Gå til innhold

Stoppe munnen på kollega som kommer med seksuelle tilnærmelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mannlig dameglad, kollega som har en spesiell og sær humor ,kan finne på å spørre "skal vi inn og ta en dusj sammen"? ol. trenger tips til hvordan jeg verbalt kan slå tilbake slik at han sitter igjen med hakeslepp.

Han er ikke ond på noe vis, men nå har han holdt på med dette i tyve år og jeg skal liksom le og jatte med eller overse, virker det som han forventer.

Vi har en jovial og gild om kanskje litt røff omgangstone på jobb og jeg trives ganske godt på tross av men jeg får så lyst til å ta litt igjen så håper på noen gode tips fra dere til hva jeg kan si.

Anonymous poster hash: 3d900...933
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke liker det? Eller har du gjort det og han bare fortsetter? Skjønner at sånn er slitsomt. Vanskelig å komme på en treffende på sparket :fnise:

Gjest Margit Spat
Skrevet

Til dusjforslaget er det sikkert enklest å si noe sånt som at: "Nei, vaske deg får du jammen klare sjøl." Er det en robust tone mellom folk, så regner jeg med at et kjapt svar helt blottet for seksuelle undertoner må være gangbart.

Skrevet

Kan du ikke svare " Nei, jeg har ikke lyst å dusje med deg" og "Nei, jeg vil ikke gå på kopirommet å kline med deg" litt høyt. Ikke skrike ut for å drite han ut, men svare ved å inkludere spørsmålet. Da hører han kanskje selv hvor upassende han er.

• Liker 2
Skrevet

Dra han med deg og si nå skal det dusjet, visst han begynner og hive av seg. Si bare herregud, rist på hode og gå ;-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har en jovial og gild om kanskje litt røff omgangstone på jobb og jeg trives ganske godt på tross av men jeg får så lyst til å ta litt igjen så håper på noen gode tips fra dere til hva jeg kan si.

Si at du har hørt han flasser sånn, og sånt er jævlig uapetittelig i dusjen:)

Svar sånn, med et smil, og du kommer deg unna med slik sjargong han selv legger opp til.

Endret av Zend
  • Liker 2
Skrevet

Si ok, kom da pysa!

Skal vedde på at han ikke gjør noe utav det.

Eller si rett ut at du ikke liker seksuelle tilnærmelser på jobb.

I samme slengen kan du gjerne minne ham på at vi har et lovverk som ikke tillater slik oppførsel.

Skrevet

Dersom han er gift eller har dame så ville jeg spurt om "hva syns din kone om det?..

Eller bare kall ham en gammel gris.

Skrevet

Har en mannlig dameglad, kollega som har en spesiell og sær humor ,kan finne på å spørre "skal vi inn og ta en dusj sammen"? ol. trenger tips til hvordan jeg verbalt kan slå tilbake slik at han sitter igjen med hakeslepp.

Han er ikke ond på noe vis, men nå har han holdt på med dette i tyve år og jeg skal liksom le og jatte med eller overse, virker det som han forventer.

Dette er grov seksuell trakassering på jobb, det er straffbart og langt ut over det som kan tolereres. Dette må politianmeldes, og det må meldes til vedkommendes overordnede slik at han gis sparken umiddelbart. Slike gamle griser må ikke få oppleve at oppførselen tolereres på noen måte.

Du må også sørge for at trakasseringen blir kjent blant kollegene på en slik måte at han aldri tør vise seg på arbeidsplassen igjen. Med en slik skamplett på CV'en kan du i det minste få hevn ved å sørge for at ingen vil ansette grisen i fremtiden.

Anonymous poster hash: 87ab1...d7a

Skrevet

Jobbet med en som trodde han var Guds gave til kvinnene, og hele tiden skrøt av det.

Å det var absolutt ikke på noen positiv måte.

En dag satt han i kantinen med fler andre, og bablet om damer som vanlig. Så sier han:

Du vet damene drømmer om meg hele tiden!

Uten å tenke meg om, og uten planer om å si det så høyt. Datt det ut av meg: Viste ikke at så mange slet med mareritt!?!

Det ble skikkelig latter, og han ga seg med de slibrige komentarene om damene.

Fant ut da jeg jobbet med noen menn at det beste var å svare litt frekt tilbake. Det satt de litt ut.

Så til sånn svarte jeg alltid: Kom akkurat derfra jeg... Shit... syns det på håret??!

