg generelt har veldig ømfintlig hud som har lav terskel for parfymerte kremer og egentlig parfyme generelt. Jeg er 19. Råd: om du stresser mye, stress ned. Uansett er det helt vanlig å ha kviser fra en tid til annen så ikke bry deg om det, hvertfall er det lurt å unngå å sminke det ned da det bare gjør det verre.

* akkurat nå har jeg tidenes styggeste hud med kviser over hele ansiktet men jeg har stresset mye i det siste også har jeg hatt uka.

stresser aldri igrunn da jeg er hjemmeværende og ikke stort skjer. er greit at kviser kommer å går, men når kvisene drøyer såpass lenge før de forsvinner er det irriterende :/

Skrevet

stresser aldri igrunn da jeg er hjemmeværende og ikke stort skjer. er greit at kviser kommer å går, men når kvisene drøyer såpass lenge før de forsvinner er det irriterende :/

Kanskje en tur til legen kan være noe? Kan være et tegn på at noe annet ikke er som det skal være. Bedre å være føre var :)

Skrevet

Kanskje en tur til legen kan være noe? Kan være et tegn på at noe annet ikke er som det skal være. Bedre å være føre var :)

tusen takk, når du sier det så er det kanskje en god grunn til å oppsøke lege... muligens jeg prøver å spørre ett apotek først om råd :)

Skrevet

Du må gå til hudlegen. Dette kan være skabb. De kommer som små klumpete kviselignende saker som er røde eller hudfarget og varer lenge.

Anonymous poster hash: 7f0e3...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...