AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Kjæresten og jeg flyttet sammen i sommer. Vi har begge barn fra før. Jeg og mitt barn flyttet til hans hjem. Ny skole på henne og ny jobb på meg. Planen er å pusse opp rekkehuset og gjøre det til vårt. Han har bodd her med sin ekskone før. Dette har vi snakket om og blitt enige om at jeg skal kjøpe meg inn. Barna hans er her annenhver uke, mens jeg har mitt hele tiden utenom annenhver helg. Beliggenheten er bra i forhold til skole på alle barna og min jobb. Men det er mye som må gjøres... vet ikke om det er det som skremmer meg litt.. Men jeg er redd for at jeg ikke vil føle det er mitt selvom vi pusser det opp. Nå føler jeg at jeg er mer på besøk. Jeg er ikke i tvil på vårt forhold. Vi har det kjempe fint sammen. Jeg får morsarv snart på 1mill. Skulle vel egentlig ønske at vi kunne kjøpe noe nytt sammen, men det vil ikke samboeren min. Vi snakket om dette før vi skulle flytte osv... men det er nå jeg har blitt usikker....Anonymous poster hash: 27bbd...835
GammelKaktus Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Hvorfor vil han ikke flytte? Er det ingen mulighet for å finne et nytt hus i nærheten? Hvis du er usikker så bør du vente til du er sikker 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Fordi han ønsker å bli boende i dette rekkehuset. Helt sikkert pga barna hans også. Men de takler helt sikkert å flytte som andre barn. Jeg vil også bo i området og beholde samme skolekrets. TSAnonymous poster hash: 27bbd...835
GammelKaktus Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Men hvis du ikke er komfortabel med å bo i det rekkehuset og dere har mulighet til å få dere et nytt hus i nærheten, i samme skolekrets, så ser jeg egentlig ikke problemet. Er jo litt det å ta hensyn til deg og... Hva er det med det huset som gjør at han skal tviholde på det? Barn takler helt fint å flytte fra et hus til et annet. Så det synes jeg egentlig er en dårlig unnskyldning...
Sola de Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Kjæresten og jeg flyttet sammen i sommer. Vi har begge barn fra før. Jeg og mitt barn flyttet til hans hjem. Ny skole på henne og ny jobb på meg. Planen er å pusse opp rekkehuset og gjøre det til vårt. Han har bodd her med sin ekskone før. Dette har vi snakket om og blitt enige om at jeg skal kjøpe meg inn. Barna hans er her annenhver uke, mens jeg har mitt hele tiden utenom annenhver helg. Beliggenheten er bra i forhold til skole på alle barna og min jobb. Men det er mye som må gjøres... vet ikke om det er det som skremmer meg litt.. Men jeg er redd for at jeg ikke vil føle det er mitt selvom vi pusser det opp. Nå føler jeg at jeg er mer på besøk. Jeg er ikke i tvil på vårt forhold. Vi har det kjempe fint sammen. Jeg får morsarv snart på 1mill. Skulle vel egentlig ønske at vi kunne kjøpe noe nytt sammen, men det vil ikke samboeren min. Vi snakket om dette før vi skulle flytte osv... men det er nå jeg har blitt usikker....Anonymous poster hash: 27bbd...835 Det er vel her problemet ligger for deg? At det er hennes preg på huset? Du vil ha noe som har bare vært dere to sitt?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Fordi han ønsker å bli boende i dette rekkehuset. Helt sikkert pga barna hans også. Men de takler helt sikkert å flytte som andre barn. Jeg vil også bo i området og beholde samme skolekrets. TSAnonymous poster hash: 27bbd...835 Men det er jo mer enn mulig å kjøpe et hus i samme skolekrets. Og det er min anbefalning. Ikke puss opp noe gammelt ræl - overlat slikt til de unge og dumdristige. Gå inn for å finne dere et fint hus/rekkehus av nyere dato i nabolaget. Med to inntekter og en arv har dere mer enn råd til det. Anonymous poster hash: 6b942...071
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Det er det jeg ikke vet. Han har nye møbler etter at hun flyttet ut. TSAnonymous poster hash: 27bbd...835
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Hvor omfattende er opp-pussingen? Hvis det er pga at du vil ha ditt eget preg i huset, tar dere rom for rom. Er det nytt bad, drenering, fukt og råte, tak som må skiftes og utvendig arbeid blir det fort penger og dere bør nesten sette fagfolk til å gjøre det. Med dine penger kommer dere langt. Han er skilt og jeg håper ikke du føler at eksen er med på lasset bare fordi hun har bodd der før. Anonymous poster hash: 7e0ed...8b2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Det er full oppussing. Råte på bad så det må byttes. Taket må skiftes og det er kanskje fukt der også. TS Alle rom trengs oppussing. ..Anonymous poster hash: 27bbd...835
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #10 Skrevet 18. september 2014 Det er full oppussing. Råte på bad så det må byttes. Taket må skiftes og det er kanskje fukt der også. TS Alle rom trengs oppussing. ..Anonymous poster hash: 27bbd...835 Er planen at du kjøper deg inn og at disse pengene går til oppussingen? Jeg forstår at du er bekymret og ikke vil se for deg at dere blir med i programmet Sinnasnekkeren i fremtiden. Kan dere få noen til å se på omfanget og angi pris på bad, kanskje det elektriske, fasaden osv? Jeg tror en takstmann kan gi dere en pekepinn. Mye kan dere gjøre selv innvendig hvis dere begge er litt praktisk anlagt, men hvis ikke ville jeg kanskje vært i tvil. Dere trenger f.eks. ikke ny kjøkkeninnredning. Dere kan male frontene og bytte benkeplate for å spare penger. Huset trenger ikke se ut som tatt ut fra en reklame for Ikea. Anonymous poster hash: 7e0ed...8b2
GammelKaktus Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 Er du sikker på at det er dette du vil? Jeg mener her har du flyttet, fått deg ny jobb, datteren din har byttet skole og han er ikke i stand til å kvitte seg med rekkehuset å finne et nytt et som kanskje ikke trenger all denne oppussingen....og som du vil føle deg komfortabel i fra dag en. Når dere har penger og mulighet til det, hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå