Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fighter
Skrevet

Debatten om hvem som skal betale date'n ble lang. Derfor lurer jeg på hvordan dere definerer en date?

Skrevet

Så lenge det forholdene ligger til rette for en mulig oppstart av romanse, vil jeg kalle det en date...

Det er intensjonene bak som bestemmer om det er en date, ikke hva man gjør.

Problemet er imidlertid å kartlegge hva en kollega/bekjent intenderer med å invitere deg på en kaffe?

Gjest TomKrus
Skrevet

For meg er det et møte for å bli bedre kjent med en potensiell framtidig kjæreste. Enten det er på en café, pøbb, restaurant, kino etc.

Jeg har venner som skiller mellom møter (café, pøbb) og date (restaurant). For meg er en spade en spade, og alle slike stevnemøter er for meg en date.

Jeg velger å være single og gå på date, enn å være enslig og gå på stevnemøte.

Skrevet

Date..? Har selv bare begynt å ta i bruk dette ordet nettopp. Og da mest ironisk. Etter som jeg inbiller meg har vi ikke samme prosedyre hjemme i Norge som i USA hvor man "dater". Og da er det lov å date flere samtidig, for det er jo "bare" dating og ikke noe seriøst?

Håper det ikke blir slik her i landet også.

Men enig med det TomKrus sier at det er et møte for å bli kjent med en potensiell kjæreste.

Men egentlig så har man gått litt lenger enn å bli kjent når man går på date. For man har jo gjerne sex på slutten av daten? (Tror ikke jeg er noe unntak her)

Og da er det for meg enten "vinn eller forsvinn" for fyren. Enten velger jeg å nærme meg et forhold med ham (i svært sjeldne tilfeller), eller så vil jeg aldri se ham mer og betrakter det som en ONS.

Så en "date" for meg er kanskje en litt elegant kamuflert one-night-stand..?

Gjest TomKrus
Skrevet
Men egentlig så har man gått litt lenger enn å bli kjent når man går på date. For man har jo gjerne sex på slutten av daten? (Tror ikke jeg er noe unntak her)

Sex etter en date er for meg en bonus, som sjelden skjer, og derfor har jeg ingen problemer med å date flere på en gang (ikke at jeg nødvendigvis gjør det, men har ingen prinsipielle problemer med det). Når jeg blir så intim med en person har jeg droppet andre å date med.

Jeg hadde en date på et kunstmuseum en gang. Hadde vært litt kunstig å dra og p*** med henne på en lørdag klokken 16 (særlig da vi nylig hadde truffet hverandre, og ingen var fulle :) )

Treffer jeg noen på byen på lørdagen, kan jeg dra på date med dem til uka. Kjenner dem ikke så godt da. Like så hvis jeg treffer noen på nett. Det er ikke sånn at jeg orker å chatte meg ihjel på nett for å bli kjent med dem først. Lettere å bli kjent med noen over et par pils.

Gjest Shinnie
Skrevet

Min første date vil jeg også betegne som et møte med en person jeg ønsket å bli bedre kjent med, og omvendt. Tanken var å bli bedre kjent på en uformell og uforpliktende måte. Og på sikt føre bekjentskap til noe mer. :0)

Det tok tre måneder(tilsammen 7-8 møter) fra første date til vi ble sammen og kysset hverandre for første gang.

Angrer ikke ett sekund på at jeg møtte han. :0) Det var min aller aller første date. :)

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg har vært på klatredate, det var en artig date der vi fikk snakket mye og ble bedre kjent enn ellers.

Skrevet

I mine øyne er en date å gå ut sammen med en som jeg forestiller meg at kan være mer enn bare en venn, dvs at det kan bli et forhold. i mine øyne vil det også si å gå ut et sted, f.eks på kino, resturant, cafe eller lignende..

Gjest Fighter
Skrevet

For min egen del, er jeg enig med de fleste av dere. En date er et treff der man blir bedre kjent for å vurdere om man skal bli kjærester.

Var på fotballdate en gang. Vi var på stadion og så en kamp hvor vi heia på hvert vårt lag og gikk ut på puben til "mitt" lag etterpå. Koselig, men det ble ikke noe mer enn at vi møttes på café etterpå. Uansett artig å ha prøvd. Særlig ettersom det begynte med en halvveis blind date.

Skrevet

Hadde en gang en knalldate!

Skulle møte en fyr (møttes på byen en gang før) for "en øl eller to". Daten var på en torsdag, og vi klaffet så fælt at vi begge skulket jobb på fredag og skiltes ikke før på mandagen!

Gjest Hillary.. 30+
Skrevet

"Date" er et ord jeg ikke tror man hørte for fem - ti år siden her i landet.

Jeg synes ikke det er naturlig å bruke for meg. Treffer jeg en fyr jeg er interessert i, så går jeg ut med han, drikker kaffe med han, har middag og går på kino - som med andre.

(Livet er neppe som i de amerikanske high school-filmene...)

Og når jeg treffer en jeg synes er en potensiell kjæreste - dvs at jeg er interessert i han (!!)- så treffer jeg ikke andre jeg har samme intensjon med. Jeg er nemlig sånn at jeg bare er interessert i én i gangen! :)

Mulig at andre går ut med en haug med mennesker samtidig bare for panisk å prøve å finne en ny kjæreste, men det orker ikke jeg.

Dessuten så har jeg venner jeg bør bruke fritid på også.

Leave it to destiny...

Gjest Catwoman
Skrevet

Interresant spørsmål det der, for det har jeg og lurt på.

Selv tenker jeg på date som en jente og en gutt møter hverandre. Begge sitter med en tanke i hodet: "kan dette bli noe mer?" hvis ja: da treffes vi igjen, hvis nei: da går vi fra hverandre og sees aldri igjen.

Kort fortalt. Konklusjon: jeg liker ikke dater.

Skrevet

Som flere har sagt her, så mener jeg en date er et møte hvor man ser etter en potensiell kjæreste. To venner som går på restaurant er ikke en date altså, det må være et mulig forhold i bildet.

Skrevet

Date er et avtalt møte for å bli bedre kjent med en som man muligens har romantiske følelser for, en potensiell partner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...