AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Dere som er frivillige barnløse, har dere mange andre vennepar som også er frivillig barnløse eller har dere klart å holde god kontakt med de venneparene som har fått barn? Føler dere at dere ,å jobbe for å opprettholde den gode kontakten dere hadde med venner som har barn? Vi er frivillig barnløse og faller derfor litt utenfor, naturlighvis, de venneparene som har barn vil jo som regel være med andre par med barn for barnas skyld, skjønner dette jo dette! Hva kan vi finne på med de sånn at det blir både bra for oss voksne og barna? Vi vil ikke ende opp som venneløs, kan ikke få et barn bare for at det gir oss et bedre sosialt liv med de som har barn, og kan ikke forvente at folk skaffer seg barnevakt for å være med oss eller drasse med seg ungen steder der den kjeder seg. Vi respekterer barnefamilier og tenker veldig over hva vi inviterer til osv, men vi må alltid ta initiativet, vi blir litt glemt. Litt sårt er det jo. Vi har tenkt tanken på å prøve å treffe andre frivillige barnløse, men det er jo ikke akkurat en konferanse eller noe for den slags folk OOOOg med dette innlegget høres vi patetiske ut, men men godt man er anonym. Anonymous poster hash: 8fade...fda
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Alle mine venner er frivillig barnløse og. De som har fått barn har jeg mistet all kontakt med siden de ikke klarer å gjøre noe uten barna, snakke om noe annet, sette av tid til venner og slikt. Alle blir sikkert ikke slik, men de 2-3 som har fått barn i min omgangskrets ble sånn. Anonymous poster hash: d8e15...5c0 2
Gjest Faerunpedia Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 De fleste av mine venner er uetablerte, så jeg har ikke problemer med det. Mine barndomsvenner som alle har barn treffer jeg sjeldent og merker at vi på en måte har vokst litt fra hverandre pga livssituasjonen. Jeg foretrekker derfor å henge med andre uten barn.
Gjest Faerunpedia Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 (endret) Dobbelpost Endret 18. september 2014 av Faerunpedia
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Henger forsåvidt gjerne med venner med barn, men merker at i de verste småbarnsårene har vi ikke så mye kontakt, da er de så oppslukt av barn at det blir vanskelig å få tid og overskudd til annet. Senere, når barna nærmer seg skolealder og oppover, er det mye enklere. Anonymous poster hash: dfe6a...495
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Tror faktisk det fins egne sider for de som er frivillig barnløse, så de kan møte hverandre osv. Kanskje patetisk for noen, snedig for andre. Anonymous poster hash: 304d2...3a0
Gjest krokodillen Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 aldri hatt noen problemer med å treffe venner selv om jeg er frivillig barnløs. nå er mange av de ungene venninnene mine har såpass store også så det er lettere for dem å være med på ting
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Det finnes riktignok ingen konferanse, men det finnes en gruppe. Den heter BUB, og har både nettside og Facebook-side. De lokale gruppene arrangerer møter, den i Oslo har for eksempel møter hver første fredag i måneden. Det er ingen sekt, altså, man bare går ut og spiser og skravler, og utvider vennekretsen slik at man blir kjent med andre frivillig barnløse. Jeg har ikke vært på møtene selv, bare snakka med folk på fb. Anonymous poster hash: 94381...0f6 1
Gjest Margit Spat Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Vi er i førtiårene og frivillig barnløse. Vi har kun ett vennepar som er i samme situasjon, samt noen få single venner uten barn. De andre vennene våre har barn i alle aldre (fra nyfødte til over 20). Hovedtyngden av venneparene har barn i barneskolealder nå. I en periode hadde vi mindre kontakt med barnefamiliene, særlig da de hadde flere småbarn på en gang, men det gikk seg til etterhvert som barna ble litt større. De som har barn har mer kontakt med de andre som har barn på samme alder. Dette er nok naturlig, da det er en del aktiviteter de gjør sammen som er på barnas premisser, og som er mindre interessante å delta i for oss uten barn (lekeland osv). Folk er også veldig ulike i hvor mye som kun skal foregå på barnas premisser, og hvor mye de gjør med barna på slep. Da tenker jeg ikke på fester og slikt, men på turer, aktiviteter, kafébesøk osv. Barna synes nok at det kan være litt kjedelig å besøke oss som ikke har barn, da vi ikke kan "tilby" lekekamerater, mange spennende leker osv. Vi legger til rette med det vi kan, selvsagt, og har et utvalg av barnefilmer å se på, div uteleker, og gir tilgang til PC, nettbrett etc. I tillegg er det en liten felles lekeplass rett ved siden av nabohuset. I og med at det er noen i vennekretsen som begynte tidlig med barn, og noen som begynte sent, har det igrunnen ikke vært så veldig ensomt.