Gå til innhold

Hvor lang tid før man merker fremgang ved jogging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg prøve noe nytt, annet enn styrketrening!

Jeg skal begynne å jogge, mange sier det hjelper på magefett og rundt det området.. Hvor lang tid tok det før du merket noe forskjell på deg?

Vet dette er inviduelt.. Har et ok kosthold med at jeg er vant med trening.. Alt annet enn kondisjon :P

Anonymous poster hash: 66657...fcb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på... Jeg har begynt, men er null trent fra før, og går opp i vekt.. Kanskje det er fordi det blir mer muskler? Jeg er i hvert fall litt thightere enn tidligere...

Skrevet

Jeg trener 5 ganger i uka, hvorav 3 er styrke og 2 er jogging. Nå har jeg aldri slitt med fedme så vet ikke hvor lang tid det tar før merker en forbedring der. Men det kommer jo ann på forbrenningen din, muskelmasse, kosthold, lengde på joggeturen, kosthold osv.

Men en ting som jeg merket er at kondisjonen ble så mye bedre. Når jeg startet hadde jeg elendig kondisjon, og det varte i en 3-4 mnd. Så virket det som jeg bare vippa en terskel og den vanlige joggeturen var plutselig ikke like tung lenger.

Anonymous poster hash: 25e7f...f8a

Skrevet

Det går noen ganger rett og slett for å få kroppen til å bli vant med treningen, la oss si 3-4 ganger, jeg vet ikke men regner med dette er individuelt og aldersavhengig. Etter disse øktene har man stort sett bare vondt i muskler og bør hvile til man føler seg klar igjen.

Deretter når du kommer forbi dette har man gode og dårlige dager, men en jevn fremgang, noen i større hopp, noe i mindre.

Fremgangen bør måles mot en fast løype og tid, ikke cm på målbåndet.

Skrevet

jeg har aldri hørt at jogging hjelper mot magefettet.

Men på fremgang på jogge-kondis har jeg god erfaring med, dette kommer veldig fort. Jeg gikk fra å ikke kunne løpe mer enn 400m sammenhengende til å løpe 6km på 28minutter over en periode på 6 måneder med ca en kort løpetur i uka.

For vektnedgang er det kosthold som er det viktigste, trening blir som et supplement.

Anonymous poster hash: 5d67f...444
Skrevet

Fremgang på kondisjon kommer raskt i starten, før det gjerne stagnerer litt etter en stund. Om fettforbrenning er målet ville jeg prioritert intervalltrening. Men det kan ta litt tid før man går ned, og da må man trene noen timer for uka, minimum 3-4 timer pr uke over flere uker. Ikke dropp all styrketrening, behold minimum en økt i uka.

Anonymous poster hash: aaff5...c87
Skrevet

Nå skal jeg prøve noe nytt, annet enn styrketrening!

Jeg skal begynne å jogge, mange sier det hjelper på magefett og rundt det området.. Hvor lang tid tok det før du merket noe forskjell på deg?

Vet dette er inviduelt.. Har et ok kosthold med at jeg er vant med trening.. Alt annet enn kondisjon :P

Anonymous poster hash: 66657...fcb

Eneste som hjelper på magefettet er kostholdet.

Skrevet

Som nevnt tidligere er kostholdet den viktigste faktoren for å få flat mage. Når det er sagt, jeg gjorde en liknende endring med min trening i april, gikk fra å kun trene tung styrke til å trene lett styrke mer sjelden og mer kondisjon, og da droppet jeg plutselig 3 kilo på 2 uker og magen ble flatere :)

Så 2-3 uker hvis du klarer å holde kostholdet som nå (jeg ble mer sulten da jeg endret trening, men byttet ut litt matvarer slik at kaloriinttaket ble likt) der du varierer mellom langdistanse og intervaller. Lykke til!

Anonymous poster hash: fcec5...ce6
Skrevet

Jeg merka god forskjell på mindre magefett etter ca 6 mnd (jogget 5 km 4 dager i uka), men dette resultatet kom jo av at når jeg jogget den mengden så lå jeg i et lite underskudd på kcal som gjorde at vekten gikk ned veldig sakte. Ingen hemmelighet at man brenne bra med kcal når man løper.

Anonymous poster hash: deff8...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...