Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal overføre lånet til ny bank, men kan jeg da endre nedbetalingstid?

Anonymous poster hash: 6045f...be9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved en refinansiering bør det være fullt mulig. :) Har du spurt BANKEN?

Skrevet

Banken nektet meg 30 års nedbetalingstid da jeg tok opp lånet. Fikk ikke mer enn 25. Det sies at det er enkelt å overføre lånet til annen bank og at dette er gratis, men spørsmålet er om man da kan refinansiere i samme slengen. Koster vel uansett ikke så mye? Kanskje en tusenlapp?

Skrevet

Å overføre lånet til en annen bank er jo å refinansiere. Og det er ikke gratis. De fleste banker tar etableringsgebyr og depotgebyr, i tillegg kommer tinglysningsgebyr til staten. Men du får skattefradrag for det.

• Liker 1
Skrevet

Det sies at det er enkelt å overføre lånet til annen bank og at dette er gratis,

Hvem er det som sier dette??

Anonymous poster hash: 4ef00...074

Skrevet

Å overføre lånet til en annen bank er jo å refinansiere. Og det er ikke gratis. De fleste banker tar etableringsgebyr og depotgebyr, i tillegg kommer tinglysningsgebyr til staten. Men du får skattefradrag for det.

Åja, det visste jeg ikke. Jeg har lest at man bør følge med på renten og bytte bank om man oppdager at noen er bedre.

Skrevet

Åja, det visste jeg ikke. Jeg har lest at man bør følge med på renten og bytte bank om man oppdager at noen er bedre.

...men man må inkludere kostnadene ved byttet i regnestykket.

Velg om mulig banker som ikke har termin- og etableringsgebyr (Skandiabanken, DinBank, Boligkreditt, Eiendomskreditt,,,,) framfor gebyrbankene som krever totalkundeforhold .

Se på effektiv, ikke nominell rente.

• Liker 1
Skrevet

Skal du overføre lånet til en annen bank, altså refinansiere lånet, tar du kontakt med den nye banken. Du forhandler da rente og nedbetalingstid med denne banken. Det er ingen gebyrer for å overføre lånet, men du må betale etableringsgebyr, tinglysningsgebyr etc for å opprette lånet i den nye banken.

Anonymous poster hash: be7cf...f6d
Skrevet

Du får skattefradrag for kostnaden ved bankbytte dersom den medfører en rentebesparelse.

Anonymous poster hash: acc07...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...