Gå til innhold

Mulberry i Stockholm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjøpt vesker fra Mulberry i Stockholm? Eller som vet om dette vil bli noe billigere enn å kjøpe her hjemme?

Anonymous poster hash: 51e9b...a8f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sparer på kursen og vat refund. Men du må fortolle når du skal tilbake til Norge. Så jeg hadde heller handla hos Mulberry i Oslo hvis det er mulig.

Skrevet

Du sparer på kursen og vat refund. Men du må fortolle når du skal tilbake til Norge. Så jeg hadde heller handla hos Mulberry i Oslo hvis det er mulig.

Må vel ikke fortolle så lenge verdien er under 6000 NOK?

Skrevet

Korrekt, hvis du har vært ute i 24t.
Skrevet

Nei,ikke så lenge verdien er under 6000. Bare gikk utifra at veska koster mer enn det.

Skrevet

Nei,ikke så lenge verdien er under 6000. Bare gikk utifra at veska koster mer enn det.

Hvorfor skulle den det? Flere vesker fra Mulberry som ligger godt under 6000. Men har sjekket litt rundt og leste på nettsidene at en avtale mellom Norge, Sverige, Danmark og Finland (?) gjør at man alltid skal betale mva til ett av landene, så selv om jeg slipper å betale mva på vei inn i landet igjen får jeg heller ikke vat refund. Og da er det kanskje ikke så mye penger å spare? Noen som vet hva prisene ligger på i Sverige?

Skrevet

Jeg mener, dersom en veske ligger på 5000 her i Norge, vil den være priset likt i Sverige slik at man sparer på at kursen er lavere? Eller vil den være priset høyere slik at kostnaden blir omtrent den samme?

Skrevet

Hvorfor skulle den det? Flere vesker fra Mulberry som ligger godt under 6000. Men har sjekket litt rundt og leste på nettsidene at en avtale mellom Norge, Sverige, Danmark og Finland (?) gjør at man alltid skal betale mva til ett av landene, så selv om jeg slipper å betale mva på vei inn i landet igjen får jeg heller ikke vat refund. Og da er det kanskje ikke så mye penger å spare? Noen som vet hva prisene ligger på i Sverige?

Godt under..? Mye mulig, for småveskene. Men alexa, bayswater og flere i brynserien koster mer enn dette

Skrevet

Godt under..? Mye mulig, for småveskene. Men alexa, bayswater og flere i brynserien koster mer enn dette

Ja, men det er altså en av "småveskene" det er snakk om :)

Skrevet

Jeg mener, dersom en veske ligger på 5000 her i Norge, vil den være priset likt i Sverige slik at man sparer på at kursen er lavere? Eller vil den være priset høyere slik at kostnaden blir omtrent den samme?

Noen som vet?

Skrevet

Jeg vet ikke prisen på noe fra Mulberry. Trodde veskene kostet mer enn 6000. Beklager så mye ;)

Skrevet

Jeg vet ikke prisen på noe fra Mulberry. Trodde veskene kostet mer enn 6000. Beklager så mye ;)

Skjønner :) Synes bare folk har blitt litt vel kjappe til å til å komme med fortollingspekefingeren etter den siste tråden om bloggerne fortoller sine veskekjøp eller ikke.. Men flere av veskene fra Mulberry ligger altså under 6000 NOK :)

Men siden du sier at man sparer på kursen ved å kjøpe i Sverige, vil det si at prisene i SEK og prisene i NOK er like?

Skrevet

Ser nemlig at f.eks. Acne har de samme prisene i NOK og SEK, og da vil man jo spare litt på kursen :)

Skrevet

Du får ikke VAT tilbake når du handler i sverige og danmark...

Skrevet

Du får ikke VAT tilbake når du handler i sverige og danmark...

Nei, og det har jeg jo allerede skrevet at jeg har funnet ut selv.

Så spørsmålet mitt er om prisene (i antall kroner) er tilnærmet like i Norge og Sverige, slik at man sparer på å kjøpe i Sverige siden den svenske krona er svakere?

Skrevet

Nei, og det har jeg jo allerede skrevet at jeg har funnet ut selv.

Så spørsmålet mitt er om prisene (i antall kroner) er tilnærmet like i Norge og Sverige, slik at man sparer på å kjøpe i Sverige siden den svenske krona er svakere?

Ja.

Anonymous poster hash: 39cb5...24a

Skrevet

Du sparer kanskje en 100 lapp, max 200 på å kjøpe vesken i Sverige. Kjøper du i London vil du kunne spare endel mer :)

• Liker 1
Gjest piapeanøtt
Skrevet

Med dagens valutakurser vil jo en veske som f.eks. er priset til 5000 kr komme på 4438,03 norske kroner, så litt penger å spare er det jo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...