Eller så hadde jeg en som alltid skulle komme med noe tull vist man reiste seg opp fra stolen f.eks.

En gang sa han: Klam i hakke nå?! Hehehe:)

Svarte kjapt: Ja, skal du kjenne?

Aldri sett en voksen mann så rød i toppen før. Kom ikke mer dritt fra han heller.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du kommer med "frekke" svar, feks "jeg ville heller latt være å dusje et år enn å dusje med deg" så kommer han bare til å syns det er morsomt. Sett deg ned og forklar at dette ikke er særlig ok for deg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva med å svare "Å?!? Vasker du deg? Hvem skulle trodd det?"

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Sier jeg har herpes, da slutter de ihvertfall å mase om trekant.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Er det bare jeg som stusser ved at dette har pågått i ...20 ÅR?

Har hørt om folk med tålmodighet og lang lunte,men Ts slår glatt rekorden.

Skrevet

Gjør det samme som jeg gjør med kattene når de gjør noe de ikke skal: Ha med deg en liten spruteflaske, av typen du kan bruke til å spraye blomster med vann. Still spraystrålen til en tynn stråle i stedet for en spraysky, og sprut ham i ansiktet hver gang han kommer med en klein kommentar.

Hvis han lurer på hva i helvete du driver med, si at du prøver å oppdra ham ved å korrigere uønsket adferd, litt som man gjør med ustyrlige hunder.

• Liker 3
Skrevet

Begynn å ta av deg gensern og sett kurs mot dusjen. Da blir han sikkert så satt ut at han backer ut. Så sier du "ja, du har det bare i kjeften - kanskje du skal slutte med de tilnærmingene der!"

Hvis han ikke backer ut sier du "seriøst - tror du virkelig jeg vil dusje med deg?" helt alvorlig. Uten å trekke på smilebåndet eller ha en tullete tone.

Anonymous poster hash: fe6e6...943
  • Liker 1
Skrevet

Gjør det samme som jeg gjør med kattene når de gjør noe de ikke skal: Ha med deg en liten spruteflaske, av typen du kan bruke til å spraye blomster med vann. Still spraystrålen til en tynn stråle i stedet for en spraysky, og sprut ham i ansiktet hver gang han kommer med en klein kommentar.

Hvis han lurer på hva i helvete du driver med, si at du prøver å oppdra ham ved å korrigere uønsket adferd, litt som man gjør med ustyrlige hunder.

Du skulle ikke hatt katter.

Anonymous poster hash: 824cd...d27

Skrevet

Farlig med vann i ansiktet :O

Anonymous poster hash: f105c...c84

Skrevet (endret)

Hvis du ikke har lyst til å såre ham, men allikevel har lyst til å gi ham hakeslepp, så får du vel bare være enda drøyere da.

"Skal vi inn og ta en dusj sammen?"

"Gjerne det, og fint dersom du også kan ta meg i toeren med det samme, etter å slikket rasshølet mitt rent."

:hakeslepp:

"Mener du det?"

"Nei, så klart ikke. Var bare tull."

"Ok, da så. Vel uansett, på tide å komme seg hjem nå."

"Ja, så sannelig. Som tiden flyr når man har det morro!"

"Snakkes i morgen da. Og vel hjem."

"Takk, du og. Og hils mann og barn."

"Det skal jeg. Hils kone og barn du og."

"Det skal jeg. Hadet da!"

"Ha det!"

"Husk at i morgen er en ny dag, med nye sprell her i kontorlandskapet."

"Hehe, jasså? Hva er det du pønsker på?"

"Nei, tenkte bare vi kanskje kunne havne i boblebadet eller noe."

"Greit, men kun dersom du også peller ut det ene øyet mitt, og knuller meg i hodeskallen."

:hakeslepp:

"Vel uansett, takk for nok en helt gærn arbeidsdag."

"Hehe. Takk det samme. Vi er seriøst helt crazy, er vi ikke?"

"Jo, så sannelig er vi det. Ok, hadet da."

"Hadet bra."

Endret av Iben
Skrevet

Allier deg med en av de andre mennene på jobben, få han til å skygge deg litt iløpet av arbeidsdagen. Om den gamle grisen kommer med forslag om å dusje sammen, sier du nei, mannen du har alliert deg med kan så komme med en kommentar ala: "Men Kåre, vi to kan jo dusje sammen isteden?"

Ingenting får en "dameglad mann" mer flau.

Anonymous poster hash: 37e00...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...