Gå til innhold

Stueløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg innrede denne stua? Har satt opp en liten sofa med sjeselong bare for å gi inntrykk av størrelsen. TV-bordet må stå der det står.

2ecgb3d.jpg

Anonymous poster hash: 9ed4b...b21
Skrevet

Er barbord og barkrakker et godt alternativ til spisebord og stoler i en slik leilighet?

Skrevet

Jeg ville satt sofaen helt inntil vinduveggen, det trenger ikke å stå i rett linje med tv'n syns nå jeg. Dette frigjør også plass til en skjenk og spisestue feks. Spørs jo også hva slags møbler du har da? Lettere å vite om jeg kan se for meg hva du har :)

Skrevet

Jeg ville satt sofaen helt inntil vinduveggen, det trenger ikke å stå i rett linje med tv'n syns nå jeg. Dette frigjør også plass til en skjenk og spisestue feks. Spørs jo også hva slags møbler du har da? Lettere å vite om jeg kan se for meg hva du har :)

Godt forslag.

Skrevet

Problemet er bare at da får man nesten ikke noe utsikt fra sofaen. Jeg vurderer å kjøpe en sjeselong som er speilvendt av denne, eventuelt en hjørnesofa med åpen ende.

Så langt har ieg ingen møbler :P

Skrevet

Her er en mulig løsning. Er den bedre?

post-37809-0-24540300-1411163241_thumb.j

Skrevet

Alternativt:

post-37809-0-37252000-1411163271_thumb.j

Skrevet

Alle kliner sofaen inntil veggen og inni et hjørne. Men trekker du sofaen litt ut, blir det så mye bedre, mener eksperten.

- I England og Frankrike har alle møblene midt i rommet. Sofaen kommer også mer til sin rett hvis den får litt luft. Ikke dytt alt inn mot alle vegger og kroker, konkluderer Bakke.

- Gjelder dette også mindre leiligheter?

- Ja, hvorfor ikke? Du kan bli positivt overrasket hvis du prøver å tenke litt nytt.

• Liker 1
Skrevet

Men har du behov for spisebord i stua eller har du det på kjøkkenet?

Anonymous poster hash: fc133...249
Skrevet

Alle kliner sofaen inntil veggen og inni et hjørne. Men trekker du sofaen litt ut, blir det så mye bedre, mener eksperten.

- I England og Frankrike har alle møblene midt i rommet. Sofaen kommer også mer til sin rett hvis den får litt luft. Ikke dytt alt inn mot alle vegger og kroker, konkluderer Bakke.

- Gjelder dette også mindre leiligheter?

- Ja, hvorfor ikke? Du kan bli positivt overrasket hvis du prøver å tenke litt nytt.

Helt enig. Jeg har sofaen klint inntil et hjørne her vi bor nå, men det er fordi vi ikke får plass til spisebord ellers. Og vi har heller ikke plass til spisebord på kjøkkenet så vi må nesten ha det i stua. Men min store drøm er et så stort hus at sofaen ikke trenger å stå inntil en vegg. Da skal jeg ha en treseter "bakerst" med en toseter på ene siden, bord i midten og en eller to stoler på motsatt side av toseteren. Og mulighet for å gå bak hele sitteområdet :)

Skrevet

Leser ellers at det er viktig å verne sofaen mot lys. Det er dårlig nytt siden jeg har et stort vindu i denne sydvendte leiligheten.

Skrevet

Problemet er bare at da får man nesten ikke noe utsikt fra sofaen. Jeg vurderer å kjøpe en sjeselong som er speilvendt av denne, eventuelt en hjørnesofa med åpen ende.

Så langt har ieg ingen møbler :P

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke får noe utsikt fra sofaen da?

Skrevet

Leser ellers at det er viktig å verne sofaen mot lys. Det er dårlig nytt siden jeg har et stort vindu i denne sydvendte leiligheten.

Nei ikke bekymre deg for det, da kan du jo ikke gjøre noe som helst. Da skulle du og sofaen din helst ha satt i et mørkt rom hele året.

Skrevet

Men har du behov for spisebord i stua eller har du det på kjøkkenet?

Har ikke plass på kjøkkenet.

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvilket program/hvilken nettside det bildet TS har er laget i?

Har dessverre ingen gode løsninger selv i tilfelle noen skulle lure, men jeg har også lekt med tanken på å plassere sofa midt rommet, som noen andre foreslår.

Anonymous poster hash: 04364...346
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvilket program/hvilken nettside det bildet TS har er laget i?

Har dessverre ingen gode løsninger selv i tilfelle noen skulle lure, men jeg har også lekt med tanken på å plassere sofa midt rommet, som noen andre foreslår.

roomsketcher.no :)

AnonymBruker
Skrevet

roomsketcher.no :)

Tusen takk :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...