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2014 #10 Skrevet 18. september 2014 Må dere absolutt ha par som venner? 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 Må dere absolutt ha par som venner? Godt poeng.Anonymous poster hash: e3ed0...a7f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Må dere absolutt ha par som venner? Nei absolutt ikke, men kjenner bare ingen single så ble bare til at jeg formulerte meg sånn. Men single er jo helt greit det hadde vi kjent noen! Jeg har jo noen venninner, men opplever jo at mannen trekker seg litt unna da, og jeg detter av lasset når mannen har besøk av kamerater og det blir mannfolksnakk, biler og motorer har jeg ikke greie på. Og disse har jo barn og da blir vi alltid kryssforhørt om hvorfor vi ikke vil ha barn og ender opp med at vi føler oss unormale Så med et par hadde vi hatt begge noen å snakke med og begge kan finne på noe med. Ofte prøvd å få med mannen min på kino med meg og venninner, men han føler han trenger seg på... Anonymous poster hash: 8fade...fda
Hyachint31 Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Kjenner meg mye igjen i det du skriver. Vi har heller ikke barn. Har noen venner med barn som er flinke til å holde kontakt,men det blir oftest uten barna. Naturlig nok. Men vi har mistet mange venner.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #14 Skrevet 22. september 2014 Alle mine venner er frivillig barnløse og. De som har fått barn har jeg mistet all kontakt med siden de ikke klarer å gjøre noe uten barna, snakke om noe annet, sette av tid til venner og slikt. Alle blir sikkert ikke slik, men de 2-3 som har fått barn i min omgangskrets ble sånn.Anonymous poster hash: d8e15...5c0 Når man får barn, blir det jo nesten hele livet deres. Sånn er det, for størstedelen av den voksne befolkningen. Det høres ut som om du prøver å fremstille foreldre som sære, men det er det da vitterlig ikke dem som er. Barnløse utgjør en mindre gruppe, en minoritet, og faller da naturlig nok utenfor det fellesskapet som innebærer det å ha barn.. Foreldre har som regel ikke tid til så mye festing på byen og slikt. Når man har valgt 2 forskjellige liv, er det ikke alltid å holde kontakten.. Sånn blir det jo alltid. Anonymous poster hash: 2122a...e89
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #15 Skrevet 22. april 2015 Det finnes riktignok ingen konferanse, men det finnes en gruppe. Den heter BUB, og har både nettside og Facebook-side. De lokale gruppene arrangerer møter, den i Oslo har for eksempel møter hver første fredag i måneden. Det er ingen sekt, altså, man bare går ut og spiser og skravler, og utvider vennekretsen slik at man blir kjent med andre frivillig barnløse. Jeg har ikke vært på møtene selv, bare snakka med folk på fb. Anonymous poster hash: 94381...0f6 Er dette bullshit? Søkte overalt men fant ingenting som heter BUB. Anonymous poster hash: c16d6...a6d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #16 Skrevet 22. april 2015 Fant heller ikke noe, men BUB er vel en forkortelse så sikkert enklere om man får hele navnet. Men kom over denne artikkelen da jeg søkte: http://www.familieverden.no/Diverse/Barnlose-har-kjedelige-liv--de-vet-det-bare-ikke-selv/ Må være noe av det dummeste jeg noen gang har lest Og det er noe som blir publisert. Jaja. Anonymous poster hash: 7c576...0cd
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #17 Skrevet 22. april 2015 Er dette bullshit? Søkte overalt men fant ingenting som heter BUB. Anonymous poster hash: c16d6...a6d Fant heller ikke noe, men BUB er vel en forkortelse så sikkert enklere om man får hele navnet. Men kom over denne artikkelen da jeg søkte: http://www.familieverden.no/Diverse/Barnlose-har-kjedelige-liv--de-vet-det-bare-ikke-selv/ Må være noe av det dummeste jeg noen gang har lest Og det er noe som blir publisert. Jaja.Anonymous poster hash: 7c576...0cd Gruppen finnes. BUB er en forkortelse for best uten barn. Her er det lenke til den: https://www.facebook.com/groups/28415135763/ Formålet med gruppen synes jeg er flott, men det er til tider litt for mange uttalelser fra rene barnehatere med holdningen "Alle som velger å få barn er dumme. Det er bare vi barnløse som har forstått det." Dvs, det står ikke akkurat det, selvsagt, men det er slike ting som uttrykkes. At folk velger å få barn er jo ikke dumt, men jeg har det best uten barn. Folk må få velge selv om barn er riktig for dem, og deretter ta ansvar for valget sitt. Anonymous poster hash: 2e9bd...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå