Gå til innhold

Nesespray som ikke forstyrrer søvnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har tett nese om natta. Legen sa at den ene slimhinna var tett. Har prøvd Flutide. Den løste opp nesa, men den gjorde også at jeg sov langt mindre enn vanlig.

Har tidligere prøvd å ta Nasonex på kveldstid, men den ødela også søvnen.

Jeg har prøvd saltvannspray og det å skylle nese med neseskyllekanne, men ingen av de tingene har noe særlig effekt på nesetettheten om morgenen.

Hvilken nesespray (både reseptfrie og de på resept) kan løse opp nesa samtidig som de ikke ødelgger søvnen?

Takk for svar :)

Skrevet

Otrivin da? Jeg bruker utelukkende denne med god effekt og har aldri opplevd at den ødelegger søvnen. Skal ikke brukes mer enn 10 dager sammenhengende da. Fås reseptfri både på apotek og dagligvarebutikker.

Skrevet

Hverken Nasonex eller Flutide nesespray har søvnforstyrrelser som bivirkning. Om du opplever at disse gir en slik bivirkninger må du rapportere det inn.

Har du vært hos Øre Nese Hals spesialist?

Anonymous poster hash: 9a9b5...c20
Skrevet

Otrivin da? Jeg bruker utelukkende denne med god effekt og har aldri opplevd at den ødelegger søvnen. Skal ikke brukes mer enn 10 dager sammenhengende da. Fås reseptfri både på apotek og dagligvarebutikker.

Nei, har ikke prøvd det enda.

Skrevet

Hverken Nasonex eller Flutide nesespray har søvnforstyrrelser som bivirkning. Om du opplever at disse gir en slik bivirkninger må du rapportere det inn.

Har du vært hos Øre Nese Hals spesialist?

Anonymous poster hash: 9a9b5...c20

Skal dit om noen uker.

Her står det at Flutide kan føre til søvnløshet:

http://www.felleskatalogen.no/medisin/flutide-glaxosmithkline-559285

Skrevet

En løsning kan jo være å skylle nesa med nesehorn og saltvansspray tidligere på dagen også i tillegg ta enten nasonex eller flutide tidligere på dagen og.

Skrevet

Jeg er også tett i nesa om natten. Bruker otrivin uten at det hemmer søvnen min. Jeg er til vanlig en person som sover dårlig, men jeg sover bedre med nesespray(får faktisk puste halleluja) :nigo:

Skrevet

Jeg er også tett i nesa om natten. Bruker otrivin uten at det hemmer søvnen min. Jeg er til vanlig en person som sover dårlig, men jeg sover bedre med nesespray(får faktisk puste halleluja) :nigo:

Er ikke otrivin skadelig? Jeg har unngått å prøvd det sålangt fordi jeg har at det kan være skadelig. Selvom man bare bruker det i korte perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...