Gå til innhold

Cyste i proximale humerus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar på en MR av skuldrene i dag, selvsagt etter legekontorets stengetid. I den ene skulderen min ble det funnet en cyste i proximale humerus, som jeg forstår er i skulderleddet (?). Noen som vet om dette kan gjøres noe med? Skulderen ble operert for en stor håndballskade for mange år siden, og har gått ut av ledd ved noen anledninger siden, ellers ingen traumer.

Anonymous poster hash: 62e18...3d3
Skrevet

Proximale humerus er innerste delen av overarmen, altså mot skulderen. Cyster er veldig vanlige bifunn både på indre organer og i ledd/i skjelettet. Det trenger ikke fjernes med mindre det skaper ubehag. Ring legekontoret i morgen eller til sykehuset/klinikken du tok undersøkelsen og hør om du kan prate med radiologen som tolket bildene dine

Anonymous poster hash: a730d...3c3
Skrevet

Proximale humerus er innerste delen av overarmen, altså mot skulderen. Cyster er veldig vanlige bifunn både på indre organer og i ledd/i skjelettet. Det trenger ikke fjernes med mindre det skaper ubehag. Ring legekontoret i morgen eller til sykehuset/klinikken du tok undersøkelsen og hør om du kan prate med radiologen som tolket bildene dine

Takk for svar!

Jeg var litt upresis i hovedinnlegget mitt, det har riktignok ikke vært noen traumer mot skulderen de siste årene, men MR ble tatt på grunn av store smerter, spesielt hvilesmerter, de siste månedene. Jeg har signalforandringer i overensstemmelse med tendinopati i den andre skulderen, så forventet egentlig at det samme var tilfelle i denne skulderen. Så var det plutselig noe annet.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg var litt upresis i hovedinnlegget mitt, det har riktignok ikke vært noen traumer mot skulderen de siste årene, men MR ble tatt på grunn av store smerter, spesielt hvilesmerter, de siste månedene. Jeg har signalforandringer i overensstemmelse med tendinopati i den andre skulderen, så forventet egentlig at det samme var tilfelle i denne skulderen. Så var det plutselig noe annet.

Da er det nok cysten som blir trykket sammen når du ligger på siden cysten sitter på. Du vil nok få henvisning til ortoped for å diskutere videre behandling evt fjerning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...