AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Har dere mye fellesting? Og hvordan deler dere på utgifter? Jeg flyttet inn i et kollektiv for ikke så lenge siden, og her har vi felles dopapir, oppvaskbørste, zalo, vaskemidler o.l. Vi deler også på kjøkkenutstyr, kopper og fat. Det er selvsagt greit for meg at vi har ting felles, synes det blir teit å f.eks en zalo hver, men det som irriterer meg litt er at det har blitt en enighet om å bruke pantepengene på fellesting. Jeg er den eneste som drikker brus! Sist vi pantet var det nesten bare mine flasker som ble pantet. Så i praksis så er det nesten bare jeg som betaler for fellestingene. Jeg vil ikke skape dårlig stemning i kollektivet, men er jeg helt på jordet når jeg mener at det blir feil at vi skal bruke panten på fellesting? Anonymous poster hash: e68a5...3fb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Jo, det blir feil. Foreslår at dere heller kan henge opp en liste på kjøleskapet med hvert navn.. der dere skriver opp hva dere har kjøpt og hva det kostet. Så kan dere holde oversikt over at pengebruken blir noenlunde lik. Anonymous poster hash: 95ed9...ca7 1
Tandra Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Det er lettere hvis alle legger f.eks 100 kr samtidig i en felles boks. Så bruker dere kun av disse pengene når noe skal handles inn. 1
Viktualia Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Hvis du ikke panter flaskene dine selv, og lar dem ligge i fellesområder, ser jeg ikke helt at du kan protestere. 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Vi spiller pantelotteriet med flaskene våre, eller den som gidder å pante får pengene. Fylkesting kjøpes inn av den som har vaskeuke og kvittering henges på kjøleskapet... Er det mange penger det er snakk om da? Du hørtes bittelittegranne gnien ut...Anonymous poster hash: c9ef3...089
Chizue Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Aldri mer kollektiv! De jeg bodde på, var det alltid jeg som kjøpte inn toalett papir, og andre fellesting.. Men viste seg at INGEN giddet å kjøpe dette når det gikk tomt.. Så endte opp med å ha "fellestingene" på rommet tilslutt, tok jeg med en dorull og glemte den på badet så var den garantert tom når jeg kom hjem igjen...og "ingen" hadde jo brukt den.. Prøvde å sette opp liste med vasking, dro selv bort på ferie og var borte i 5 uker, kom hjem og... Søpla var ikke tatt ut, matavfall over alt, det stinket pyton og det vrimlet med fluer på kjøkkenet. Ølflasker og bokser,klissent på gulvet, x antall brød som var muglet og smuler overalt..og badet så ikke ut >.< Jeg sa opp rommet mitt på dagen og flyttet inn på gjesterommet til ei veninne til jeg fant meg en egen hybel med kjøkken Har bodd på 4 kollekiv, INGEN av de kollektivene har vært noe bra
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Det blir feil ja. Det er jo din pant. Hva får de til å tro at det er alle sin? Anonymous poster hash: d23d4...3a5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Vi spiller pantelotteriet med flaskene våre, eller den som gidder å pante får pengene. Fylkesting kjøpes inn av den som har vaskeuke og kvittering henges på kjøleskapet... Er det mange penger det er snakk om da? Du hørtes bittelittegranne gnien ut...Anonymous poster hash: c9ef3...089 Det blir jo mye penger etterhvert. Zalo koster 30-40 kr, vaskemiddel koster en del. Jeg vil jo helst at alle som bor her skal dele på utgiftene. Fikk beskjed da jeg flyttet inn at de tenkte å bruke panten på slike ting, så panten skulle bli lagt i poser på fellesarealet, men jeg oppdaget jo fort at det var nesten bare jeg som bidro til panteposen. Jeg synes det høres mye bedre ut at dette skal gå på rundgang, og vurderer nå å ha panten min på rommet mitt i stedet! Anonymous poster hash: e68a5...3fb
umwar Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Min erfaring når det kommer til "pant er til fellesting", er gjerne at det er det hvor det forekommer en del vorsh. Dvs at etter en fest så legges pantelappen fra denne i fellespotten. Det er altså besøk og festglade venner som sponser fellessakene 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå